پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میزان فشار باد انواع لاستیک خودرو

تنظیم به موقع باد لاستیک خودرو در کاهش مصرف سوخت و نگهداری بهتر از لاستیک و سالم تر ماندن جلوبندی خودرو نقش مهمی دارد. پس سعی کنید به موقع باد لاستیک خودرو را تنظیم کنید تا خودرو کم استهلاک تری را داشته باشید. تنظیم باد لاستیک اتومبیل یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در جهت کارکرد بهینه […]

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

تنظیم به موقع باد لاستیک خودرو در کاهش مصرف سوخت و نگهداری بهتر از لاستیک و سالم تر ماندن جلوبندی خودرو نقش مهمی دارد. پس سعی کنید به موقع باد لاستیک خودرو را تنظیم کنید تا خودرو کم استهلاک تری را داشته باشید. تنظیم باد لاستیک اتومبیل یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در جهت کارکرد بهینه اتومبیل و عمر لاستیک است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

بی شک تنظیم باد لاستیک ماشین یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در جهت کارکرد بهینه اتومبیل و عمر لاستیک است. تنظیم باد لاستیک هر 30 روز یک بار و یا با هر بار بنزین زدن اتومبیل دریک ماه در عین حال با تغییر درجه حرارت به میزان 10 درجه سانتیگراد و بیشتر به رانندگان توصیه می شود.

 

باید دقت شود که باد لاستیک خودروها را باید هنگامی بررسی و تنظیم کرد که برای مدت حداقل 3 ساعت بدون حرکت بوده یا مسافت بیش از 2 کیلومتر را طی نشده باشد.

 

بنابر این اگر لاستیک ماشین بر اثر پیمایش مسافتی هرچند کوتاه گرم شده باشد، برای جبران کاهش فشار باد در هنگام تنظیم، بهتر است ان را 3 تا 5 PSI بیش از میزان توصیه شده در حالت سرد، باد کرد.

میزان فشار باد انواع لاستیک خودرو

درجه باد لاستیک پراید ؛ میزان باد لاستیک سمند ؛ میزان باد لاستیک سانتافه ؛ جدول تنظیم باد لاستیک ؛ میزان باد لاستیک ال ۹۰ ،میزان باد لاستیک ۲۰۶ ،میزان باد لاستیک تیبا ؛ فشارسنج باد لاستیک ؛ میزان باد لاستیک در زمستان ؛ میزان باد لاستیک ۱۷۵ پراید ،میزان باد لاستیک پژو ۴۰۵ لازم بذکر است, بروی جداره لاستیک عددی تحت عنوان حداکثر فشار باد لاستیک قید شده است.
به عنوان مثال ممکن است که شماره ۳۵ PSI به عنوان حداکثر فشار باد لاستیک درنظر گرفته شده باشد, که این شماره در اصل بیانگر حداکثر فشار باد لاستیک بمنظور تحمل حداکثر وزن قابل تحمل لاستیک می‌باشد.
چه زمانی باد لاستیک هاي‌ خودرا تنظیم کنیم؟
در زمان هاي‌ زیر همواره به رانندگان توصیه می شود که میزان باد لاستیک خودرو های خودرا تنظیم کنند:
۱. هر ۳۰ روز یک‌بار و یا با هر بار بنزین زدن اتومبیل دریک ماه
۲. تغییر درجه حرارت به میزان ۱۰ درجه سانتیگراد و بیشتر
حداکثر میزان باد لاستیک پراید بین ۳۰ تا ۳۲ درجه نرمالشه ۱۸۰ :
میزان باد ۳۴ الی ۳۵ فابریک ۱۶۰
میزان باد ۳۲ اسپورت بارینگ
میزان باد ۲۹ ال ۳۰ حتماً به فشار استاندارد ارائه شده توسط کارخانه سازنده اتومبیل توجه کنید.
میزان فشار باد توصیه شده برچسب داخل درب صندوق عقب، روی ستون در یا روی رکاب نوشته شده است. « مطابق شکل »
میزان فشار باد انواع لاستیک خودرو + بهترین زمان برای تنظیم باد لاستیک خودرو
نکات مقادیر ارائه شده در جدول زیر برای خودرو های بنزینی بدون بار بوده که سرنشینان از اتومبیل خارج شده باشند. عطف به برچسب فشار باد تایر ماشین «برچسب فوق» میزان باد تایر برای حالت گاز سوز ماشین مشخص می باشد.

منظور از رانندگی در اتوبان، رانندگی در مسیرهای طولانی بین شهری با سرعت هاي‌ بالا می‌باشد.

میزان فشار باد انواع لاستیک خودرو + بهترین زمان برای تنظیم باد لاستیک خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی