پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای خارجی

افزایش قیمت خودروهای خارجی به بهانه نوسان نرخ ارز

قیمت خودروهای خارجی که طی ۹ ماه اخیر روند ثابتی را در پیش گرفته بود، در پی افزایش نرخ ارز حالا با روندی افزایشی روبه‌رو شده است. این در حالی است که رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی به بهانه افزایش نرخ ارز هشدار داد. به گزارش فارس، در مورد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۵

قیمت خودروهای خارجی که طی ۹ ماه اخیر روند ثابتی را در پیش گرفته بود، در پی افزایش نرخ ارز حالا با روندی افزایشی روبه‌رو شده است. این در حالی است که رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی به بهانه افزایش نرخ ارز هشدار داد.

به گزارش فارس، در مورد بازار خودروهای خارجی باید به تأثیر نوسان نرخ ارز بر قیمت خودروهای خارجی طی روزهای اخیر اشاره کنیم، به طوری که قیمت خودروهای خارجی که طی ۹ ماه اخیر روند ثابتی را در پیش گرفته بود، حالا با روندی افزایشی روبه‌رو شده است.

نوسان نرخ ارز نیز بر قیمت خودروهای خارجی تأثیرگذار بوده و نرخ این خودروها تا ۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

بر این اساس، قیمت سانتافه با افزایش ۵ میلیون تومانی روبه‌رو بوده و در حال حاضر این خودرو در آپشن‌های مختلف با قیمت‌هایی بین ۲۳۸ تا ۲۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین قیمت توسان با رشد ۳ میلیون تومانی همراه شده و این خودرو بر اساس مدل و آپشن‌های مختلف ۱۶۵ تا ۱۹۴ میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد سراتو هم باید به افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت تویوتا NX نیز با افزایش ۳ میلیون تومانی همراه شده و در حال حاضر نوع هیبریدی این خودرو ۳۴۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. نوع بنزینی این خودرو نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد سورنتو نیز باید به قیمت ۲۴۵ میلیون تومانی خودرو اشاره کنیم که تغییر چندانی را طی روزهای اخیر تجربه نکرده است.

بازار خودروهای خارجی در حالی تحت تأثیر نوسان نرخ ارز قرار گرفته که این تأثیر، روانی است و به گفته کارشناسان بازار خودرو، در صورت فروکش کردن قیمت ارز، قیمت خودروهای خارجی نیز کاهش خواهد یافت.

در این رابطه رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت خودروهای خارجی به بهانه افزایش نرخ ارز هشدار داد.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند هفته اخیر شاهد روند صعودی نرخ دلار در بازار آزاد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته با توجه به اظهارات مسئولان پولی و بانکی کشور افزایش نرخ ارز غیر واقعی و روانی بوده و قیمت‌ها باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهدیم که برخی از واردکنندگان خودرو از افزایش قیمت خودرو به دلیل رشد نرخ ارز می‌گویند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: این اظهارات در حالی است که تمام خودروهای وارداتی موجود در بازار و حتی خودروهای در حال حمل به ایران با استفاده از نرخ ارز در چند ماه گذشته خریداری و وارد شده و بنابراین هرگونه افزایش نرخ ارز تاثیری بر قیمت خودروهای خارجی نخواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر آن حتی در صورت ثابت ماندن نرخ دلار در سطوح فعلی در ماه‌های آینده نیز با توجه به سود قابل توجه واردکنندگان خودرو، این شرکت‌ها باید از هرگونه افزایش نرخ در ماه‌ها و سال آینده خودداری کرده و به جای افزایش قیمت مقداری از سود خود را کاهش دهند.

جعفری با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با هرگونه گران‌فروشی خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز برخورد کنند، تصریح کرد: تا زمانی که بازار خودروی ایران انحصاری است نهادهای مسوول باید بر عملکرد بازیگران این بازار نظارت کنند.

حضور رنو کلیو در جمع هاچ‌بک‌های بازار ایران

مزایده خودروهای لوکس بالای ۲۵۰۰ سی سی

18 خودرو از لیست ثبت سفارش خط خوردند

واردکنندگان خودرو که نماینده مستقیم نیستند را بشناسید

افزایش قیمت محصولات میتسوبیشی در ایران

پرفروش های بازار خودرو را بیشتر بشناسید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی