پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید سایپا

این نهال میوه می دهد! / عملکرد فاطمی امین و تیم اش چطور بود؟

بالاخره صنعت خودرو به دوران نقاهت و بهبودی رسید. پس از گذر از روزهای تولید ناقص، افت عرضه، تعویق در تحویل خودرو و انحصار در بازار حالا این صنعت با برنامه در مسیر بهبود و پیشرفت است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  بالاخره صنعت خودرو به دوران نقاهت و بهبودی رسید. پس از […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

بالاخره صنعت خودرو به دوران نقاهت و بهبودی رسید. پس از گذر از روزهای تولید ناقص، افت عرضه، تعویق در تحویل خودرو و انحصار در بازار حالا این صنعت با برنامه در مسیر بهبود و پیشرفت است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

بالاخره صنعت خودرو به دوران نقاهت و بهبودی رسید. پس از گذر از روزهای تولید ناقص، افت عرضه، تعویق در تحویل خودرو و انحصار در بازار حالا این صنعت با برنامه در مسیر بهبود و پیشرفت است. اما صنعت خودرو همچنان آبستن برخی مشکلات است که هنوز گریبان خودروسازان را گرفته است.

آشفتگی صنعت خودرو با حضور فاطمی امین وزیر فعلی صنعت در شرایطی بحرانی قرار داشت این چالش ها تا جایی عمیق در حرکت بود که اکثر کارشناسان امیدی به خروج از این بحران ها را نداشتند اما اجرای دقیق برنامه ها سبب شد تا خودروسازان بتوانند به معوقات خود عمل کنند و دیگر خودرویی ناقص در پارکینگ ها سر سفره خاک و خول نشیند. همچنین شاهد بازگشت دوباره تولید کامل خودرو بودیم تا جایی که سایپایی با حضور تیم مدیریتی جدید توانستند با افزایش عرضه محصولات خود را از چرخه عرضه خودرو در طرح قرعه کشی خارج کنند و پس از مدت ها تحمل ضرر و زیان به سود برسند.

دیگر نکته قابل توجه اهمیت معرفی و گسترش سبد محصولات بود که با حضور وزیر صمت شاهد معرفی پیشرانه و خودروهای تازه نفس در سبد محصولات خودروسازانی نظیر سایپا بودیم. دستیابی به تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال از جمله اهداف دوری بود که بالاخره در صنعت خودرو محقق شد و این مهم در حالتی رقم که خورد که دیگر شاهد تولید خودرو ناقص نبودیم.

حضور در بازارهای خارجی از جمله دیگر اهدافی بود که در زمان سکانداری فاطمی امین رقم خورد که در یک فقره طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، گروه خودروسازی سایپا بیش از 45 هزار دستگاه خودرو را به روسیه صادر کرده و این مسیر صادرات همچنان فعال است. البته ناگفته نماند که این خودروساز طی یک ماه گذشته حدود 30 هزار دستگاه تولید کرده است.

تمامی این دستاوردها نتیجه برنامه ها و تلاش هایی است که هنوز به نقطه پایان نرسیده و همچنان این صنعت راه طولانی در پیش دارد. متاسفانه یکی از مشکلاتی که در بخش های مختلف به چشم می خورد عمدتا تاریخ انقضای تیم های مدیریتی پس یک دوره حضور به سرعت به پایان می رسد و اجازه به بار نشستن برنامه ها داده نمی شود. اگر قرار است تا با صنعتی پویا رو به رو شویم بهتر است تا بگذاریم این تیم برنامه های این تیم مدیریتی به بار بنشیند و نتیجه غایی آن حاصل شود و سپس در انتها با ذره بین به بررسی عملکردها بپردازیم.

توجه داشته باشید که اگر قرار باشد هر تیم مدیریتی جدید سکان دار تازه وزارت صمت شود بازگشت دوباره به پله اول دور از ذهن نیست به این علت که با حضور هر تیم مدیریتی جدید ضمن تعویض افراد، اکثر قریب به اتفاق سیاست ها و برنامه دستخوش تغییراتی چشم گیر و اساسی می شود. این در حالی است که بازهم در این حالت باید صبر کرد و دید تیم مدیریتی جدید چه مسیر و نسخه برای این صنعت بیمار در نظر دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی