پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۴ سال با کاهش تولید خودرو روبرو بودیم / تقاضای انباشته شده را در طول چهار سال داریم

به گفته وزیر صمت، طی 4 سال گذشته با کاهش تولید خودرو رو به رو بوده ایم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  سید رضا فاطمی امین وزیر صمت با بیان اینکه صنعت خودرو از سال 1397 تحریم شد، اظهار کرد: سه تحریم در مرداد سال 1397 داشتیم که یکی از آنها خودرو بود، دشمن […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گفته وزیر صمت، طی 4 سال گذشته با کاهش تولید خودرو رو به رو بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت با بیان اینکه صنعت خودرو از سال 1397 تحریم شد، اظهار کرد: سه تحریم در مرداد سال 1397 داشتیم که یکی از آنها خودرو بود، دشمن ما می داند که خودرو یک موضوع اجتماعی و اقتصادی بزرگ است که اگر به هم بریزد آثار بدی برای کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تقاضای انباشته شده را در طول چهار سال داریم که این تقاضا به یک بیماری زمینه ای منجر و شکاف بین عرضه و تقاضا شد.

وزیر صمت با بیان اینکه خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نیز استفاده می شود، گفت: خودرو یک ویژگی دارد که می تواند کالای سرمایه ای شود. اگر تورم در کشور ایجاد و نرخ ارز بالا رود و مردم به دنبال حفظ ارزش دارایی باشند به دنبال خرید سکه و طلا و ارز می روند که این موارد دارای چالش هایی است که برای خودرو این چالش ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: چهار سال یک کاهش تولید و توقف وارد داشتیم که منجر به شکاف شد و این بیماری بود که تورم، افزایش قیمت و جنگ ارزی در سال 1401 آن را تشدید کرد و تقاضای کاذب را در بازار ایجاد کرد.

فاطمی امین با اشاره به تاثیر قیمت ارز در اقتصاد کشور گفت: قیمت ارز از 6 مسیر بر اقتصاد تاثیر می گذارد که یکی از این موارد افزایش قیمت مواد اولیه است که امکان دارد یک خودرو هزار دلار ارز بری داشته باشد و افزایش قیمت که در نیمه دوم سال گذشته داشتیم به خاطر بالا رفتن قیمت ارز نبود.

وی بیان داشت: یکی از روش های دیگر گرایش مردم به سمت کالاهایی برای حفظ ارزش پول است.

وزیر صمت با بیان اینکه اعلام کردم که قیمت تمام شده خودرو با قیمت های ثابت کاهش پیدا می کند، گفت: این قیمت متفاوت از قیمت بازار است این عبارت فنی بود و شاید نباید آن را به کار می بردم.

وی اشاره کرد: آنچه که در جامعه منتشر شد، سوءبرداشت از قیمت تمام شده بود نه قیمت بازار.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی