پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آغاز ثبت خرید خودرو در سامانه یکپارچه فروش از فردا

مرحله دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ 20 اردیبهشت آغاز شده و در تاریخ 29 اردیبهشت به پایان رسیده است. در این بازه زمانی، خریداران خودرو می‌بایست حساب بانکی خود را با مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی کنند. به گزارش پایگاه خبری […]

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۲

مرحله دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در تاریخ 20 اردیبهشت آغاز شده و در تاریخ 29 اردیبهشت به پایان رسیده است. در این بازه زمانی، خریداران خودرو می‌بایست حساب بانکی خود را با مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ پس از بستن این مبلغ، اطلاعات خریداران توسط بانک‌های انتخاب شده به سامانه یکپارچه ارسال شده است تا فرآیند پالایش اطلاعات انجام شود. از فردا، 3 خرداد ماه، سایت سامانه برای ایجاد پروفایل و انتخاب محصول به خریداران دارای حساب وکالتی فعال می‌شود.

انتخاب خودرو از فردا شروع می‌شود. مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، اعلام کرده است که سایت سامانه به آدرس https://esalecar.ir/ از 3 تا 10 خرداد ماه برای ثبت پنج درخواست خرید خودرو فعال خواهد بود.

وی همچنین افزود: فقط خریداران واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها توسط بانک‌ها به سامانه ارسال شده باشد، می‌توانند در تاریخ‌های 3 تا 10 خرداد برای ثبت نام اولیه به منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه اقدام کنند.

تقدسی درباره سهمیه مادران در این دور نیز توضیح داده است: در حال حاضر شروطی که برای مادران متقاضی شرکت در طرح‌های فروش یکپارچه وجود دارد، شامل مواردی مانند داشتن حداقل دو فرزند (به شرط آنکه فرزند دوم به بعد از تاریخ 19 آبان‌ماه 1401 به بعد متولد شده باشند) می‌شود. شرایطی مانند داشتن گواهینامه و 18 سال سن و پلاک انتظامی در طرح‌های قبلی که خودروسازان با روش قرعه‌کشی اجرا می‌کردند، ملاک نبوده و در طرح‌های فروش یکپارچه هم مدنظر نیست و اعمال نمی‌شود؛ همچنین در مرحله اول فروش‌های یکپارچه نیز مدنظر نبوده است.

جدول خودروهای در سامانه یکپارچه فروش

شرکت مدل خودرو
سایپا اطلس
سایپا کوییک مدل GX
سایپا کوییک اتوماتیک
سایپا ساینا S اتوماتیک
سایپا کوییک R مدل GX
سایپا شاهین
سایپا شاهین اتوماتیک
سایپا ساینا مدل GX
سایپا ساینا S
سایپا ساینا مدل GX
مدیران خودرو آریزو 6 پرو
مدیران خودرو تیگو 8 پرو
مدیران خودرو X55 پرو
مدیران خودرو X22 پرو اتوماتیک
مدیران خودرو X22 پرو دنده ای
مدیران خودرو آریزو 5 توربو
فرداموتورز فردا SX5
فرداموتورز فردا T5
فرداموتورز سوبا M4
کرمان موتور جک S3
کرمان موتور جک J4
کرمان موتور جک J7

شرایط عمومی ثبت خرید خودرو در سامانه یکپارچه فروش

متقاضیان باید همچنین به جز داشتن یک حساب وکالت با موجودی کافی، تمام شرایط ذکر شده را رعایت کنند. در صورتی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام توسط خودرو ساز، مشخص شود که متقاضی شرایط لازم برای ثبت نام را ندارد، ثبت نام او لغو خواهد شد.

شرایط عمومی تعیین شده در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت به شرح زیر است:

1- حداقل سن مجاز برای خرید خودرو 18 سال است.

2- داشتن گواهی‌نامه رانندگی معتبر با تاریخ اعتبار برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

3- متقاضیانی که در طول 48 ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، و یا در طول 24 ماه گذشته در سایر شرکت‌های خودروسازی ثبت نام یا خرید خودرو انجام داده‌اند، مجاز به ثبت نام و خرید خودرو نیستند.

4- متقاضیانی که پلاک انتظامی فعال دارند، نمی توانند خودروی جدیدی را ثبت نام یا خریداری کنند.

5- امتیازات و حقوق ناشی از خرید خودرو به افراد دیگر منتقل نمی شود و فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.

6- خودروی خریداری شده قابل بازپس گیری نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی