پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برف پاک کن-سنسور باران

سنسور باران در خودروها چگونه عمل می‌کند؟

عملکرد سنسور باران مانند سنسورهای دیگر در خودرو است. با این تفاوت که این سنسور به گونه ای عمل می‌کند که در زمان بارندگی یا خیس شدن شیشه ی جلوی خودرو , وجود مایعات روی شیشه را تشخیص می‌دهد و یا ارسال اطلاعات تعریف شده ECU را با خبر می‌کند. این سنسور معمولا در قسمت […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵

عملکرد سنسور باران مانند سنسورهای دیگر در خودرو است. با این تفاوت که این سنسور به گونه ای عمل می‌کند که در زمان بارندگی یا خیس شدن شیشه ی جلوی خودرو , وجود مایعات روی شیشه را تشخیص می‌دهد و یا ارسال اطلاعات تعریف شده ECU را با خبر می‌کند.

این سنسور معمولا در قسمت بالای شیشه ی جلو و در قسمت وسط (در محدوده جای گذاری آینه جلو ) نصب می‌شود. این سنسور بر اساس اولتراسونیک یا امواجی که انسان قادر به شنیدن آن نیست کار می‌کند.

طرز کار سنسور باران به گونه ای است که امواج از فرستنده سنسور ارسال می‌شود و در صورت خشک بودن شیشه این امواج از شیشه عبور می‌کند اما در صورتی که سطح شیشه ی جلو خیس باشد این امواج منعکس شده به گیرنده سنسور می‌رسند و پس از آن کنترل یونیت سنسور مقدار امواج ارسال شده با مقدار دریافت شده را مقایسه می‌کند. در صورتی که مقدار امواج دریافت شده کمتر از مقدار ارسال شده باشد سنسور باران به ECU دستور فعال شدن برف پاک کن ها را می‌دهد.

ECU نیز پس از دریافت اطلاعات کنترل یونیت سنسور باران پس از تجزیه و تحلیل مجدداً اطلاعات را برای فعال شدن برف پاک‌کن ها را صادر می‌کند.

همچنین میزان سرعت کارکرد برف پاک کن نیز به تشخیص سنسور باران بستگی دارد. یعنی سنسور با مقایسه مقدار اطلاعات ارسال و دریافت شده سرعت و کارکرد برف پاک کن را تشخیص می‌دهد.

چه نوع شیشه دودی از نظر پلیس مجاز است؟

روش هایی برای تشخیص خودروی تصادفی از خودرو سالم

۶ مشکل خودرو که منجر به تشخیص اشتباه می‌شوند

راهکارهایی برای شرایط بریدن ترمز خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی