پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات پس از فروش

تعیین شرایط جدید و حداقل مدت زمان گارانتی

با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و وارد کنندگان خودرو مکلف شدند تعمیرات و تعویض قطعات خودروهای شامل گارانتی را به صورت رایگان انجام دهند. در این اصلاحیه حداقل مدت زمان گارانتی نیز تعیین شده است. در دوره گارانتی (تضمین)، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به تعمیر و تعویض قطعات خودروی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۵

با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و وارد کنندگان خودرو مکلف شدند تعمیرات و تعویض قطعات خودروهای شامل گارانتی را به صورت رایگان انجام دهند. در این اصلاحیه حداقل مدت زمان گارانتی نیز تعیین شده است.

در دوره گارانتی (تضمین)، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به تعمیر و تعویض قطعات خودروی عرضه شده به صورت رایگان و بدون دریافت وجه شده اند.

در واقع بر این اساس شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو، کارکرد صحیح خودرو در مدت زمان گارانتی را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه عیب مکلف به تعویض خودرو یا حل عیب به صورت رایگان هستند.

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروهای عرضه شده در ایران تعیین شده است. در این زمینه در ماده ۱۲ این قانون تاکید شده است: ” دوره تضمین برای خودروهای سبک شامل سواری، ون و وانت از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر – هر کدام که زودتر فرا برسد – است”.

در ادامه این قانون آمده است: “دوره تضمین برای خودروهای سنگین شامل مینی‌بوس، میدل‌باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۲۰۰ هزار کیلومتر – هر کدام که زودتر فرا برسد – است. دوره تضمین برای انواع موتورسیکلت نیز از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل یک سال است”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
به نقل از ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی