پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مینی بوس لوکس QM7 از خودروساز چینی هونگچی

شاید برند هونگچی را همه با سدان و شاسی بلند لوکس و رولزرویس مانند این برند بشناسند اما جدیدترین محصول هونگچی یک مینی بوس لوکس به نام QM7 است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برند خودروسازی هونگچی تا پیش از این هم در تولید مینی بوس دخیل بوده است. در دهه  80 میلادی، این […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاید برند هونگچی را همه با سدان و شاسی بلند لوکس و رولزرویس مانند این برند بشناسند اما جدیدترین محصول هونگچی یک مینی بوس لوکس به نام QM7 است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برند خودروسازی هونگچی تا پیش از این هم در تولید مینی بوس دخیل بوده است. در دهه  80 میلادی، این برند چینی، مینی بوس CA630 با ظرفیت 19 سرنشین را تولید می کرده که به موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری با 165 اسب بخار مجهز بوده است. این مینی بوس به مدت هفت سال مداوم در خط تولید قرار داشته است. در طول بیش از 30 سال، هونگچی هیچ مینی بوسی را تولید نکرده و فقط تعدادی پروتوتایپ را ساخته بود تا اینکه با QM7 دوباره به این عرصه پا گذاشته است.

طراحی ظاهری این مینی بوس هم مانند خودروهای این برند عجیب و متفاوت است. همان جلوپنجره آشنای محصولات هونگچی همراه با نوار چراغ روز LED جذابیتی خاصی را به آن بخشیده و چراغ اصلی در زیر چراغ روز LED قرار دارد.

یکی دیگر از عجایب این مینی بوس، آینه جانبی سمت راست آنست که بجای نصب بر روی ستون A، برای دید بهتر راننده در پایین شیشه جلو نصب شده است. در عقب نیز همچون خودروهای هونگچی، شاهد چراغ عمودی هستیم.

مینی بوس هونگچی QM7 از موتور شش سیلندر سه لیتری توربو به توان 303 اسب بخار بهره می برد و مصرف سوخت آن، 15.9 لیتر در یکصد کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

داخل این مینی بوس با دو ردیف صندلی، یک ردیف دو سرنشینه در سمت چپ و یک ردیف تک سرنشینه در سمت راست همراه با صندلی های چرمی همراه با زیر آرنجی تکمیل می شود.

هونگچی QM7 هنوز به نسخه نهایی آماده برای تولید نرسیده است و انتظار می رود که ارگان های دولتی، شرکت های خصوصی و شرکت های توریستی، مشتریان اصلی آن باشند.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی