پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فروش تایر

افزایش قیمت لاستیک در پی کاهش واردات

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن از کاهش 10 درصدی واردات تایر خبر داد و گفت : کاهش واردات برخی از برندها بر افزایش قیمت انواع تایر در بازار تاثیر گذاشته است. داود سعادتی افزود : با توجه به اقدامات دولت در جلوگیری از واردات ، قیمت تایرهای اتوبوسی در بازار افزایش […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن از کاهش 10 درصدی واردات تایر خبر داد و گفت : کاهش واردات برخی از برندها بر افزایش قیمت انواع تایر در بازار تاثیر گذاشته است.

داود سعادتی افزود : با توجه به اقدامات دولت در جلوگیری از واردات ، قیمت تایرهای اتوبوسی در بازار افزایش یافته این در حالی که کاهش واردات و جلوگیری از قاچاق ، در نرخ تایرهای سواری تاثیر زیادی نگذاشته است.

وی با اشاره به تاثیر کاهش واردات بر نرخ تایر در کشور تاکید کرد : در حال حاضر بین 10 تا 12 درصد نرخ تایرهای سواری و اتوبوسی در بازار افزایش یافته است.

 به گفته وی کاهش واردات برخی از برندها بر افزایش قیمت تایر در کشور تاثیر گذاشته است.

وی اظهار داشت : در حال حاضر قاچاق تایر از مرزهای غیر قانونی کاهش یافته و در صورتی که وارداتی نیز صورت گیرد صرفا از مبادی ورودی در مناطق آزاد خواهد بود.

وی با رد افزایش واردات تایر به کشور تصریح کرد : در صورتی که واردات تایرهای افزایش داشت طبعا نباید شاهد افزایش قیمت تایر در کشور باشیم این در حالی است که قیمت تایر در هفته های اخیر با افزایش چند درصدی مواجه شده است.

وی با توجه به اجبار قانونی ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک های وارداتی گفت : با این مصوبه قانونی و لزوم ارائه خدمات پس از فروش طبعا شاهد ادامه کاهش سیر واردات و افزایش قیمت تایر در کشور خواهیم بود.

وی گفت : در حال حاضر بازار تایرهای سواری در کشور اشباع است و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن همچنین در خصوص واردات تایرهای بی کیفیت به کشور اظهار داشت : با توجه به تاکید قانونی مبنی بر کسب مجوز از استاندارد و لزوم ارائه خدمات پس از فروش ، ورود تایرهای بی کیفیت به کشور کاهش یافته است.

سعادتی در خصوص نیاز 35 تا 40 درصدی بازار داخل به تایرهای وارداتی تاکید کرد : با کاهش 10 درصدی واردات تایر به کشور در حال حاضر حدود 30 درصد از تایرهای موجود در کشور وارداتی است.

وی گفت : در صورتی که وارات کاهش یابد اما نیاز بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شود طبعا از افزایش قیمت لاستیک جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی چنانچه که نظام توزیع مناسب در داخل با مشکل روبرو شود و تولیدکنندگان داخلی هماهنگی لازم را نداشته باشند مسلما بازار داخل با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنان تقاضا در بازار تایر راکد است ، خاطر نشان کرد : البته در روزهای اخیر با حذف برخی از جوایز از سوی عرضه کنندگان به نظر می رسد بازار فروش تایر به تدریج در حال بازگشت به شرایط معمول است.

وی همچنین با توجه به اوج گیری سفرها در ماههای پایانی فصل تابستان خاطر نشان کرد : انتظار می رود با افزایش مسافرت های تابستانی بازار فروش تایر نیز روز به روز شرایط بهتری را پیدا کند.

منبع خبرخودرو

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی