پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت خودروسازی

آمار تولید خودروسازان داخلی منتشر شد (شهریور 95)

مردادماه امسال آمار تولید خودروسازان داخلی در بخش خودروهای سواری در برخی خودروسازان افزایش و در برخی دیگر کاهش یافته است. آمار تولید خودروسازان داخلی از این قرار است که در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو صعودی بوده و با رشد ۳۸.۷ درصدی از ۴۰ هزار و ۲۰۵ دستگاه در مرداد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

مردادماه امسال آمار تولید خودروسازان داخلی در بخش خودروهای سواری در برخی خودروسازان افزایش و در برخی دیگر کاهش یافته است.

آمار تولید خودروسازان داخلی از این قرار است که در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو صعودی بوده و با رشد ۳۸.۷ درصدی از ۴۰ هزار و ۲۰۵ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به ۵۵ هزار و ۷۵۱ دستگاه رسیده است.

تولید انواع سواری در شرکت رقیب ایران خودرو (گروه خودروسازی سایپا) نیز با افزایش همراه بود و با رشد ۵۸.۴ درصدی از ۲۸ هزار و ۵۶۸ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۴۵ هزار و ۲۵۸ دستگاه افزایش یافته است.

در این مدت تولید انواع سواری در مدیران خودرو نیز افزایش یافته و با رشد ۷۰ درصدی از ۲۳۰۳ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به ۳۹۱۵ دستگاه رسیده است. تولید انواع سواری در باقی شرکت‌های داخلی اما با کاهش همراه بوده است.

تولید خودروهای سواری در گروه بهمن با کاهش ۲۷.۳ درصدی همراه بوده و از ۳۸۴ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۲۷۹ دستگاه رسیده است. تولید انواع سواری در خودروسازی راین نیز با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۷۰۰ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافته است.

تولید سواری در کرمان موتور نیز کاهش یافته و با افت ۲۵.۷ درصدی از ۴۴۲۱ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به ۳۲۸۶ دستگاه رسیده است. تولید انواع سواری در سازه‌های خودرو دیار نیز با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۵۳ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به صفر کاهش یافته است.

به گفته مدیر عامل سایپا مشکل اساسی صنعت خودرو کشور کمبود نقدینگی است

کرمان موتور هیوندای i10 و i20 را تولید می کند

فروش رنو فرانسه به ایران نسبت به سال پیش 3 برابر شد

ایران خودرو در نمایشگاه باکو شرکت می کند

چهار قرارداد دیگر با خودروسازان مطرح اروپایی و آسیایی امضاء می شود

کیفیت خودرو های هر کلاس مشخص شد

نفوذ قطعات قاچاق به خط تولیدها کیفیت خودرو ها را کاهش می دهد

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی