پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بک X3 را بیشتر بشناسیم / فرزندخوانده جیلی

اگر از دنبال کنندگان بازار خودرو هستید، حتما با برند جیلی آشنایی دارید. در یک بازه زمانی محصولات جیلی که در واقع خودروهای باکیفیت چینی آن زمان به شمار می آمدند به کشور وارد شدند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  اگر از دنبال کنندگان بازار خودرو هستید، حتما با برند جیلی آشنایی دارید. در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

اگر از دنبال کنندگان بازار خودرو هستید، حتما با برند جیلی آشنایی دارید. در یک بازه زمانی محصولات جیلی که در واقع خودروهای باکیفیت چینی آن زمان به شمار می آمدند به کشور وارد شدند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

اگر از دنبال کنندگان بازار خودرو هستید، حتما با برند جیلی آشنایی دارید. در یک بازه زمانی محصولات جیلی که در واقع خودروهای باکیفیت چینی آن زمان به شمار می آمدند به کشور وارد شدند. اما حالا به نظر می رسد جیلی قصد دارد محصولات ارزان قیمت خود را با برند میپل به بازار عرضه کند. میپل X3 Pro که محصول سال 2022 چین است، یکی از ارزان‌ترین‌ها کراس‌اورها به حساب می‌آید، چراکه قیمت آن با گیربکس دستی، حدود 50 تا 60 هزار یوآن می‌شود که تقریبا معادل 7 تا 9 هزار دلار است. حتی اگر این خودرو را با گیربکس CVT سفارش دهید، قیمتش تغییر خاصی نمی‌کند و به حدود 68 هزار یوآن یا تقریبا 9500 دلار می‌رسد. میپل X3 پرو با نام ایرانیزه بک X3 در ایران معرفی شده است. این کراس اوور ساب کامپکت چینی در نمایشگاه خودرو کرمان سال 1401 (بهمن ماه) توسط خودروسازان بم معرفی شده و قرار است در نیمه اول سال 1402 به بازار عرضه شود. بک X3 با کراس اوورهای ساب کامپکت دیگر مثل ام وی ام X22 و جک S3 رقابت خواهد کرد و از نظر ابعاد، گزینه مناسبی برای شهرهای پرترافیک به شمار می رود.

ظاهر خوب و قابل قبول و فهرست امکانات رفاهی راضی کننده، در X3 باهم ترکیب شده اند. از ویژگی‌های جالب ظاهری بک X3 می توان به جلوپنجره با گرافیک عمودی و تزئینات کرومی که تا بالای چراغ‌های جلو امتداد یافته است، سپر جلو با ورودی هوای عریض، چراغ های بزرگ جلو با گرافیک زیبا، سپر عقب با طراحی هماهنگ با نمای جلو، چراغ‌های عقب چندضلعی و زیبا و رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی اشاره کرد.

ابعاد این کراس‌اور کوچک در طول به 4005 در عرض به 1760 و در ارتفاع به 1575 میلی‌متر با فاصله محوری 2480 میلی‌متر می‌رسد. همچنین فضای بار 400 لیتری این خودرو می تواند پاسخگوی یک خانواده کوچک باشد. این کراس اوور جمع و جور از امکاناتی مثل سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دو ایربگ، سانروف با قابلیت آنتی‌ترپ‌، شیشه‌های آنتی‌ترپ، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، تریم چرم مصنوعی داخلی، سیستم کی‌لس استارتر، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه دیجیتال، مالتی‌مدیا ۸ اینچی، دوربین و سنسور عقب، کامپیوتر سفری و‌… بهره می برد.

بک X3 پرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد و 102 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند. خروجی پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

پیشنهاد نهایی:

بک X3 پرو را باید یک کراس اوور کوچک اما با طراحی خوب ظاهری و داخلی و همچنین امکانات و توانایی فنی مناسب برشمرد. پیشرانه کوچک بک X3 متناسب با یک خودرو ارزان و کوچک طراحی شده، اما می توان آن را مناسب برای رانندگی شهری دانست.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی