پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لنت_ترمز

ضعیف شدن تولید لنت ترمز در سایه رواج لنت های تقلبی

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : (متاسفانه هم اکنون بخش زیادی از لنت های تقلبی و بی کیفیت در داخل کشور تولید و در بسته بندی هایی با برند اروپایی به بازار عرضه می شوند) این در حالی است که نیمی از ظرفیت واحدهای تولیدی لنت ترمز در کشور تعطیل شده است. […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۵

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : (متاسفانه هم اکنون بخش زیادی از لنت های تقلبی و بی کیفیت در داخل کشور تولید و در بسته بندی هایی با برند اروپایی به بازار عرضه می شوند) این در حالی است که نیمی از ظرفیت واحدهای تولیدی لنت ترمز در کشور تعطیل شده است.

حسین لاجوردی نگرانی خود را نسبت به شرایط کنونی تولیدکنندگان لنت ترمز در کشور بیان کرد و در ادامه گفت: در شرایطی که رکود بر بازار لنت ترمزهای داخلی حاکم است بخش زیادی از سهم بازار را تولیدات خارجی و یا تقلبی در اختیار گرفته اند.

وی با اشاره به سود ده بودن فروش لنت های خارجی در ایران، تصریح کرد : در حالی که سود حاصل از  فروش لنت های تولید داخل در حدود 10 درصد است فروش لنت ترمزهای خارجی تا حدود 50 درصد سود نصیب عرضه کنندگان می کند .

وی تاکید کرد :  با توجه به این شرایط و  سودهای خوبی که نصیب عرضه کنندگان لنت های خارجی می شود بسیاری از تولیدکنندگان و یا فروشندگان ، اقدام به واردات لنت ترمزهای خارجی می کنند.

وی همچنین به ادامه جریان تعطیلی گسترده واحد تولیدی لنت ترمز در کشور پرداخت و گفت : متاسفانه شرایط تولیدکنندگان لنت ترمز از بحران گذشته است و اوضاع این صنعت بسیار نگران کننده تر از قبل شده است.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ افزود : در حال حاضر 20 واحد تولیدی لنت ترمز در کشور تعطیل شده است و 20 واحد باقی مانده نیز با ظرفیتی کمتر از 50 درصد فعالیت دارند .

لاجوردی تصریح کرد : با تعطیلی کارخانه های تولیدی هیچ اقبالی در خصوص راه اندازی مجدد آن صورت نخواهد گرفت اما در صورتی که دولت بخواهد فکری برای صنعت و تولید داخل نماید باید به سراغ کارخانجاتی برود که هم اکنون تنها با 50 درصد از ظرفیت فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت : قطعا کارخانجات تعطیل شده به تولید باز نخواهند گشت چرا که علاوه بر از دست دادن برند ، سرمایه ها را در جایی دیگر منتقل نمودند از این رو  عملا انگیزه ای برای ورود مجدد به این عرصه وجود ندارد.

وی گفت : امروز بسیاری از کارخانجات تولیدی لنت ترمز که تعطیل شدند خود واردکننده شدند بنابراین با توجه به سود مناسبی که از واردات کسب می کنند عملا انگیزه برای بازگشت به تولید نخواهند داشت.

وی اظهار داشت : امید است ظرف چند ماه اینده تا حدودی اوضاع بازار لنت ترمز بهتر شود چرا که پیش بینی می شود همکاری بانک های اروپایی جهت گشایش اعتبارات اسنادی روز به روز بهتر شود مسلما این جریان می تواند در بهبود تولید و بازار لنت ترمز نیز موثر باشد.

وی همچنین در خصوص مذاکره با شرکتهای خارجی گفت : اغلب تولیدکنندگان داخلی در تلاش برای مذاکره برای شرکتهای صاحب برند در این حوزه از صنعت هستند اما آنچه مسلم است این شرکتها خیلی سخت دست همکاری با شرکتهای داخلی خواهند داد و حاضر نخواهند بود که دانش و تکنولوژی خود را به تولیدکنندگان داخلی منتقل نمایند چرا که نمی خواهند همچنان بازار را در  اختیار داشته باشند.

منبع: سایت خبر خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی