پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات پس از فروش

پذیرش فوری خودرو در تعمیرگاه اجباری شد

طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند تحت هر شرایطی خودروهایی که به دلیل وجود عیب در قطعات ایمنی قادر به تردد نیستند را در شبکه خدمات پس از فروش خود پذیرش و عیب آن را برطرف کنند. به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۵

طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند تحت هر شرایطی خودروهایی که به دلیل وجود عیب در قطعات ایمنی قادر به تردد نیستند را در شبکه خدمات پس از فروش خود پذیرش و عیب آن را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

طبق نظرسنجی صورت گرفته در این زمینه، “کمبود یا نبود قطعات یدکی”، “کیفیت پایین خدمات و تعمیرات” و “دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات” از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این وضعیت در حالی است که دشواری پذیرش خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از دیگر مشکلات مصرف‌کنندگان در این حوزه است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان برای پذیرش خودروی خود در تعمیرگاه برخی خودروسازان و واردکنندگان خودرو با مشکلات زیادی مواجه بوده و در مواردی باید از چند روز قبل برای دریافت وقت پذیرش، اقدام کنند.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که براساس یکی از بندهای این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند تحت هر شرایطی خودروهایی که به دلیل وجود عیب در قطعات ایمنی قادر به تردد نیستند را در شبکه خدمات پس از فروش خود پذیرش و عیب آن را برطرف کنند.

در این زمینه در ماده ۲۰ این قانون تاکید شده است:” عرضه‌کننده خودرو موظف است راسا یا از طریق شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش خود تحت هر شرایطی نسبت به پذیرش تمام خودروهایی که به دلیل وجود عیب در قطعات ایمنی قادر به تردد نیستند، اقدام کند”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان ابلاغ و اجرایی شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی