پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

استفاده از مشاوران خارجی ، راه نجات قطعه سازان

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اعلام وضعیت دشوار قطعه سازان، استفاده از مشاوران خارجی در صنایع کشور را عامل نجات قطعه سازان و افزایش اشتغال دانست و بر لزوم این کار تاکید کرد. رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور ضمن تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت : خوشبختانه […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اعلام وضعیت دشوار قطعه سازان، استفاده از مشاوران خارجی در صنایع کشور را عامل نجات قطعه سازان و افزایش اشتغال دانست و بر لزوم این کار تاکید کرد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور ضمن تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت : خوشبختانه برجام با تلاش دولت یازدهم و حمایت مقام معظم رهبری به فرجام رسید اما این دغدغه وجود دارد که با بهبود روابط و همکاری ها شاهد سیل ورود کالاهای خارجی به ایران باشیم.

علی فراهانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در این سالها صنعت خودرو بواسطه تحریم ها آسیب های زیادی دید که امید است با برداشت تحریم ها و اجرای برجام ، تلاش ها در این حوزه از صنعت افزایش یابد.

وی تصریح کرد : آنچه که امروز باید نسبت به آن توجه شود مساله اقتصاد مقاومتی است که باید سرلوحه کارها قرار گیرد و نباید چشم ها به ارقام دلاری که آزاد و وارد کشور می شود دوخته شود.

وی با اشاره به فروش بیش از 110 هزار دستگاه خودرو در جریان حمایت تسهیلاتی دولت گفت : متاسفانه فروش این تعداد خودرو هیچ تاثیری بر اوضاع مالی قطعه سازی کشور نداشت و با توجه به نقدینگی 2 هزار و 500 میلیارد تومانی که توسط شرکتها کسب شد عملا به صنعت قطعه سازی کشور رقمی اختصاص نیافت.

وی تصربح کرد : البته این احتمال می رود که به قطعه سازانی به طور ویژه درصدی از این رقم ها بابت مطالبات پرداخت شده باشد اما به قطعه سازانی که با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند تاکنون رقمی اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت خودرو به عنوان دومین صنعت اشتغال زا در کشور اظهار داشت : با اجرای برجام انتظار می رود که وضعیت اشتغالزایی در کشور جریان بهتری یابد قطعا در این راستا توجه بیشتر به صنعت خودرو به عنوان دومین صنعت مهم و اشتغالزا بعد از صنعت نفت بسیار ضروری است.

وی گفت : در شرایطی که چرخ زندگی حدود 3 و نیم میلیون نفر از محل صنعت خودروسازی کشور می چرخد از این رو باید تمام تلاش و دانش و دانسته ها را برای بقای صنعتی که عمر 50 ساله دارد بکار گرفته شود.

افزایش کیفیت انتظاری منصفانه است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در ادامه با اشاره به توقع به حق مصرف کنندگان داخلی از خودروهای تولیدی در کشور اظهار داشت : تولید خودروهای با کیفیت و به روز انتظار درست و به حقی است که مصرف کننده داخلی از صنعت خودروسازی ایران دارد این در حالی است که در این سالها بواسطه تحریم ها و وجود برخی موانع و مشکلات داخلی این صنعت همپای صنعت خودرو دنیا رشد و پیشرفت لازم را نداشته است.

فراهانی تصریح کرد : البته خودروسازان در تلاشند تا کیفیت خودروها را افزایش دهد اما همچنان عقب ماندگی در صنعت خودرو ایران وجود دارد چنانچه این روند موجب گردیده که هم اکنون این صنعت در رتبه 18 صنعت خودرو دنیا قرار گیرد.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از مشاوران و مدیران خارجی در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران تاکید کرد و اظهار داشت : در شرایطی که تحریم ها برداشته شده باید نسبت به استفاده از تکنولوژی و دانش روز و همچنین مشاوران و مدیران خارجی در صنعت خودرو اهتمام بیشتری شود .

وی خاطر نشان کرد : امروز باید از مدیران خوب خارجی در صنعت خودرو استفاده کرد قطعا می توان با استفاده از مشاوران و مدیران خارجی صنعت خودروسازی ایران را نجات داد.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران ابرو و ستون اشتغال زا در کشور است ، اظهار داشت : حضور شرکتهای خارجی در صنعت خودرو ایران بسیار مهم و تاثیر گذار است تا تکنولوژی و دانش فنی در صنعت خودرو رشد و توسعه یابد.

وی در ادامه به تداوم مشکل نقدینگی در صنعت قطعه سازی ایران پرداخت و گفت : در حال حاضر به دلیل مشکل نقدینگی واحدهای قطعه سازی ، 138 کارخانه قطعه سازی تعطیل و حدود 7500 نفر از نیروی فعال در این صنعت از کار بیکار شدند .

وی با توجه به وضعیت قطعه سازان داخلی به لحاظ دانش و تکنولوژی و تاثیر برجام بر اوضاع این صنعت اظهار داشت : در حال حاضر این صنعت دانش فنی و تکنولوژی بسیار بالایی برخوردارند به طوری که این آمادگی وجود دارد که برای روزی 6 هزار تا 7 هزار دستگاه خودرو قطعهاتی با استاندارد جهانی تولید نماید.

منبع: خبر خودرو

قرارداد پژو سیتروئن با ایران خودرو امضا شد.

شرایط فروش DS برای اولین بار در ایران+ جدول قیمت

مهم ترین جزئیات قرارداد ایران خودرو و پژو-سیتروئن

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی