پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هونگچی L5 / گرانترین خودرو چینی با قیمت پایه نزدیک به یک میلیون دلار

نمایشگاه اتومبیل شانگهای امسال باشکوه تر از هر سال برگزار شد. یکی از هایلایت های این نمایشگاه، رونمایی نسل جدید سدان پرچمدار هونگچی L5 بود که با ظاهر کلاسیکش کاملأ از سایر محصولات مدرن این برند متمایز است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نسل اول سدان هونگچی L5 در سال 2014 معرفی شد و […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نمایشگاه اتومبیل شانگهای امسال باشکوه تر از هر سال برگزار شد. یکی از هایلایت های این نمایشگاه، رونمایی نسل جدید سدان پرچمدار هونگچی L5 بود که با ظاهر کلاسیکش کاملأ از سایر محصولات مدرن این برند متمایز است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسل اول سدان هونگچی L5 در سال 2014 معرفی شد و حالا پس از تقریبأ یک دهه، نوبت به نسل جدید آن می رسد تا بتواند خوش بدرخشد. تغییرات ظاهری شامل جلوپنجره بزرگتر و مرتفع تر، سپر جدید جلو همراه با چراغ روز LED و ترکیب رنگی دو رنگ می شود.

هونگچی L5 از نمای جانبی شباهت غیر قابل انکاری را با رولزرویس دارد. بنابراین لقب رولزرویس چینی که به آن داده اند بی راه نیست.

کابین L5 تلفیقی از سنتی و مدرنیته بوده و در کنار طراحی کلاسیک، شاهد حضور تکنولوژی و سه نمایشگر عظیم الجثه پیش رو راننده و سرنشین هستیم که کل عرض داشبورد را فرا گرفته اند. هونگچی در کنار استفاده گسترده از نمایشگر، دکمه های فیزیکی را حذف نکرده و شاهد تعدادی دکمه فیزیکی بر روی داشبورد نیز هستیم.

درحالیکه نسل قبلی L5 با دو موتور 8 سیلندر 4 لیتری توربو و 12 سیلندر 6 لیتری عرضه می شد، گفته می شود که نسل جدید فقط با موتور 8 سیلندر 4 لیتری توربو به توان تقریبی 400 اسب بخار عرضه می شود.

قیمت آن نیز اعلام نشده ولی نسل پیشین L5 که در تعداد بسیار محدود تولید شده بود با قیمت پایه 6 میلیون یوان یا 830 هزار دلار به فروش می رسید که آنرا به گرانترین خودرو تولید چین تبدیل کرده بود و حالا انتظار می رود که نسل جدید آن با قیمت پایه بالاتری به فروش برسد.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی