پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تکنولوژی سیستم پارک هوشمند خودرو

سیستم هوشمند مدیریت پارکینگ پردازنده پارس بر اساس  سیستم های نظارت تصویری و همچنین تکنولوژی آنالیز تصاویر پایه گذاری شده است . سیستم یکپارچه آنالیز تصاویر با بهره گیری از تنکنولوژی OCR و Neural Imaging امکانات منحصر به فردی ارائه می دهد. این سیستم کنترل هوشمند پارکینگ موجب صرفه جویی در هزینه های نیروی انسانی […]

شیوا تدین پور
یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سیستم هوشمند مدیریت پارکینگ پردازنده پارس بر اساس  سیستم های نظارت تصویری و همچنین تکنولوژی آنالیز تصاویر پایه گذاری شده است . سیستم یکپارچه آنالیز تصاویر با بهره گیری از تنکنولوژی OCR و Neural Imaging امکانات منحصر به فردی ارائه می دهد. این سیستم کنترل هوشمند پارکینگ موجب صرفه جویی در هزینه های نیروی انسانی و در عین حال تجربه ای امن تر و آسان تری را به همراه خود می آورد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اساس این سیستم کنترل هوشمند پارکینگ جهت استفاده برای چهار  مورد طراحی شده است :

  • کنترل ورودی دیجیتال از طریق دوربین ANPR

بهره وری تا حد زیادی با استفاده از تکنولوژی ANPR افزایش یافته است.مجوز وسایل نقلیه توسط دوربین ANPR برای عبور مورد آنالیز قرار  خواهد گرفت که این امر توسط اسکن وخواندن پلاک خودرو در ورودی کنترل دروازه صورت می گیرد.

  • نظارت بر ورودی بصورت هم زمان از طریق تشخیص پلاک سریع و دقیق

دوربین های ANPR  دارای بیشترین نرخ تشخیص سریال پلاک ها (بالاتر از 95٪ ) بوده و همچنین دارای نصب و راه اندازی آسان نیز می باشد.

  • جستجو هوشمند از طریق دوربین 4K

این دوربین ها از قابلیت مشاهده و پخش همزمان پشتیبانی می کنند. اطلاعات جستجو شامل، اطلاعاتی از تصویر خودرو، شماره پلاک، تاریخ ورود و خروج ، و ویدیو ضبط شده نمایش داده خواهد شد.

  • سیستم مدیریت هوشمند پردازنده پارس

این سیستم بر اساس نرم افزار مدیریت پنجره ها،و آنالیز و تجزیه و تحلیل هوشمند می باشد و به خصوص برای مرکز مدیریت طراحی شده است. استفاده از این سیستم آسان و مقرون به صرفه می باشد.

استفاده از این فن آوری های پیشرفته برای کنترل ورودی موجب راندمان بالا و فضایی امن برای مجتمع مسکونی میگردد. علاوه بر این، با توجه به طراحی نرم افزار توسط شرکت پردازنده پارس، این راه حل با گسترش و رشد زیرساخت های تکنولوژی، انعطاف پذیر  بوده و قابلیت بروز رسانی با تغییر فن آوری را نیز دارا می باشد.

اتو پارک یا سیستم پارک خودکار چیست؟

سازندگان خودرو سرانجام راه‌حلی سازنده را برای رانندگانی که در طول سال‌ها با پارک خودرو مشکل داشته‌اند، ارائه کرده‌اند. اکنون بسیاری از برندهای خودرو این ویژگی را در چندین مدل از خودروهای خود قرار داده‌اند و آینده به سمتی است که این قابلیت در تمام خودروها قرار گیرد و نه فقط در خودروهای لوکس.

با حالت اتوپارک، رانندگان می‌توانند از محل پارک دلخواه خود عبور کنند و صفحه نمایش خودرو زمانی که فضایی مناسب برای اندازه وسیله نقلیه آن‌ها پیدا کرد، به آن‌ها اطلاع می‌دهد. برای استفاده از خودروی مجهز شده به آپشن اتو پارک، وسیله نقلیه خود را متوقف کرده و در صورت درخواست، محل پارک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وقتی وسیله نقلیه شما به شما هشدار داد، یک دنده را انتخاب کنید و دستان خود را از روی فرمان بردارید. ماشین‌های خودران بیشتر کار را انجام می‌دهند، اما برخی از آن‌ها به شما نیاز دارند که به عقب برگردید و ترمز کنید، زیرا ماشین خودش خودرو را هدایت می‌کند.

اگرچه ماشین، شما را به درستی به داخل فضای پارک راهنمایی می‌کند، اما مهم است که هوشیار باشید و مراقب اطراف خود باشید. با پیشرفت‌های بیشتر در خودروهای خودران، نیاز به راننده به حداقل می‌رسد. آخرین پیشرفت‌ها حتی نیازی به لمس پدال‌ها نیز ندارند. در عوض، خودروهای خودران که از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، می‌توانند در صورت لزوم در هنگام ترمز به جلو و عقب مانور دهند. بسیاری از مدل‌های لوکس مجهز به ویژگی کنترل از راه دور هستند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از کلید یا گوشی هوشمند خود، در حالی که بیرون ایستاده‌اید، خودرو را پارک کنید.

در ادامه برخی از بهترین اتومبیل‌های مجهز به سیستم پارک اتوماتیک را لیست کرده‌ایم که می‌توانید در صورت علاقه به این آپشن، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید:

آئودی A8 2018

فورد اکسپدیشن 2018

تسلا مدل اس 2018

لینکلن ناوبری 2019

BMW سری 5 2019

جگوار I-Pace 2019

ولوو XC-40 2019

تسلا مدل 3 2018

مرسدس بنز S کلاس 2018

فولکس واگن GTi 2019

مرسدس بنز GLS 2018

BMW سری 2 2019

فورد F-150 2018

 

حسگرهای پارک

مدتی است که از سنسورهای پارک به‌طور گسترده و زیادی در خودروها استفاده شده و به یکی از محبوب‌ترین، متداول‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای کمکی رانندگی تبدیل شده‌اند. این سنسورها بر روی سپرهای عقب و جلو نصب شده و با محاسبه فاصله خودرو با خودروهای دیگر و یا موانع، با پخش هشدارهای صوتی به راننده در تخمین فاصله خودرو با محیط اطراف کمک می‌کند. این صداها به صورت ممتد بوده و با کمتر شدن فاصله با موانع و خودروهای دیگر در هنگام پارک، فاصله آن‌ها کمتر شده و در هنگام گذر از فاصله مجاز به صورت یک بوق ممتد در می‌آیند. برخی از خودروهای جدید علاوه بر این هشدار صوتی، با نمایش یک تصویر گرافیکی از خودرو به نمایش فاصله با خودروهای دیگر و موانع می‌پردازد.

دوربین های کمکی دنده عقب

این دوربین‌ها یک مرحله پیشرفته‌تر از سنسورهای پارک بوده و راننده با استفاده از آن‌ها قابلیت مانور بیشتری در زمان پارک کردن، خواهد داشت. این دوربین‌ها بر روی بخش عقبی خودرو نصب شده است و با زاویه اندکی به سمت پایین، دید مناسبی از بخش عقبی خودرو و موانع بر سر راه آن را به راننده می‌دهد.

تصاویر این دوربین معمولاً در بخش نمایشگر خودرو به نمایش در آمده و در این موارد با استفاده از خطوط به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز به نمایش میزان فاصله با اجسام بر سر راه خودرو در بخش عقب می‌پردازد.

دوربین های 360 درجه کمکی

یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمکی پارک، استفاده از دوربین 360 درجه است. این سیستم از قیمت بالایی برخوردار بوده و در خودروهای لوکسی مانند مدل X5 شرکت BMW استفاده شده است. این سیستم با استفاده از دوربین‌های کوچکی که بر روی بدنه خودرو و در سرتاسر بدنه نصب شده، نمایی کامل از خودرو را به راننده داده و وی را از وضعیت محیط اطراف خودرو مطلع می‌سازد.

این سیستم با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته به بررسی تصاویر بدست آمده از این دوربین‌ها پرداخته و به ارائه یک تصویر شبیه‌سازی شده از زاویه دید بالا که به Bird Eye View معروف است، می‌پردازد. این تصویر بهترین دید ممکن برای راننده را دارد و علاوه بر امکانات دیگر و مشاهده محیط اطراف خودرو به‌طور کامل، توانایی پارک کردن بسیار بیشتری را نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر به راننده می‌دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی