پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تردد خودروهای سنگین

تردد خودروهای سنگین فاقد یورو4 از فروردین 96 ممنوع می شود

جانشین رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه 3 هزار دوربین کنترل سرعت از سوی وزارت راه و شهرسازی در راه‌های کشور نصب می‌شود، گفت: از ابتدای فروردین آینده همه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برون‌شهری باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند. سردار موسی امیری در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به روند […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

جانشین رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه 3 هزار دوربین کنترل سرعت از سوی وزارت راه و شهرسازی در راه‌های کشور نصب می‌شود، گفت: از ابتدای فروردین آینده همه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برون‌شهری باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند.

سردار موسی امیری در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به روند کاهشی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی، اظهار کرد: با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی در مدت سه ماه نخست سال جاری روند کاهشی را در سوانح منجر به فوت ناشی از تصادفات و اتفاقات رانندگی شاهد بودیم.

وی با اشاره به کاهش 2.5 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، افزود: کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی با همراهی مردم و تلاش شبانه‌روزی فعالان کاهش سوانح رانندگی به ثمر رسید.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه از روند کند کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور رضایت نداریم هر چند این آمار طی 10 سال گذشته تاکنون با کاهش مطلوبی همراه بود، تصریح کرد: میزان کاهش تصادفات و آمار کشته‌شده‌ها رضایت‌بخش نیست و باید شتاب بیشتری در کاهش سوانح داشته باشد.

این مسئول با اعلام اینکه کاهش تلفات و سوانح رانندگی نیاز به استفاده از ساز و کار بهتر در حوزه ملی دارد، افزود: امروزه نیاز بوده تا سیستم‌های هوشمند بیشتر از گذشته به کمک‌مان بیایند.

امیری با اشاره به اینکه برای شتاب دادن به روند کاهشی تلفات جاده‌ای باید سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات در راه‌های کشور بیشتر نصب شده و به کمک پلیس درآیند، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 2 هزار کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی کشور تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات هستند که باید این تعداد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 80 هزار کیلومتر راه اصلی در کشور داریم و برای پوشش جاده‌های پرتردد نیازمند تعداد بیشتری از سیستم‌های هوشمند هستیم.

جانشین رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه 3 هزار دوربین طی سال جاری از سوی وزارت راه و شهرسازی در راه‌های مواصلاتی اصلی کشور نصب می‌شود، گفت: هم‌اکنون بیش از 48 درصد کشته‌ شدگان تصادفات خارج از صحنه تصادف در راه انتقال به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و یا با ورود به بیمارستان‌ها جان می‌دهند که در این بخش با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.

این مسئول با اشاره به نیازمند بودن تحرک چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان طی مراحل پیش‌بیمارستانی و انتقال به مراکز درمانی افراد مجروح در تصادفات، بیان کرد: باید با چینش و ساماندهی دقیق نیروهای امدادی و استفاده از تجهیزات کارآمد بتوانیم تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

امیری ادامه داد: دولت طی مصوبه‌ای که در حال پیگیری است اعلام کرده که تمام خودروهای سواری داخل باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند هر چند از شهریور امسال از تردد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین فاقد استانداردهای یورو 4 در داخل شهرها نیز جلوگیری شده و از رفت و آمد آنها ممانعت می‌شود.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: از ابتدای فروردین سال آینده نیز همه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برون‌شهری باید دارای استانداردهای یورو 4 باشند البته این روند مطلوب نیست زیرا استانداردهای لازم خودروها از پایین‌ترین سطح نیاز هستند و پاسخ جدی به درخواست‌ها نمی‌دهد.

این مسئول گفت: باید سرعت‌مان را نسبت به میزان استانداردهای جهانی در حوزه خودرو و راه افزایش دهیم تا تاثیر آن در جامعه مشاهده شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی