پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرارداد با رنو

گزارش اختصاصی : قرارداد وزیر صنعت با رنو در پاریس

حضور وزير صنعت،معدن و تجارت به همراه هيئت همراه در نمايشگاه خودروي پاريس به گزارش خبرنگار اعزامی جوان خودرو به پاریس :  نعمت زاده وزير صنعت معدن و تجارت كه در روز اول نمايشگاه بين المللي خودروي پاريس هم به همراه محسن صالحي نيا معاون امورو صنايع و اميرحسين قناتي مديركل نيرو محركه وصنايع خودرو […]

javankhodro
جمعه - ۹ مهر ۱۳۹۵

حضور وزير صنعت،معدن و تجارت به همراه هيئت همراه در نمايشگاه خودروي پاريس

به گزارش خبرنگار اعزامی جوان خودرو به پاریس :  نعمت زاده وزير صنعت معدن و تجارت كه در روز اول نمايشگاه بين المللي خودروي پاريس هم به همراه محسن صالحي نيا معاون امورو صنايع و اميرحسين قناتي مديركل نيرو محركه وصنايع خودرو به همراه سفير ايران درفرانسه براي مذاكراتي با يكي از قطعه سازان فرانسوي راهي ضيافت خودروي پاريس شده بود، امروز نيز در غرفه گروه رنو- نيسان حضور يافت.

در اين ديدار توافق نامه اي به امضاي منصور معظمي رئيس هيئت مدیره ايدرو و آقاي تي یري بلوره قائم مقام گروه رنو به امضا رسيد.

طي اين توافق كه بين رنو و ايدرو (سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) به امضا رسيد يك همكاري مشترك جديد بين رنو و ايدرو شكل خواهد گرفت.

بیانیه مطبوعاتی 2016/30/09   امضا توافقنامه جدید رنو با ایران:

‎- توافقنامه استراتژیک رنو با ایران، در دومین روز نمایشگاه خودرو پاریس توسط مدیرعامل رنو و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

‎- این توافقنامه برای ایجاد یک جوینت ونچر میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسیده که منجر به گسترش حضور رنو در ایران خواهد شد.

‎- این جوینت ونچر شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است.

‎- دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.

‎- رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.

‎- همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب جوینت ونچر رنو پارس، همچنان ادامه خواهد داشت.

‎روابط عمومی گروه خودروسازی رنو، پاریس: مطابق اعلام گروه خودروسازی رنو، در دومین روز از نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس، این شرکت موفق به امضا توافقنامه ای با سازمان گسترش و نوسازی ایران برای ایجاد یک جوینت ونچر جدید شد که در آن رنو اکثریت سهم را خواهد داشت.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت در این خصوص گفت: “ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند. شرکتهای زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است.”

مدیرعامل رنو نیز گفت: “بازار خودرو ایران تا سال 2020 دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضا این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.”

‎جوینت ونچر جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که قطعه سازان داخلی را حمایت خواهد کرد. در غالب این جوینت ونچر، یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال نیز فعال خواهد شد. با این حساب مجموع ظرفیت تولیدی گروه رنو در ایران 350 هزار دستگاه خواهد بود.

‎دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.

‎رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت که مطابق با استانداردهای رنو اداره خواهند شد.

‎در کنار این جوینت ونچر جدید، رنو همچنان به همکاری کنونی با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب رنو پارس ادامه خواهد داد.

‎رنو فعالیت خود را در ایران، از سال 2003 با تاسیس یک جوینت ونچر با دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو آغاز کرد. رنو با همکاری شرکای خود تا کنون 500 هزار خودرو در ایران تولید کرده است.

‎رنو هم اکنون در ایران تندر، تندر پیکاپ، ساندرو و ساندرو استپ وی را تولید مي كند.

بنظر مي رسد عملكرد منفي خودروسازان و شريكان داخلي رنو در  ايران در حوزه هاي مختلف به خصوص خدمات پس از فروش باعث شده سراجام رنو خود وارد كار زار شود و با داير كردن مراكز مختلف فروش، توضيع و خدمات پس از فروش اعتبار اين برند را حفظ كند.

به گفته نعمت زاده وزير صنعت و معدن و تجارت  قرار است رنو در سرمایه گذاري جديد در ايران، مراكز طراحي مهندسي و تحقيق و توسعه را راه اندازي كند. همچين ساخت موتورهاي كم مصرف و گيرباكس هاي اتوماتيك در ايران از جمله مواردي است که طي اين توافق نامه  انجام خواهد شد.

نعمت زاده خاطرنشان كرد امروز چهارچوب كلي قرارداد را توافق كرديم و در آينده جزئيات آن هم بررسي و تدوين مي شود. اين قرارداد را بايد از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در قالب فعاليت هاي بين المللي ايران دانست. ٦٠ درصد سرمايه گذاري ها توسط رنو نيسان و ٤٠ درصد توسط ايران است. در فاز اول ١٥٠ هزار خودرو در سال توليد مي شود و در فاز دوم  توليد به 300 هزار مي رسد. نعمت زاده همچنين از توليد موتور و گيرباكس با سرمايه گذاري رنو و توليدكنندگان داخلي و قطعه سازان خبر داد.

بن رو به رنو رسید

ایدور توانست سایت بن رو را به مالکیت خود درآورد.

سایت “بن رو” در دهه 80 توسط بخش‌خصوصی برای تولید خودروهای فیات در ساوه تاسیس شد؛ پروژه‌ای که در همان ابتدای راه با شکست مواجه شد، تا اینکه گروه خودروسازی سایپا، این شرکت را خریداری کرد. بن‌رو  یکی از بهترین خطوط پیش رنگ را در ایران دارد البته بهتر از بن‌رو تکنولوژی پیش رنگ ایران خودرو است اما می‌توان گفت که در گروه خودروسازی سایپا، بن‌رو بهترین خط پیش‌رنگ را دارد.

در مقیاس بخش‌خصوصی، بن‌رو دستگاه‌های تست پایان خط خوبی هم دارد. البته رنو با خریدن بن رو، آن ارزش افزوده‌ای را که می‌توانست با خرید پارس خودرو برسد به دست نیاورد زیرا پارس‌خودرو بیش از 2.5 برابر بن‌رو ظرفیت تولید دارد، همچنین موقعیت مکانی بهتری هم نسبت به بن‌رو دارد.

شاید اگر رنو می‌توانست در ایران کارخانه تاسیس کند، ظرف 24 ماه کارخانه بهتری تاسیس می‌کرد اما در کل بن‌رو جزو یکی از خطوط تولید خوب ایران به شمار می رود.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی