پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لیفان X60

کرمان موتور در وضعیت بحرانی

کرمان موتور که پیش از تحریم ها خودروهایی چون فولکس واگن گل و هیوندای ورنا تولید میکرد هم اکنون با تولید جک و لیفان به حیات ادامه میدهد که تولید این خودروها هم در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. آمار منتشر شده در خصوص تولید خودرو طی دو ماه نخست امسال از توقف تولید […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

کرمان موتور که پیش از تحریم ها خودروهایی چون فولکس واگن گل و هیوندای ورنا تولید میکرد هم اکنون با تولید جک و لیفان به حیات ادامه میدهد که تولید این خودروها هم در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

آمار منتشر شده در خصوص تولید خودرو طی دو ماه نخست امسال از توقف تولید در شرکت راین خودرو از زیر مجموعه‌های صنایع خودرو سازی کرمان و کاهش 49 درصدی انواع خودر در کرمان موتور حکایت دارد.

صنایع خودروسازی کرمان که چند سالی است به پایگاه تولید انواع خودرو چینی در کشور تبدیل شده، توانسته حدود 10 درصد بازار به لحاظ تعداد تولید را به خود اختصاص دهد اما در سال جاری کارنامه قابل قبولی از خود ارائه نکرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش تولید مواجه شده است.

به نقل از اقتصادنیوز، آنگونه که امار منتشر شده از سوی وزارت صنعت نشان می‌دهد، شرکت راین خودرو که پیش از اعمال تحریم ها به تولید خودروهای آونته و ورنای هیوندایی مشغول بود، با اعمال تحریم‌ها، تولید خودروهای چینی با برند ولیکس را آغاز کرد که تولید این خودرو در فروردین ماه به 81 دستگاه رسید و در اردی‌بشهت صفر شد تا بدین صورت توقف تولید در این کارخانه صورت گیرد.

کرمان موتور به عنوان دیگر خودروساز کرمانی که محصولات فولکس را در ایران مونتاژ می کرد و اینک به پایگاه تولید خودروهای چینی جک و لیفان تبدیل شده، در دو ماه نخست امسال تنها چهار هزار دستگاه انواع خودرو را به تولید رسانده که کاهش 49 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

در مقابل شرکت مدیران خودرو که سالهاست سهام خود را به چری واگذار کرده و محصولاتی از آن را به تولید می‌رساند توانسته با تولید 7 هزار و 630 دستگاه انواع خودرو ام وی ام، نسبت به دو ماه ابتدایی سال قبل از رشد تولید 30 درصدی بهره‌مند شود.

به غیر از صنایع خودروسازی مستقر در کرمان، سایر خودروسازان بخش خصوصی و شبه دولتی در تولید انواع خودروهای سواری کارنامه قابل قبولی کسب نکرده‌اند. به عنوان مثال گروه خودروسازی بهمن در دو ماه گذشته فقط 430 دستگاه انواع سواری را مونتاژ کرده و نسبت به سال قبل با کاهش 42.5 درصدی مواجه بوده است.

دو شرکت سازه‌های خودرو دیار و سناباد توس نیز در فروردین و اردیبهشت گذشته تعداد تولیدشان به صفر رسیده و عملا تولید خود را متوقف کرده‌اند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی