پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نخستین رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس آغاز شد / ایران “مکث” می‌خواهد

نخستین رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس از 8 اردیبهشت‌ ماه و از ساحل چمخاله در استان گیلان کار خود را آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  نخستین رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس از 8 اردیبهشت‌ ماه و از ساحل چمخاله در استان گیلان کار خود را آغاز کرد. این سفر 6 روزه 2300 […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

نخستین رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس از 8 اردیبهشت‌ ماه و از ساحل چمخاله در استان گیلان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

نخستین رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس از 8 اردیبهشت‌ ماه و از ساحل چمخاله در استان گیلان کار خود را آغاز کرد.

این سفر 6 روزه 2300 کیلومتری، با بیش از 60 اتومبیل دو دیفرانسیل و بیش از 120 نفر همراه از دریای خزر آغاز می‌شود و طی 6 روز با گذر از 6 استان در جزیره کیش واقع در خلیج‌ فارس به اتمام می‌رسد.

این برنامه توسط دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج‌ فارس زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران توسط شرکت مدیریت رویداد آریانا و با حمایت شرکت‌های مکث موتور، لاستیک بارز و روغن‌موتور موتوسل برگزار می‌ شود.

در این رالی، 60 خودرو دو دیفرانسیل از برندهای مختلفی همچون مکث موتور کلوت، کی‌ ام‌ سی تی 8، یواز پاتریوت، نیسان رونیز، لندکروزر اتاق 100، رنج روور، دیفندر، شورولت بلیزر، تویوتا هایلوکس، تویوتا اف‌جی‌کروزر و …حضور دارند.

هر خودرو با 2 نفر سرنشین (یک نفر راننده و یک نفر نقشه‌ خوان) از روز 9 اردیبهشت‌ ماه از ساحل چمخاله واقع در استان گیلان مسیر خود را آغاز کرده‌اند.

شرکت‌ کنندگان در این رالی باید بر اساس نقشه‌ای که قبل از حرکت در اختیارشان قرارگرفته، در طول این مسیر با عبور از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان، فارس به استان هرمزگان برسند و از آنجا به‌ وسیله لندیگراف به جزیره کیش بروند.

این رالی 2300 کیلومتری با هدف شناختن بیشتر و بهتر طبیعت ایران و با رعایت اصول رانندگی، مراقبت از طبیعت، معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و همچنین با رویکرد هوش، نقشه‌خوانی و مسیریابی درست و به‌ دور از توجه به‌ سرعت همانند رالی‌های قهرمانی برگزار می‌شود.

با توجه به این‌که تمامی خودروهای حاضر در این رالی دو دیفرانسیل هستند، مسیرهای انتخاب‌شده برای این برنامه صرفاً از اتوبان و جاده‌های شهری نخواهد بود و بخشی از مسیر، خارج از جاده و بیراهه نوردی است. بخشی از مسیر از چمخاله به قزوین، بخشی از مسیرهای کویر متین آباد و چند قسمت دیگر از این رالی در مسیرهای صعب‌العبور خواهد بود.

با توجه به اینکه رویکرد اصلی برای برگزاری این رالی، ایران‌شناسی، طبیعت‌گردی و معرفی مراکز میراث فرهنگی ایران است، در تمام‌مسیر حفظ سرعت و رانندگی ایمن، توجه به علائم و هشدارها، رعایت تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مسیریابی اصولی از روی نقشه و توجه به حفظ جان شهروندان و مسافران باید موردتوجه تمامی شرکت‌کنندگان باشد.

اختتامیه این رالی با همکاری مکث موتور، گروه صنعتی بارز و شرکت موتوسل روز پنجشنبه 14 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی