پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو الکتریکی

تولید خودروهای برقی ایرانی – کره ای طی چند سال آینده

یکی از شرکت بین المللی خودروساز کره جنوبی جمعه از امضای قراردادی با ایران به منظور اجرای طرح‌های مشترک برای تولید خودروهای برقی و قطعات خودرویی خبر داد. به نقل از ایرنا ،یکی از شرکت بین المللی خودروساز کره جنوبی امروز جمعه از امضای قراردادی با ایران به منظور اجرای طرح‌های مشترک برای تولید خودروهای […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

یکی از شرکت بین المللی خودروساز کره جنوبی جمعه از امضای قراردادی با ایران به منظور اجرای طرح‌های مشترک برای تولید خودروهای برقی و قطعات خودرویی خبر داد.

به نقل از ایرنا ،یکی از شرکت بین المللی خودروساز کره جنوبی امروز جمعه از امضای قراردادی با ایران به منظور اجرای طرح‌های مشترک برای تولید خودروهای برقی و قطعات خودرویی خبر داد.
بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های کره جنوبی، طبق قراردادی که طرفین امضا کرده اند، شرکت مزبور که از زیر مجموعه شرکت «ال جی» محسوب می شود، در تولید خودروهای برقی و اجرای طرح های زیربنایی ضروری با کشورمان همکاری خواهد داشت.

قرار است این شرکت برای تولید این خودروهای برقی با شرکت های خودروساز حاضر در ایران همکاری کرده و بخشی از فعالیت آن ایجاد مجموعه های تولید باتری و تجهیزات مورد نیاز این خودروها عنوان شده است.
طرفین بر اساس این قرارداد به توافق رسیده اند که تا سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۶۰ هزار دستگاه از این خودروها را تولید کنند.
یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه گزارش کرد که بیشتر بندهای این قرارداد که مراحل مقدماتی را می گذراند، تا پایان سال قطعی می شود تا فعالیت های مشترک دو کشور هر چه سریعتر در این زمینه آغاز گردد.
شرکت «ال اجی» کره جنوبی نیز اعلام کرده است که با دولت ایران برای توسعه طرح های مشترک در بازارهای دیگر جهان نیز همکاری خواهد کرد.
بنابر این گزارش، انتظار می رود که این شرکت با همکاری شرکت های ایرانی، طرح های دیگری را در بخش تولید خودروهای برقی، ساخت ایستگاه های تولید باتری و قطعات و تجهیزات این خودروها در خارج از بازار ایران اجرا کند.
کره جنوبی و ایران به تازگی در جریان سفر سه روزه خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به تهران با افزایش حجم تبادلات تجاری از شش میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار کنونی به ۱۸ میلیارد دلار به توافق رسیدند.
دو کشور همچنین نزدیک به ۶۰ سند، تفاهمنامه و قرارداد امضا کرده اند که ارزش آنها بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی، ۱۲ اردیبهشت ماه جاری به دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان سفری سه روزه به تهران داشت.
وی را در این سفر، هیاتی متشکل از ٢٣۶ نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شرکت ها و صاحبان صنایع کشورش و بالغ بر ۷۰ خبرنگار همراهی می کردند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی