پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 7 جدید +پلاک ملی

پلاک ملی برای ب ام و سری 7 جدید -از این ب ام و لوکس بیشتر بدانید

هفته گذشته خبرهایی در زمینه پلاک شدن ب ام و سری 7 جدید در ایران مطرح شد که شایعه‌ای بیش نبودند. اما در تاریخ 2 اسفند ماه شاهد دریافت اولین پلاک ملی از سوی نسل جدید ب ام و سری 7 در کشور بودیم. با وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی، […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵

هفته گذشته خبرهایی در زمینه پلاک شدن ب ام و سری 7 جدید در ایران مطرح شد که شایعه‌ای بیش نبودند. اما در تاریخ 2 اسفند ماه شاهد دریافت اولین پلاک ملی از سوی نسل جدید ب ام و سری 7 در کشور بودیم.

با وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی، پای خودروهای لوکس، سدان ها و شاسی بلندهای بزرگ با پیشرانه‌های حجیم ، علی‌رغم طرفداران زیادی که داشتند عملا از ایران بریده شد. البته در این مدت استراتژی جدید خودروسازان بزرگی چون بنز و ب ام و و پورشه در استفاده پیشرانه‌های کم حجم توربو باعث شده تا تنوع بازار خودروهای وارداتی علی‌رغم تمام محدودیت‌ها حفظ شود.

ماجرای واردات ب ام و سری 7 جدید :

 یکی از خبرهایی که چند ماه پیش طرفداران ب ام و را در شوک فرو برد، استفاده از پیشرانه‌ کم حجم سدان‌های کوچک‌تر در لوکس ترین سدان این خودروساز باواریایی یعنی سری ۷ بود. همین اقدام باعث شد که طرفداران ب ام و در ایران به حضور مجدد سری ۷ در کشور امید پیدا کنند. همین اتفاق نیز افتاد و سری ۷ با کوله باری از شایعه و حواشی راهی بازار ایران شد. نکته جالب اینجاست که سری ۷ های جدید موجود در ایران سفارش عمان و آمریکا نیستند و مدل های انتخاب شده برای بازار کشور، از نوع سفارش آلمان هستند که از طریق کشور واسطه (دبی) خریداری شده‌اند.

ب ام و سری 7 جدید

قبل از هرچیز بد نیست نگاهی به لباس جدید فاخرترین سدان ب ام و داشته باشیم. ب ام و سری 7 جدید با طول ۵۰۹۸ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۲ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۶۷ میلی‌متربزرگ‌ترین سدان ب ام و به شمار می‌رود. فرم جدید چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره‌های کلیوی شکل بزرگ، سپرها و رینگ‌های جدید همه و همه از مشخصات ظاهر جدید سری ۷ به شمار می روند. با تمام این تغییرات سری ۷ همچنان اصالت ظاهری‌اش را حفظ کرده و تنها با خشونت بیشتری از قبل به شما نگاه می‌کند! در چراغ‌های جلو از تکنولوژی لامپ‌های لیزری که پیش از این در i8 استفاده شده بود بهره گرفته شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ب ام و سری 7 جدید ، سوییچ دیجیتالی مشابه ب ام و i8 به شمار می‌رود. البته فعلا سوییچ دوم به مشتریان تحویل داده شده و خبری از سوییچ‌های دیجیتالی برای مشتریان ایرانی نیست. به علاوه تمام این موارد، رنگ‌های جدیدی از جمله دو نوع رنگ خاکستری، مشکی، دو نوع رنگ سفید، قهوه‌ای و کربن بلک قابل سفارش است.

تجهیزات و امکانات ب ام و سری 7 جدید :

 فضای کابین سری ۷ جدید نیز طراحی نوینی دارد. نحوه جدید قرار گرفتن صفحه نمایش روی کنسول جلو، دنده جوی استیکی با فرم جدید، غربیلک متفاوت فرمان نسبت به سایر محصولات ب ام و، نورپردازی جذاب‌تر از قبل، از جزییات جدید ب ام و سری 7 جدید هستند. همچنین در این مدل جدید سقف پاناروما نیز به لیست تجهیزات سری ۷ اضافه شده تا از این نظر در رقابت چشم و همچشمی با اس کلاس عقب نماند. سیستم iDRIVE نیز در این نسخه دستخوش تحولاتی شده و حالا ویژگی‌های جذاب‌ترینظیر تشخیص حرکات دست  و عملکردی بهتر از قبل دارد. سری ۷ های وارد شده به ایران در ۵ تیپ اکسلنس، فیرست کلاس، پرستیژ، مستر و لوژ وارد کشور شده‌اند.

ب ام و سری 7 جدید

همچنین چیدمان کابین در دو نوع ۴ نفره و ۵ نفره عرضه می‌شود که اکثر مدل‌های وارد شده به کشور از نوع ۴ نفره هستند. اکثر مدل‌های وارد شده به ایران از تجهیزات کاملی برخوردارند و پرشیا خودرو به عنوان وارد کننده محصولات ب ام و بیشتر نسخه‌های فول آپشن سری ۷ در کشورهای حاشیه را خریداری کرده است. اما واردکننده‌های متفرقه هم می‌توانند سری ۷ را به ایران وارد کنند. با این تفاوت که نسخه‌های وارد شده به صورت ازاد مشمول ۲ سال و نسخه‌های شرکتی مشمول ۵ سال خدمات پس از فروش می‌شوند. همچنین از آپشن‌های خاص ب ام و سری 7 جدید در نسخه‌های فول آپشن می‌توان به صندلی‌های رولزرویسی، سقف ال ای دی، شارک اتوماتیک داخل پارکینگ و صندلی‌های مجهز به ماساژور اشاره کرد. البته تیپ پایه (پرستیژ) با رینگ‌های ۱۹ اینچی و صندلی‌های معمولی از سایر نسخه‌ها متمایز می‌شود.


مشخصات فنی ب ام و سری 7 جدید :

و اما به برگ برنده ب ام و سری 7 جدید جدید و چیزی که ورودش را به کشور میسر کرده می‌رسیم. از میان ۶ پیشرانه بنزینی و ۳ پیشرانه دیزلی که برای سدان لوکس ب ام و عرضه شده، تنها ضعیف‌ترین نمونه یعنی 730LI با پیشرانه ۲ لیتری مجوز ورود به کشور را دریافت کرده است. نکته قابل توجه این که همه نسخه‌های وارد شده به کشور از نوع اتاق بلند LI  هستند و هنوز نسخه‌های با ویل بیس کوتاه‌تر به ایران عرضه نشده است.  پیشرانه ۲ لیتری توربو که شاید در نگاه اول کم حجم و ضعیف به نظر برسد، اما به خوبی می‌تواند گلیم این سدان بزرگ را از آب بیرون بکشد. سری ۷ جدید ۱۷۵۵ تا ۲۰۷۰ کیلوگرم وزن دارد.  پیشرانه ۴ سیلندر تویین پاور توربو (مجهز به یک عدد توربوشارژر دو مرحله‌ای) توانایی تولید ۲۵۸ اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری پیشرانه از دور ۱۵۵۰ تا ۴۴۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد و به محور عقب منتقل می‌شود.

موتور ب ام و سری 7 جدید

شرایط بازار و قیمت ب ام و سری 7 جدید:

ب ام و سری 7 جدید جدید می تواند دوباره جایگاه ب ام و در ایران را میان رقبا تثبیت کند. البته باید دید که آیا باز هم سیستم توربو موتورش با بنزین کم کیفیت داخلی هماهنگی دارد یا خیر. همچنین باید دید که ضعف پرشیا خودرو در کیفیت خدمات پس از فروش تا چه حد برای سری ۷ جدید بهبود پیدا می‌کند. البته یکی از نقاط قوت ب ام و سری 7 جدید مصرف سوخت مقرون به صرفه با توجه به مقیاسی است که از سدان‌های لوکس سراغ داریم. ۷۳۰ جدید با توجه به فهرست تجهیزاتش، بین ۶۹۰ تا ۷۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. اما این قیمتی است که پرشیا خودرو برای محصول جدید ب ام و اعلام کرده و در واقعیت و در بازار خودروهای وارداتی، ب ام و سری 7 جدید با قیمت به مراتب بالاتری خرید و فروش می شود.

نسل جدید ب ام و سری 7 معرفی شد.

الزام فروشندگان به بازپسگیری خودروهای مونتاژ آمریکا

نسل جدید ب ام و سری 7 رونمایی شد+قیمت و شرایط فروش

قیمت ب ام و های مدل 2017 در گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی