پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتور خودرو

بهترین راه برای گرم کردن موتور خودرو در زمستان

بسیاری عقیده دارند که موتور خودرو باید تحت فشار گرم شود و عده ای دیگر نیز عقیده دارند که موتور تا رسیدن آن به درجه حرارت ایده آل فرصت داد. اما کدام واقعا درست است؟ یک کانال مهندسی معروف Engrneering Explained بر روی یوتیوب تلاش کرده تا این مسئله را توضیح دهد و اطلاعات درستی را در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

بسیاری عقیده دارند که موتور خودرو باید تحت فشار گرم شود و عده ای دیگر نیز عقیده دارند که موتور تا رسیدن آن به درجه حرارت ایده آل فرصت داد. اما کدام واقعا درست است؟

یک کانال مهندسی معروف Engrneering Explained بر روی یوتیوب تلاش کرده تا این مسئله را توضیح دهد و اطلاعات درستی را در مورد آن ارائه نماید. برای اثبات ادعاهای مطرح شده در این طرح از دوربین های حرارتی استفاده شده تا نحوه گرم شدن موتور در مقاطع مختلف به تصویر کشیده شود. همچنین دوربین های فوق میزان گرمایش هوای ورودی و سامانه خنک سازی موتور را در سرعت های مختلف بررسی کرده اند. در این ویدئو تلاش شده تا به زبانی ساده جزئیات فوق به تصویر کشیده شود تا افراد عادی نیز امکان فهمش را داشته باشند.

همه ما از اهمیت حیاتی روغن برای موتور خودرو آگاه هستیم ولی تنها  عده ای از ما از چگونگی ایفای نقش آن در گرمایش موتور در فصول گرم و سرد آگاه هستیم. برای مثال طبق اعلام انجمن مهندسین خودرو، حتی یک روغن OW صفر وات نیز در درجه حرارت منفی 40 درجه سلسیوس فعالیت می کند.

گرم کردن موتور خودرو

نحوه گرم کردن موتور در مقاطع مختلف-تصویر ثبت شده توسط دوربین های حرارتی

لذا به نظر کارشناسان این ویدئو بهتر است در حالت خلاص یک یا دو دقیقه به موتور فرصت داد تا گرم شود. در واقع بهتر است موتور را روشن کرده، سراغ یخ زدایی و برف زدایی شیشه های بدنه بروید و به خودرو امکان رسیدن به درجه حرارت ایده آل را بدهید.

منبع:خبر خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

نکاتی کلیدی برای سرویس شمع های خودرو

نکاتی وحشتناک که از تصادف نمی دانستید!

نکاتی مهم درباره روغن موتور

توصیه‌هایی برای نگهداری و تعمیر سیستم تعلیق خودرو

دلیل اهمیت بالانس چرخ چیست؟

نکاتی مهم برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی