پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروسازان ژاپنی_لوگو

تولید خودروهای کلاس A ژاپنی توسط ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اعلام مذاکره با یک خودروساز کلاس A ژاپنی (غیر از سوزوکی) عنوان کرد محصولات ما باید تمام کلاس ها را شامل شود. به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع، با اعلام این خبر گفت: در سال جاری روابط ما با سوزوکی در تولید گراند ویتارا توسعه می یابد. […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اعلام مذاکره با یک خودروساز کلاس A ژاپنی (غیر از سوزوکی) عنوان کرد محصولات ما باید تمام کلاس ها را شامل شود.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع، با اعلام این خبر گفت: در سال جاری روابط ما با سوزوکی در تولید گراند ویتارا توسعه می یابد. در سال های گذشته با شركت سوزوكی فقط روی محصول ویتارا همكاری داشته ایم، اما قصد داریم تولید محصولات دیگری از این خودروساز مانند سوئیفت، ویتارای جدید و سیاز را نیز به انجام برسانیم.

«بنز» در ایران سرمایه گذاری می کند

وی همچنین در تشریح همکاری ایران خودرو با «بنز» متذکر شد: با “بنز” به توافق رسیده ایم که دو شرکت مشترک در بخش تجاری ایجاد شود. در شرکت مشترک حوزه فروش سهم ما 51درصد است و در شرکت مشترک خدمات پس از فروش سهم آنها 51 درصد خواهد بود.

یکه زارع ادامه داد: سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقهای کامیونهای مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تاسیس شرکت مشترک فروش کامیون های مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم از سوی دایملر، از جمله موارد مورد توافق است.

مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به این موضوع که چرا در شرکت مشترک خدمات پس از فروش، سهم آلمانی ها 51 درصد خواهد بود؟ اضافه کرد: طبق مقرات بانکی آلمان، در صورتی “بنز” می تواند از تسهیلات بانکی آن کشور برای سرمایه گذاری در ایران بهره مند شود که سهمش در مشارکت بیشتر باشد. موافقتی بین بانک آلمانی، بانک پارسیان، لیزینگ ایران خودرو و “بنز” برای فروش خودروهای تجاری صورت گرفته است.

مذاکراه با «رنو»، شاید وقتی دیگر

وی همچنین در خصوص مذاکره ایران خودرو با شرکت رنو فرانسه تصریح کرد: فعلا با رنو مذاکره نمی کنیم. فرصت داده ایم تا شرکت های دیگر ایرانی، مذاکرات شان را تمام کنند تا بعد با “رنو” نهایی کنیم.

تولید محصولات فول رنج، استراتژی ایران خودرو

یکه زارع در توضیح اینکه استراتژی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید چیست؟ افزود: استراتژی ما فول رنج است و قصد داریم از خودروهای کلاس A و B تا لوکس را تولید و عرضه کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سئوال که ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که چرا ایران خودرو سراغ این تعداد شریک می رود؟ بیان کرد: ببینید! سهم ما از بازار اکنون 54 درصد است و تا سال 1404 که تولید کشور به سه میلیون دستگاه خواهد ر سید، باید به 60 درصد افزایش یابد یعنی یک میلیون و 800 هزار دستگاه. از این تیراژ تنها 200 هزار دستگاه را با پژو تولید می کنیم و باقی را باید با شرکای دیگرمان و برند ایران خودرو تولید کنیم.

وی در پایان و در خصوص اینکه اتکای ما به شرکای خارجی چقدر خواهد بود؟ و آیا شراکت با آنها تمام منافع ما را تامین می کند؟ خاطرنشان کرد: شرکای خارجی می توانند همکاران خوبی باشند اگرچه آنها منافع خودشان را دنبال خواهند کرد. در این وضعیت باید به فکر رابطه برد- برد باشیم. باید مرکز تحقیقات ما قوی تر شود. باید به کارگران خوش ذوق و با ایده، مهندسان و مدیران خوب مان تکیه کنیم و در یک کلام باید توانمان را زیاد کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی