پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

toyota-logoتویوتا-لوگو-

زمینه سازی برای ورود تویوتا به صورت رسمی

مدیرعامل ایرتویا با اشاره به تلاش برای بازبینی قوانین گفت زمینه سازی برای ورود تویوتا در حال انجام است و ایران میتواند به مرکز صادرات تویوتا در منطقه تبدیل شود. نماینده شرکت تویوتا در ایران تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت به سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از آنها من خوشبین هستم که به زودی […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

مدیرعامل ایرتویا با اشاره به تلاش برای بازبینی قوانین گفت زمینه سازی برای ورود تویوتا در حال انجام است و ایران میتواند به مرکز صادرات تویوتا در منطقه تبدیل شود.

نماینده شرکت تویوتا در ایران تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت به سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از آنها من خوشبین هستم که به زودی این موانع رفع شود و علاوه بر تویوتا دیگر خودروسازان خارجی نیز در ایران حضور پیدا کنند.

عضو انجمن وارد کنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا از زمینه‌سازی برای ورود گروه صنعتی تویوتا به ایران خبر داد.

عبدالرضا فهیمی اظهار داشت: ما معتقدیم وقتی قرار است در کشور سرمایه گذاری انجام شود باید یک توافق بلند مدت صورت بگیرد و برای رسیدن به چنین توافقی باید منتظر زمان مناسب باشیم. باید در نظر داشته باشیم که مشکلاتی که کشور 8 سال با آن درگیر بوده را نمی‌توان یک شبه حل کرد. در بحث سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خصوصا در صنعت خودورسازی نیز همین مسئله مطرح است.

مدیرعامل نمایندگی تویوتا در ایران تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوب ایران در زمینه  انرژی ارزان و نیروی کار تحصیلکرده، کشورمان بهترین مکان برای سرمایه گذاری در خاورمیانه شناخته می شود. از همین رو ما مذاکراتی را با تویوتا انجام داده‌ایم اما حضور آنها در کشور نیازمند وجود برخی زیر ساخت ها و قوانین تشویقی است.

 وی ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم به صورت کامل حوزه تجارت کشور را فعال کنیم و به راحتی پول را جا به جا کنیم. از طرف دیگر وجود برخی قوانین اضافی و دست و پاگیر نیز سبب می شود که سرمایه‌گذار به راحتی در کشور حضور پیدا نکند.

فهیمی تصریح کرد: به طور مثال یک خودرویی که امروز وارد می شود ابتدا باید در مورد صفر کیلومتر بودن تائیدیه بگیرد. سپس توسط سازمان بازرسی در گمرک کنترل شود و بعد از طی این مراحل، اداره شماره‌گذاری ورود می‌کند و می تواند خودرو را شماره نکند. این قبیل رفتارها و قوانین زائد سبب می شود که سرمایه گذار قید کار کردن در کشور را بزند زیرا ریسک کار بالا می رود.

عضو انجمن وارد کنندگان خودرو ادامه داد: ما امیدواریم اصلاحاتی که مد نظر دولت است هر چه زودتر اجرا شود تا از پیچیدگی قوانین تجارت در کشور کاسته شود و ما بتوانیم تبدیل به مرکز صادرات تویوتا در منطقه شویم. درحال حاضر در خاورمیانه تنها ترکیه است که با تولید سالانه 100 هزار دستگاه تویوتا کرولا در منطقه فعالیت می کند این در حالیست که مطابق برآورد کارشناسان شرکت تویوتا، سالانه یک میلیون خودور از مدل های مختلف این شرکت در منطقه به فروش می‌رسد.

نماینده شرکت تویوتا در ایران در پایان تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت به سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از آنها من خوشبین هستم که به زودی این موانع رفع شود و علاوه بر تویوتا دیگر خودروساز‌های خارجی نیز در ایران حضور پیدا کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی