پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف-زنجیره-ای

در 10 روز ابتدایی شهریور، تصادفات جاده ای جان 180 نفر را گرفت

به گفته رئیس پلیس راهور در 10 روز ابتدایی شهریور امسال 180 نفر در تصادفات جاده ای جان باختند و 2000 نفر در جاده ها مجروح شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافت. به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ تقی مهری در حاشیه گشت جاده ای […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

به گفته رئیس پلیس راهور در 10 روز ابتدایی شهریور امسال 180 نفر در تصادفات جاده ای جان باختند و 2000 نفر در جاده ها مجروح شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافت.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ تقی مهری در حاشیه گشت جاده ای در محور تهران ـ کرج با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای طرح تابستانه تمهیدات خاصی را به ویژه در استان های زیارتی و سیاحتی اندیشیده است افزود: به همین منظور حدود 5000 نیرو با 800 دستگاه خودرو از سایر بخش ها به کمک پلیس راه و پلیس ترافیک شهری در شهریورماه آمده اند و هر قدر به روزهای پایان شهریور نزدیک می شویم حجم مسافرت ها افزایش می یابد.وی گفت: در 10 روز ابتدایی شهریور امسال 2000 نفر در جاده ها مجروح شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافت و در همین مدت نیز 180 نفر جان باختند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش دو درصدی داشته است.سردار مهری افزود: در سال گذشته یک و نیم میلیون دستگاه خودرو شماره گذاری شد و همین تعداد هم گواهینامه گرفتند و با توجه به افزایش شماره گذاری خودرو در پنج ماهه امسال، پیش بینی می کنیم تعداد سفرها و کاربران ترافیک در روزهای باقیمانده از تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کنند.

وی گفت: کمتر از 20 روز تا پایان شهریور باقی مانده است و با توجه به افزایش سفرها از مردم و رانندگان تقاضا می کنیم مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

سردار مهری مهمترین علت تصادفات جرحی و فوتی در 10 روز ابتدایی شهریور را سرعت غیرمجاز و پس از آن انحراف به چپ در جاده های دو طرفه خواند و افزود: بی توجه به جلو از دیگر عوامل است و 35 درصد تصادفات هم در اثر واژگونی به سبب خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه 63 درصد تصادفات منجر به فوت در این 10 روز در 30 کیلومتری شهرها صورت گرفته است از رانندگان خواست در مورد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص در نزدیک شهرها دقت بیشتری داشته باشند و به علائم هشداردهنده توجه بیشتری کنند.
سردار مهری 15 دقیقه استراحت پس از هر دو ساعت رانندگی را الزامی خواند و از سرنشینان خودروها نیز خواست فضای آرام بخشی را برای راننده فراهم کنند.

وی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی 1720 نفر در شهریورماه سال گذشته در تصادفات رانندگی جان باختند که اگرچه در 10 روز ابتدایی شهریور امسال آمار تلفات رانندگی به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است اما پلیس برنامه های خاصی را در ایام باقیمانده از تابستان پیش بینی کرده است و طرح تابستانه پلیس تا چهار مهر ادامه دارد.

سردار مهری از افزایش گشت های نامحسوس پلیس در این روزها خبر داد و افزود: افسران ما همچنین برای کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی با لباس مبدل داخل اتوبوس ها حضور خواهند یافت و حرکت رانندگان را ارزیابی می کنند.

وی از سرنشینان اتوبوس ها هم خواست در صورت مشاهده تخلف رانندگان اتوبوس شماره پلاک خودرو را که داخل خودرو نصب شده است به شماره 1101120 پیامک کنند تا همکاران ما که در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک این پیامک را بررسی می کنند به گشت های در مسیر، دستور پیگیری می دهند.

نصب 700 دستگاه دوربین در جاده ها تا پایان شهریور  

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تا پایان شهریور نزدیک به 700 دستگاه دوربین در جاده های کشور نصب خواهد شد.  سردار سرتیپ  تقی مهری تعداد نقاط حادثه خیز کشور را 5200 نقطه خواند و افزود: بیش از 3000 از این نقاط در سطح جاده هاست.

وی با اشاره به اینکه درباره آشکارسازی این نقاط حادثه خیز اقدام شده است گفت: برای کنترل بیشتر این نقاط و پیشگیری از وقوع خطرات و تصادفات تیم هایی در این نقاط مستقر شده اند.

سردار مهری افزود: همچنین 4000 دفترچه رانندگان اتوبوس که تخلف کرده اند دریافت کرده ایم و تا مدت زمان مشخص از رانندگی محروم شده اند.

وی درباره نصب دوربین ها نیز گفت: در بهمن و اسفند سال گذشته دوربین هایی در محورهای تهران ، قم ، اصفهان و شیراز نصب شد و امسال با تلاش وزارت راه و شهرسازی بیش از 300 دستگاه دوربین نصب شده است.  سردار مهری افزود: این دوربین ها در محورهای تهران ـ‌ کرج، کرج ـ قزوین، قزوین ـ تبریز و قزوین ـ رشت نصب شده است.

وی گفت: از ویژگی های این دوربین ها این است که میانگین سرعت میان دو دوربین را محاسبه می کنند و اگر راننده سرعت غیرمجاز داشته باشد اعمال قانون می شود. سردار مهری افزود: این دوربین ها فاصله طولی و عرضی را هم محاسبه می کنند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

چهار برابر شدن خسارت با افزایش دو برابری سرعت مجاز  
 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: کسانی که با سرعت غیرمجاز رانندگی می کنند بدانند که میزان خسارت ها، تصاعدی بالا می رود یعنی اگر میزان سرعت غیرمجاز دو برابر شود خسارت ها چهار برابر خواهد شد.   سرهنگ عین الله جهانی هم در حاشیه گشت جاده ای رئیس پلیس راهور ناجا افزود: علل 22 درصد تصادفات، تخطی از سرعت است.

وی گفت: رانندگان مراقب باشند که اگر در جاده با ترافیک مواجه شدند نباید زمان عقب افتاده خود را در بزرگراه ها و آزادراه های خلوت جبران نکنند. سرهنگ جهانی مدیریت زمان را در سفر ضروری خواند و افزود: رانندگانی که سرعت غیرمجاز دارند در نقاط بحرانی قادر به کنترل خودروی خود نخواهند بود.

به پارکبان ها پول ندهید

جریمه 60 هزار تومانی برای پوشاندن پلاک خودرو و موتورسیکلت

اعلام خلافی خودرو ساماندهی می شود+جدول نرخ جرایم رانندگی

ممنوعیت تردد خودروهای تولیدی قبل از 83 در محدوده طرح LEZ

آژیر آمبولانس ها چه زمانی به صدا در می‌آید؟

تصادفات رانندگی روزانه جان ۴۵ نفر را در ایران می‌گیرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی