پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی

کدام خودروها از معاینه فنی معافند؟ +رکورد معاینه فنی پس از 8 سال شکسته شد!

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را درباره خودروهایی که نیاز به مراجعه به مراکز معاینه فنی ندارند، ارائه کرد. به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی با اشاره به مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی در پی اجرای LEZ اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز اطلاع رسانی شده […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را درباره خودروهایی که نیاز به مراجعه به مراکز معاینه فنی ندارند، ارائه کرد.

به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی با اشاره به مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی در پی اجرای LEZ اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز اطلاع رسانی شده بود، این طرح از ابتدای مهرماه آغاز شده و بر اساس آن خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را ندارند و در صورتی که وارد این محدوده شوند توسط دوربین ها جریمه خواهند شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، برخی از رانندگان و مالکان خودروها به دلیل عدم اطلاع از قوانین مربوط به معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند. در حالیکه نیازی به مراجعه به این مراکز به دلیل مدل و سال تولید خودرویشان وجود ندارد.

مراد مرادی درباره خودروهایی که از دریافت معاینه فنی معافند، گفت: برابر قانون خودروهایی که پنج سال یا کمتر از تولیدشان گذشته باشد، نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند و بر این اساس تمامی خودروهای تولیدی سال‌های ۹۵، ۹۴، ۹۳، ۹۲ و ۹۱ نیاز به دریافت برگه معاینه فنی ندارند.

مرادی افزود: خودروهای وارداتی نیز که سال تولید آنها مربوط به ۲۰۱۲ و پس از آن است، نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند. از مالکان این خودروها می‌خواهیم که با توجه به ازدحام موجود در مراکز معاینه فنی از مراجعه به مراکز خودداری کنند.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، این قانون برای کلیه وسایل نقلیه قابل اجراست و مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی برابر قانون ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

 

همچنین مازیار حسینی  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شکستن رکورد معاینه فنی طی هشت سال گذشته گفت: با اجرای طرح LEZ از روز گذشته (پنج شنبه اول مهر ماه) شاهد استقبال گسترده مردم از مراکز معاینه فنی بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که دریک روز حدود ۵۰۰۰ خودرو مورد معاینه قرار گرفته و رکورد معاینه فنی پس از هشت سال شکسته شد.

وی با بیان اینکه براساس طرح LEZ باید خودروها نسبت به داشتن برگه معاینه فنی معتبر اقدام کنند ، تصریح کرد: خودروهای مدل ۸۹ و قبل از آن و ۲۰۱۰  و قبل از آن لازم است که نسبت به اخذ برگه معاینه فنی معتبر اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه در مراجعات تعداد ۳۳۶۷ دستگاه خودرو برای اولین بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: ۱۳۳۴ خودرو نیز مراجعه مجدد به مراکز معاینه فنی داشتند و در کل ۴۷۰۱ دستگاه به مراکز معاینه فنی مراجعه و رکورد ۸ سال گذشته شکسته شد.

وی افزود: امیدواریم این استقبال گسترده مردم از معاینه فنی تأثیر خوبی بر کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش تصادفات ناشی از نقص فنی داشته باشد.

 

 

سرویس مدارس باید معاینه فنی داشته باشند

ممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد با اجرای طرح LEZ

ممنوعیت تردد خودروهای تولیدی قبل از 83 در محدوده طرح LEZ

افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک تهران با بازگشایی مدارس

 

برخورد با ایجاد کنندگان آلودگی صوتی

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی