پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شکارچی قلدر! / آشنایی با جک T9

جک T9 پیکاپی قلدر و خوش چهره که می تواند با حضورش در بازار ایران حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  بازار پیکاپ ها در ایران چند سالی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و به دنبال همین موضوع خودروسازان هم به تکاپو برای سهم خواهی هرچه بیشتر از […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

جک T9 پیکاپی قلدر و خوش چهره که می تواند با حضورش در بازار ایران حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

بازار پیکاپ ها در ایران چند سالی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و به دنبال همین موضوع خودروسازان هم به تکاپو برای سهم خواهی هرچه بیشتر از این بازار افتادند و هرکدام پیکاپ هایی با توانایی های قابل توجه به بازار عرضه کردند. کرمان موتور با عرضه جک T8 ((KMC T8 توانست سهم خوبی از بازار پیکاپ را به خود اختصاص دهد. حالا اما سوژه ما نسخه جدید این خودرو یعنی JAC T9 یا هانتر است که جک توانسته با عرضه آن در بازار چین به فروش خوبی دست پیدا کند.

نسخه ای جدید از پیکاپ خشمگین جک در نمایشگاه خودرو شانگهای هم به نمایش درآمد و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. به دور از تملق؛ چهره هانتر بسیار خشمگین تر و گیرا تر از برادر بزرگترش است و البته جثه نسبتا بزرگتری هم دارد. جلو پنجره خودرو بسیار بزرگ و سپر برجسته ‌تر شده است. المان‌های اصلی نمای مقابل به‌ وسیله یک حاشیه مشکی‌ رنگ احاطه شده‌اند که از طرفین به قوس چرخ‌ها ختم می‌شود. چراغ های جلو این پیکاپ به تبعیت زبان طراحی امروز باریک تر از T8 بوده که همین موضوع تاثیر زیادی بر جذاب تر کردن چهره این خودرو داشته است.

در نمای بغل خبری از نقش و نگار ویژه ای نیست و تقریبا همان خط و خطوط T8 بر پیکر T9 تکرار شده و در قسمت عقب هم شاهد توجه نظر خاصی از طراحان جک نیستیم جز اینکه گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و کمی هم برجسته شده است.

در بازار محلی پیکاپ جک T9 در نسخه ‌های بنزینی و دیزلی با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده و اگر کرمان موتور قصد بر عرضه این خودرو داشته باشد احتمالاً نسخه بنزینی اتوماتیک این پیکاپ را به سبد محصولات خود اضافه می‌ کند.

پیکاپ جک T9 به 2 نوع پیشرانه متفاوت مجهز شده است. یک نسخه در زیر کاپوت خود از موتور 4K22 میتسوبیشی با حجم ۲.۴ لیتر استفاده می ‌کند که از فناوری توربوشارژ بهره‌ مند بوده و قادر به تولید ۲۱۱ اسب ‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌ متر گشتاور است. گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک زومکس و ۶ سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش هستند که قوای محرکه را به هر چهار چرخ وارد می‌ کنند.

نسخه دیگر به موتور ۲ لیتری توربوشارژ TGDi مجهز است که ۱۹۷ اسب ‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می ‌کند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF قوای محرکه موتور را به ‌سمت هر چهار چرخ هدایت می‌ کند. با توجه به این 2 پیشرانه باید ببینیم که کرمان موتور این شکارچی قوی هیکل را با کدام پیشرانه وارد بازار ایران می کند.

مشخصات پیکاپ جک T9 در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی (در نسخه فول آپشن چینی) شامل سانروف، چهار کیسه هوا، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار رانندگی بین خطوط، جلو آمپر دیجیتالی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، تنظیم انتقال قدرت بین چرخ‌ها و… می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی