پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیره پیروز بخت-رئیس سازمان استاندارد

نتایج آزمون بنزین و استاندارد خودروهای جدید از زبان رئیس سازمان استاندارد

رئیس سازمان استاندارد از توضیح در مورد نتایج ازمون بنزین طفره رفت و در ادامه راجع به استاندارد خودروهای جدیدی که قرار است در ایران تولید شود نظراتش را بیان کرد. نیره پیروزبخت در یک نشست خبری با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و آلودگی هوا، رد پاسخ به این سوال که نتایج جدید […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

رئیس سازمان استاندارد از توضیح در مورد نتایج ازمون بنزین طفره رفت و در ادامه راجع به استاندارد خودروهای جدیدی که قرار است در ایران تولید شود نظراتش را بیان کرد.

نیره پیروزبخت در یک نشست خبری با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و آلودگی هوا، رد پاسخ به این سوال که نتایج جدید آزمون بنزین چه بوده است؟ ضمن طفره رفتن از پاسخ به این سوال اظهار داشت: چرا اینقدر در مورد بنزین سوال می پرسید؟
وی با بیان اینکه آزمون بنزین یک کار روتین در سازمان استاندارد است، گفت: کارهای مهمتری در سازمان استاندارد در حال انجام است.
پیروزبخت در حالی این بحثها را مطرح کرد که معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد نیمه شهریور ماه به فارس گفته بود که فعلا نمونه برداری از بنزین توزیعی در ۸ کلانشهر صورت نگرفته است.
در عین حال سازمان استاندارد قبلا با مشکل تامین مالی برای آزمون بنزین روبرو بوده و احتمالا تاخیر در انجام آزمون بنزین و اعلام عمومی نتایج آن به همین دلیل اتفاق افتاده است، چرا که سازمان استاندارد موظف است ضمن آزمون دوره ای بنزین، نتایج آن را اعلام عمومی کند.
پیروزبخت در ادامه در مورد الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ نیز گفت: برای استاندارد یورو ۵ مصوبه قطعی نداریم و اجباری برای رعایت این استاندارد در تولید خودروها نداریم.

همچنین نیره پیروزبخت در  در مورد استاندارد محصولات جدید خودرویی گفت: محصولات جدیدی که در این قراردادهای اخیر خودرویی قرار است در کشور به تولید برسد، استانداردهای روز اروپا را دارد و اگر در زمان تولید استانداردی رعایت نشود حتما تذکر می دهیم و خودروی غیر استاندارد شماره گذاری نمی شود.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به همکاری خوب خودروسازان با سازمان استاندارد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نظارتهای جدی تری نسب به کیفیت خودروها انجام می شود و خودروسازان در مراحل مختلف تولید و در قراردادهای خودرویی همکاری مناسبی با سازمان استاندارد دارند.

پیروزبخت همچنین به مهم بودن بازرسی تمام کپسول های CNG خودروها اشاره کرد و گفت: تمام کپسول های خودروهای گاز سوز باید مورد بازرسی قرار بگیرند و ما این کار را از خودروهای عمومی آغاز کردیم.

خودروهای گاز سوز تولید داخل شماره گذاری نمی شوند

ایران بیستمین خودروساز جهان در نیمه اول 2016

تا انتخابات ریاست جمهوری خبری از افزایش قیمت بنزین نیست

فرصت ها و تهدیدها برای بازار خودرو کشور

قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و سیتروئن

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی