پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات بنزین

صدور مجوز واردات بنزین برای بخش خصوصی

به گفته معاون وزیر نفت برندهایی که اقدام به تاسیس و یا در اختیار گرفتن جایگاه‌های عرضه بنزین کرده‌اند، اجازه واردات بنزین هم دارند، ولی قیمت عرضه بنزین وارداتی همان قیمت تکلیفی است. عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به اینکه سه سال است که در قانون بودجه به بخش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

به گفته معاون وزیر نفت برندهایی که اقدام به تاسیس و یا در اختیار گرفتن جایگاه‌های عرضه بنزین کرده‌اند، اجازه واردات بنزین هم دارند، ولی قیمت عرضه بنزین وارداتی همان قیمت تکلیفی است.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به اینکه سه سال است که در قانون بودجه به بخش خصوصی اجازه داده شده است که بنزین وارد کند، اما هنوز این کار را انجام نداده‌اند، گفت: وارد کردن بنزین به این معنا نیست که بتوانند به هر قیمتی که بخواهند بنزین وارداتی را به فروش رسانند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: قیمت بنزین در ایران تکلیفی است و برندهایی که تقاضا دارند، بنزین جایگاه خود را وارد و عرضه کنند، باید اولا بنزین را واردکنند که با استانداردهای تکلیفی هم‌خوانی داشته باشد و در ثانی نمی‌توانند به هرقیمتی که می‌خواهند بنزین را عرضه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: استنباط من این است اگر برندها کار خود را آغاز کنند و این مبحث را توسعه دهند، در نهایت می‌توانند به آن برند واقعی نیز برسند که مثلا بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس و یا پالایشگاه اراک و یا بنزین سنگاپور را عرضه کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: اگر برند به طور کامل تشکیل شود، در آینده می تواند به قیمت واقعی عرضه بنزین نیز منجر شود، اما در آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

عکس هایی از نخستین پمپ بنزین ایران

از ماه آینده بنزین با برندهای متفاوت عرضه می‌شود

نکاتی مهم برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو

افزایش قیمت بنزین در سال ۹۶

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی