پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوییک-محصول جدید سایپا

کوییک ، عضو جدید خانواده ایکس 200

امروز دوشنبه 16 اسفند ماه 95، خودرو ملی جدید با نام کوییک در حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، مهندس نعمت زاره وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران شرکت سایپا و جمعی از خبرنگاران ، در شرکت سایپا رونمایی می شود. کوییک ، نسخه جدید سایپا برای بازار خودروهای ارزان قیمت: پروژه ساخت کوییک تا پیش […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

امروز دوشنبه 16 اسفند ماه 95، خودرو ملی جدید با نام کوییک در حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، مهندس نعمت زاره وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران شرکت سایپا و جمعی از خبرنگاران ، در شرکت سایپا رونمایی می شود.

کوییک ، نسخه جدید سایپا برای بازار خودروهای ارزان قیمت:

پروژه ساخت کوییک تا پیش از این با نام 212 شناخته می شد. کوییک بر روی پلت فرم ایکس 200 ساخته شده و یک هاچ بک کراس در خانواده ایکس 200 به شمار می رود. خودرو صندوق دار اول این خانواده تیبا نام داشت. بعد از آن هم تیبا 2 به عنوان اولین هاچ بک خانواده ایکس 200 به بازار آمد. ساینا نیز به عنوان دومین خودرو صندوق دار به این خانواده اضافه شد. و حالا کوییک نخستین هاچ بک کراس در جمع خانواده ایکس 200 است.

مراسم رونمایی کوییک-سایپا

نام گذاری کوییک :

در نام گذاری کوییک از تپه ای مربوط به عصر مس قدیم در شهرستان جوانرود و روستای کوییک الهام گرفته شده است. که این موضوع نشان از اهمیت سایپا به سرزمین پهناور ایران دارد. از طرفی دیگر این نام چابکی و نشاط جوانی را تداعی می کند.

کوییک حاص چند سال تجربه در طراحی و ساخت خودرو به شمار می رود و جالب است بدانید طراحی و تولید آن به طور کامل توسط مهندسان ایرانی انجام شده. (کوییک توسط مرکز تحقیقات سایپا طراحی شده) سایپا از این خودرو جدید در آخرین روزهای سال 95 که پیش از این توسط رهبر معظم انقلاب، (سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) نام گرفته بود، رونمایی کرد.

مشخصات فنی کوییک :

کوییک یک پیشرانه 4 سیلندر 1503 سی سی را در دل خود جای داده که با استاندارد یورو4 قابل ارتقاء به یورو5 تولید می شود. این پیشرانه می تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین سایپا کوییک را در 2 نسخه اتوماتیک (مجهز به گیرباکس cvt) و و منوآل (مجهز به گیرباکس 5 سرعته دستی) عرضه می کند. نسخه اتوماتیک به فرمان برقی نیز مجهز خواهد بود.

کوییک خودرویی با طول 4005 میلی متر، عرض 1678 میلی متر و ارتفاع (با روف رک در نسخه کراس) 1532 میلی متر است و 1063 کیلوگرم وزن دارد. ابعاد جمع و جور کوییک و بهره بردن از گیرباکس اتوماتیک باعث می شود تا رانندگی با آن در مسیرهای پرترافیک شهری آسان باشد.

امکانات کوییک :

همچنین در نسخه فول آپشن کوییک شاهد عرضه امکانات جدید از سوی سایپا هستیم که کمتر در خودروهای ارزان قیمت بازار به چشم می خورد. از جمله مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی کوییک می توان به سیستم کنترل پایداری esc ، کنترل فشار باد تایر TPMS ، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو، استارت دکمه ای، دو عدد ایربگ، چراغ های روشنایی در روز (دی لایت) ، باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه دودی عقب و …. اشاره کرد.

جدول مشخصات فنی و امکانات کوییک

جدول مشخصات فنی و امکانات کوییک

هنوز قيمت قطعي اين خودرو اعلام نشده است اما به نظر مي رسد اين خودرو در بازه قيمتي بين ٢٩ تا ٣١ ميليون تومان وارد بازار شود. هر چند پیش بینی می شود به دليل بهره بردن از گيرباكس اتوماتيك ممكن است قيمت آن تا 35 میلیون تومان نیز بالا رود.

مرکز مدرن و بروز تحقیقات و نوآوری سایپا

سیتروئن‌های سایپا چه زمانی به بازار می‌آیند؟

تولید انبوه سراتو آپشنال آغاز شد + قیمت و امکانات جدید

برلیانس C3 رقیبی جدید برای لیفان X50

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی