پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اکستر نوبرانه تازه نفس هیوندای

هیوندای قصد دارد با معرفی یک محصول جدید، تنوع شاسی‌ ­بلندهای خود را افزایش دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  هیوندای قصد دارد با معرفی یک محصول جدید، تنوع شاسی‌­بلندهای خود را افزایش دهد. خودروساز کره‌­ای با انتشار دو تصویر تبلیغاتی، تولید و عرضه این مدل با نام اکستر (Exter) را برای بازار هند […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

هیوندای قصد دارد با معرفی یک محصول جدید، تنوع شاسی‌ ­بلندهای خود را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

هیوندای قصد دارد با معرفی یک محصول جدید، تنوع شاسی‌­بلندهای خود را افزایش دهد. خودروساز کره‌­ای با انتشار دو تصویر تبلیغاتی، تولید و عرضه این مدل با نام اکستر (Exter) را برای بازار هند تایید کرده است.

اکستر در جایگاهی میان مدل‌های هیوندای ونیو و هیوندای کسپر قرار می‌­گیرد، هرچند که کسپر در بازار هند حضور ندارد. اما فرم جعبه‌­ای بدنه، چراغ‌های تیزگوشه با عناصر H شکل LED، کاملاً یادآور دو مدل مذکور است. توجه داشته باشید که چراغ‌های اصلی جلو با فرم مربعی در سپر جلو و در کنار ورودی هوا قرار دارد. ریل‌های سقفی، تزئین سقف با رنگ مشکی، گلگیرهای مکعبی و حتی فرم آینه­‌های جانبی، بازهم مدل بزرگتر ونیو را تداعی می‌­کند.

بنابر اعلام هیوندای، نام اکستر برای اشاره به سفر و ماجراجویی در محیط طبیعت انتخاب شده، اظهارنظری که با توجه به شباهت این کلمه با Exterior به معنای محیط بیرون، چندان هم بی­‌ربط به نظر نمی‌­رسد.

ابعاد بدنه هیوندای اکستر فعلاً اعلام نشده است، ولی انتظار داریم که چیزی ما بین طول 3.595 و 3.995 متری مدل‌های کسپر و ونیو باشد.

براساس خبرهای غیر رسمی، هیوندای اکستر براساس پلتفرم K1 شکل گرفته است، که چند محصول دیگر هیوندای از جمله گرند i10، کسپر و i10 بازار اروپا را نیز میزبانی می‌­کند. البته این احتمال وجود دارد که از ساختار مشترک با مدل‌های اکسنت و ونیو یعنی K2 برای ساخت این محصول استفاده شود.

مشخصات فنی هیوندای اکستر

در مورد پیشرانه هیوندای اکستر نیز گمانه‌­زنی‌هایی شده و پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی با 82 اسب‌­بخار قدرت و پیشرانه یک لیتری توربوشارژ با 99 اسب‌بخار قدرت به عنوان گزینه‌­های احتمالی مطرح شده است. احتمال عرضه این خودرو با پیشرانه گازسوز CNG هم وجود دارد.

نیروی پیشرانه این خودرو از طریق گیربکس دستی یا اتوماتیک به محور جلو منتقل خواهد شد.

تولید هیوندای اکستر در نیمه دوم سال 2023 آغاز می‌شود. همانطور که قبلا اشاره شد، هیوندای اکستر در هند تولید و عرضه می­‌شود و فعلا برنامه­‌ای برای صادرات آن به سایر کشورهای جهان اعلام نشده است.

هیوندای اکستر در بازار هند با دو رقیب اصلی یعنی سیتروئن C3 و تاتا پانچ روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی