پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همه چیز درباره باربند خودرو که باید بدانید

باربند خودرو از جمله لوازم اتومبیل به شمار می رود که در هنگام مسافرت می تواند کاربرد بالای خود را نشان دهد. از آنجایی که نیاز به استفاده از برخی وسایل هنگام رانندگی ندارید و همچنین فضای کافی در درون اتومبیل برای نگهداری از آنها وجود ندارد، باربند می تواند یک بخش بی نظیر برای […]

شیوا تدین پور
شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

باربند خودرو از جمله لوازم اتومبیل به شمار می رود که در هنگام مسافرت می تواند کاربرد بالای خود را نشان دهد. از آنجایی که نیاز به استفاده از برخی وسایل هنگام رانندگی ندارید و همچنین فضای کافی در درون اتومبیل برای نگهداری از آنها وجود ندارد، باربند می تواند یک بخش بی نظیر برای ذخیره سازی آنها باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

باربندها با توجه به طراحی آیرودینامیک و ظاهری زیبا که دارند، می توانند برای مسافرت بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. فراموش نکنید که در خرید این قطعه باید گزینه ای را انتخاب نمایید به هیچ عنوان از شتاب و سرعت خودرو جلوگیری نکند. علاوه بر این هنگام خرید انواع باربند باید گزینه ای را انتخاب نمایید که لبه های آن به صورت استاندارد طراحی شده و صدای آزار دهنده با زمین به داخل کابین هدایت نشود.

انواع باربند خودرو

  • مدل جعبه ای یا چمدانی

باربند جعبه ای یا جعبه مسافرتی از جمله گزینه هایی است که امروزه به میزان قابل توجهی مدنظر قرار گرفته است. طراحی این وسیله به گونه‌ ای بوده که می توانید تجهیزات ورزشی و وسایل ضروری مسافرت را به راحتی درون آن قرار دهید.

با توجه به اینکه این مدل باربند دارای در و قفل است، به خوبی می توانید اطمینان داشته باشید که لوازم سفر را در برابر سرقت مراقبت خواهید نمود. علاوه بر این در جاده نیز گاهی اوقات بارش باران موجب می‌شود که لوازم قرار گرفته شده بر روی باربندهای معمولی خیس شوند. در عین حال مدل جعبه‌ ای علاوه بر مراقبت از وسایل در برابر باران می تواند آنها را در مقابله با پرتاب شدن اشیا نیز حفاظت نماید.

در طراحی و ساخت باربند جعبه ای شرایطی مد نظر قرار می گیرد که یک مدل آیرودینامیکی بر روی آن اعمال شده و به مانند یک بادشکن از کاهش سرعت نیز جلوگیری نماید.

در عین حال قیمت زیاد باربند جعبه ای و همچنین محدودیت های ارتفاع از جمله معایب این مدل از باربندها خواهند بود.

  • مدل سقفی ساده

در کنار اینکه باربند جعبه ای را می توانید برای مسافرت خریداری نمایید، مدل سقفی نیز از جمله گزینه هایی است که فروش بالایی در بازار دارد. اهمیت این مدل به شکلی است که به واسطه انعطاف پذیری بالایی که با لوازم جانبی دارد، می تواند دستخوش تغییرات به لحاظ ابعاد شود.

از جمله مزایای خرید این باربند می توان به قیمت مناسب آنها اشاره نمود. این مدل از تجهیزات را با توجه به کالاها و اجناسی که درون آنها قرار می دهید، می توانید در ابعاد مختلف تنظیم کنید.

اگر بخواهیم به مقایسه باربند سقفی و جعبه ای بپردازیم، قیمت پایین تر و انعطاف پذیری بالاتر را نام خواهیم بود. در واقع شما به راحتی می توانید با توجه به ابعاد وسایلی که همراه خود دارید، ارتفاع آن را کم و زیاد نمایید. این مدل از باربندها شما را یاری خواهند کرد که روند بارگیری را با سرعت بیشتری انجام داده و هر وسیله ای را که همراه داشته باشید، درون آنها بگذارید.

در عین حال نوع طراحی این مدل ممکن است به شکلی باشد که باعث کاهش سرعت شود. در واقع اگر نتوانید در بستن وسایل به خوبی عمل کنید، مقاومت باد سرعت شما را کاهش می دهد. در کنار این موارد، گاهی اوقات صدای ناشی از بار نیز به درون کابین خودرو هدایت خواهد شد. در مدت زمان طولانی نیز این مدل از باربند اصطکاک و فشار را افزایش داده و به احتمال فراوان متوجه می‌شوید که مصرف سوخت بالاتر می رود.

مهمترین موارد برای خرید باربند

وزن محصول را چک کنید

مقاومت و استحکام باربند در عین داشتن وزن کم از جمله مهمترین ویژگی ها هنگام خرید این محصول خواهد بود.

انتخاب گزینه ای با لوازم جانبی

بهترین نوع باربند گزینه‌ ای است که از لوازم جانبی مختلف بهره ببرد. بنابراین شما می توانید از این لوازم استفاده کرده و برای بستن وسایل و جای دادن آنها در باربند به خوبی عمل نمایید.

استحکام و دوام بالا

اگر در حین مسافرت باربند شما آسیب دیده یا شکسته شود، تمام سفر مختل می شود. علاوه بر این ممکن است مشکلات زیادی نیز در این مسافرت به واسطه خراب شدن این محصول پیش و روی شما قرار گیرد. سعی کنید که در هنگام خرید باربند علاوه بر قیمت، گزینه ای را انتخاب کنید که دارای استحکام مناسبی باشد.

ضمانت پس از فروش

خرید باربند جعبه ای شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید از یک محصول لوکس و با طراحی آیرودینامیک برای محافظت از وسایل خود کمک بگیرید. بدون تردید قیمت باربند جعبه ای نسبت به سایر گزینه های موجود در بازار بیشتر است. با این حال کیفیت بسیار بالای این مدل می تواند شما را ترغیب کند تا روی به خرید آن بیاورید. اطمینان به دست آورید که از فروشنده گارانتی و ضمانت پس از فروش را دریافت کرده‌ اید.

قیمت باربند

قیمت انواع باربند با توجه به فاکتورهای مختلفی اعلام می‌شود. همانگونه که عنوان کردیم مدل جعبه ای، معمولی یا سقفی و همچنین مدل های ویژه را می توانید بر روی خودروهای خود نصب نمایید. مدل جعبه ای یا چمدانی نسبت به سایر گزینه ها دارای قیمت بالاتری است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی