پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه خودرو ژنو

مروری بر هشتاد و هفتمین نمایشگاه خودرو ژنو (2017)

نمایشگاه خودرو ژنو از روز سه شنبه بازگشایی شده و به مدت دو روز از خبرنگاران و اهالی رسانه ها میزبانی می‌کند. این نمایشگاه از روز پنجشنبه (19 اسفند، 9 مارچ) به روی عموم گشوده خواهد شد. در این مطلب مروری داریم بر مهمترین خودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی شدند. نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو هر […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

نمایشگاه خودرو ژنو از روز سه شنبه بازگشایی شده و به مدت دو روز از خبرنگاران و اهالی رسانه ها میزبانی می‌کند. این نمایشگاه از روز پنجشنبه (19 اسفند، 9 مارچ) به روی عموم گشوده خواهد شد. در این مطلب مروری داریم بر مهمترین خودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی شدند.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو هر سال در ماه مارس(اسفند) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

محل برگزاری این نمایشگاه یک مرکز همایش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ژنو است که توسط سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری سازماندهی می‌شود و باید گفت نمایشگاه ژنو یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در سطح دنیا به به شمار می رود.

نمایشگاه خودرو ژنو نخستین بار در سال 1905 برگزار شد.  یعنی از زمانی که خودروهای با سوخت بنزین و ماشین‌های بخار ساخته شدند! در این سال ها تا به امروز همواره میزبان جدیدترین خودروها و علاقه مندان خودرو بوده است؛

به طول معمول ابرخودروها بیش‌ترین توجه را در این نمایشگاه به خود جلب می‌کنند. دایره فعالیت این نمایشگاه تنها به خودرو محدود نبوده و مسائل مرتبط با آن همچون خودروهای نمونه، تجهیزات تازه، پیشرفت‌های تکنیکی، قراردادهای میان‌کشوری و مسائل سیاسی و اجتماعی نیز در این نمایشگاه خودرو مطرح شده است.

با وجود آنکه کشور سوئیس هیچ صنعت خودروی بومی ندارد، اما این نمایشگاه محل بسیار خوبی برای رقابت خودروسازان به حساب می‌آید.

مرسدس بنز AMG GT چهار درب:

 

مرسدس بنز amg gt 4 در-نمایشگاه ژنو (3)

سال گذشته AMG GT در کلاس اسپرت‌های دونفره معرفی شد و با این که اولین مدل اختصاصی AMG بود، با استقبال بازار و منتقدین مواجه شد. حال AMG طرح مفهومی جدیدی در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرده است.

برند AMG حالا، پنجاه سالگی خود را جشن می‌گیرد و سعی می‌کند با نشان دادن آینده‌ای روشن از مدل‌های خود، دیگر یک تیونر صرف برای محصولات مرسدس بنز نباشد. با این تفاسیر مدل مفهومی جدید آن‌ها با رنگ سرخ جذابی که دارد، یک حرکت تاریخی برای AMG محسوب می‌شود.

درحالی‌که پورشه با آوردن چندین پانامرای مختلف، سعی کرده است نمایشگاه ژنو را به تسخیر خود درآورد، سالن مرسدس و AMG با معرفی یک مدل مفهومی جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان داشته است. حتی حضور ۶ مدل مختلف پورشه ۹۱۱ و یک نسخه‌ی مفهومی از آن، نتوانست روز اول نمایشگاه را برای پورشه، به اندازه‌ی مرسدس AMG باشکوه کند.

از نظر کارشناسان، مدل جدیدی که امروز توسط AMG معرفی شد، در صورت تولید انبوه رقیب قدرتمندی برای پورشه پانامرا خواهد بود. هرچند طراحی این خودرو نگاهی عمیق به تاریخچه‌ی AMG و مدل‌های مسابقه‌ای مرسدس بنز دارد و از جلوپنجره‌ی موسوم به پان‌امریکن که مخصوص این برند است، استفاده می‌کند.

کنتراست بالای رنگ قرمز در کنار سیاهی فیبر کربن بدنه، زیبایی خاصی به این خودرو می‌دهد، چرا که نه‌تنها سقف از شیشه‌ای تیره ساخته شده است که در بخش پایینی AMG مثل سپرها و رکاب هم قطعات فیبرکربن وجود دارد. همانند آنچه در مدل مفهومی بنتلی EXP12 دیده‌ایم، در طرح AMG خبری از آینه بغل نیست و دوربین جایگزین آن شده است که علاوه بر ظاهری مدرن، آیرودینامیک را افزایش می‌دهد. در این مدل، درها نیز فاقد دستگیره هستند و با لمس دست، بیرون می‌آیند.

توبیاس موئرز (Tobias Moers) مدیرعامل AMG در نمایشگاه ژنو گفت:

مدل مفهومی ما، ترکیبی از  تجربه‌ی بی‌نظیر رانندگی و بالاترین راندمان یک خودروی اسپرت چهاردر است که با قوای محرکی متشکل از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی کار می‌کند. ما از باتری‌هایی استفاده کرده‌ایم که بسیار سبک هستند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۳ ثانیه را ممکن می‌کنند. قدرت این خودرو بیش از ۸۰۰ اسب بخار است و کاملا یک سوپراسپرت محسوب می‌شود.

شنیده شده که AMG در مدل مفهومی خود از نسل جدید جعبه دنده‌های مرسدس بنز استفاده کرده است که چند کلاچه هستند و با نام اسپیدشیفت MCT شناخته می‌شوند. مسلما این خودرو مجهز به فناوری دودیفرانسل هوشمند مرسدس موسوم به 4Matic و عملکرد پیشرانه‌ی آن تحت تأثیر تجربه‌ی تیم فرمول یک مرسدس AMG – پتروناس است. در سال‌ها اخیر بخش HPP مخفف High Performance Powertrains در شرکت AMG وظیفه‌ی طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های هیبرید را بر عهده داشته و با همکاری بخش موتوراسپرت و تیم فرمول یک مرسدس، نتایج تحقیقات خود را مورد آزمون عملی در مسابقات مختلف قرار داده است.

نسل آینده‌ی پیشرانه‌های هیبریدی مرسدس بنز، شتاب‌گیری عالی را اولین هدف خود قرار داده است و با این هدف، شارژ بودن کامل باتری‌ها را به هنگام حرکت خودرو تضمین می‌کند تا با هر فشار لحظه‌ای به پدال گاز، خودرو بالاترین میزان قدرت و گشتاور را به کمک موتور الکتریکی در اختیار داشته باشد. در این پیشرانه، تا زمانی که بنزین در باک وجود داشته باشد، باتری‌ها کاملا شارژ و آماده‌ی پاسخ به نیاز راننده هستند.

لکسوس LS500h:

 

 

لکسوس LS500h -نمایشگاه ژنو (1)

لکسس LS 500h به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی جهانی شد. این خودرو از یک موتور هیبریدی چند مرحله ای بهره می‌برد که در حال حاضر در مدل LC کوپه مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم هیبریدی این خودرو از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.5 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده و در مجموع 354 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

لکسس LS 500h  به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی جهانی شد. این خودرو از یک موتور هیبریدی چند مرحله ای بهره می‌برد که در حال حاضر در مدل LC کوپه مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم هیبریدی این خودرو از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.5 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده و در مجموع 354 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، LS هیبریدی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به مدل استاندارد این خودرو دارد. مواردی مانند تزئینات کرومی و جلو پنجره توری به روز شده در طراحی ظاهری و مواردی مثل صندلی برقی 28 جهته جلو با گرم کن، سرد کن و ماساژور و صندلی‌های عقب مجهز به قابلیت ماساژ ویژه شیاتسو در این خودرو به خوبی خودنمایی می‌کنند.

لکسس LS مدل 2018 در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد و از یک موتور شش سیلندر جدید، گیربکس 10 دنده اتومات و بدنه‌ایسبک‌تر بهره می‌برد. این خودرو روی پلت فرم GA-L مختص خودروهای لوکس ساخته شده است. در مدل 2018، فاصله بین دو محور این خودرو 1.3 اینچ بیشتر شده و ارتفاع آن نیز در مقایسه با مدل قبلی‌اش کاهش یافته است.

لکسس LS مدل 2018 از اواخر امسال در امریکا فروخته خواهد شد و مدل هیبریدی نیز اندکی پس از آن قرار است وارد بازار شود.

کادیلاک اسکلا:

 

 

کادیلاک اسکلا-نمایشگاه ژنو

خودروساز لوکس آمریکایی یعنی کادیلاک، مدل مفهومی اِسکالا (Cadillac Escala Concept) را که سال گذشته معرفی شده بود، در نمایشگاه خودرو ژنو به معرض نمایش گذاشت. این خودروی چهار درب را با اُوِرهنگ کوتاه جلو، درب های فاقد دستگیره، طرح عجیب چراغ های جلو و خطوط هماهنگی که دارد، می توان نشانه ای از تکامل کادیلاک در زمینه طراحی دانست. طول اِسکالا به بیش از 5.3 متر می رسد که حدوداً 10 سانتی متر از مرسدس بنز اِس کلاس کشیده تر بوده و رینگ های اِسکالا 22 اینچی است.

کادیلاک فضای کابین این خودرو را که دست ساز است، “دو شخصیتی” نامیده، چرا که در قسمت جلو از آلومینیوم استفاده شده و در قسمت عقب که صندلی های فوق العاده راحت و مجللی دارد از چوب. اما تکنولوژی به کار رفته در کابین در کنار فضای دست ساز ترکیب خاصی ایجاد کرده و یک صفحه نمایش خمیده لمسی با تکنولوژی OLED سر تا سر داشبورد را اشغال کرده که رزولوشن بسیار بالایی دارد. همچنین اِسکالا فرامین صوتی و حرکات دست شما را اجرا خواهد کرد.

اما اِسکالا فقط یک مدل مفهومی زیبا با تکنولوژی پیشرفته نیست، بلکه موتور هشت سیلندر V شکل 4.0 لیتری که نیروی آن به چرخ های عقب منتقل می شود، این خودروی مفهومی کادیلاک را قدرتمند نیز کرده است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمنته:

 

 

لامبورگینی هوراکان پرفورمنت0نمایشگاه ژنو

سوپرخودروساز شهیر ایتالیای یعنی لامبورگینی برای نمایشگاه امسال ژنو 2017 نسخه قوی تر با قابلیت های مسابقه ای بیشتر هوراکان را در نظر گرفته است.

براساس ادعای لامبورگینی، این مدل که با نام هوراکان پرفورمنته شناخته می شود توانسته رکورد سریع ترین خودروی شهری دنیا را در پیست نوربرگرینگ آلمان با زمان 6 دقیقه 52 ثانیه بشکند.

پیش تر این رکورد در دستان پورشه 918 اسپایدر بود که قدرت و قیمت بسیار بیشتری به نسبت این لامبورگینی دارد. گرچه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تقلب لامبو در اعلام زمان دقیق ثبت شده در پیست نوربرگرینگ منتشر شد که پیش تر برایتان این خبر را کار کرده ایم.

در هر صورت پرفورمنته قوی ترین موتور 10 سیلندر تاریخ این شرکت را به عنوان قلب تپنده خود به یدک می کشد. این موتور 5.2 لیتری توانایی تولید 631 اسب بخار و 443 پوند فوت گشتاور را دارا است و در عرض 2.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

حداکثر سرعت این خودرو هم به راحتی به مرز 202 مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت) خواهد رسید. وزن خشک آن هم تنها 1382 کیلوگرم است. نسبت قدرت به وزن این سوپرخودرو 464 اسب بخار به ازای هر تن است.

لامبورگینی اعلام کرده که با نمودار خطی تر گشتاور در این موتور طرف هستیم به گونه ای که 70 درصد گشتاور موتور در دور 1000 rpm موجود است. جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ هم برای این که تاب قدرت و گشتاور بیشتر را داشته باشد تقویت شده است.

پرفورمنته از قطعات فیبرکربنی فورج کاری شده یک تکه بهره می برد که جدیدترین نوآوری این شرکت در استفاده از قطعات سبک وزن با مقاومت بالا است.

در بخش آیرودینامیک هم پرفورمنته مجهز به یک بال عقب ثابت به همراه خروجی های هوا و فلپ های تکمیلی شده که تمامی این ها به صورت یک تکه در دورتادور خودرو با رنگ متفاوت قابل مشاهده هستند.

فلاپ ها برای به حداکثر رساندن میزان نیروی رو به پایین بسته و برای عبور هرچه بیشتر جریان هوا توسط یک سیستم الکترونیکی باز می شوند. در واقع این سیستم بیش از 80 درصد به نسبت مدل های هیدرولیکی سبک تر است.

لامبورگینی مدعی شده که هوراکان پرفورمنته به سبب وجود این بال، به میزان 750 درصد میزان نیروی رو به پایین (دانفورس) بیشتری نسبت به نسخه پایه هوراکان تولید می کند.

در بخش جلویی، فلپ های داخل اسپویلر وقتی سیستم آیرودینامیک فعال  خاموش است بسته می شوند و به صورت معکوس هم این قضیه صدق می کند.

این مسئله میزان درگ را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا جریان هوا به سرعت از زیر خودرو خارج شود تا میزان شتاب گیری به حداکثر خود برسد و این قضیه تا رسیدن به حداکثر سرعت خودرو ادامه  پیدا خواهد کرد.

هوراکان مجهز به سیستم فرمان دهی هر چهارچرخ به صورت تمام الکتریکی و قفل دفیرانسیل عقب مکانیکی است.

شرکت پیرلی هم لاستیک های اختصاصی P Zero Corsa را برای این مدل در نظر گرفته که قابلیت استفاده هم زمان در جاده ای و چه در  پیست مسابقه را دارا است.

لاستیک های مخصوص مسابقه ای Trofeo R که درای مجوز استفاده در خیابان های شهری است نیز دیگر انتخاب برای مشتریان خواهد بود.

کاور و منیفولد برنزی موتور که پیش تر در کانسپت 30 سالگی مدل دیابلو مشاهده کردیم از دیگر نکاتی است که این مدل را خاص تر جلوه می دهد.

رئیس شرکت لامبورگینی استفانو دومیناکالی اعلام کرده است که این سوپرخودرو DNA واقعی لامبورگینی را نشان خواهد داد و به بهترین انتخاب در کلاس خودش مبدل خواهد شد.

این سوپرخودرو با قیمت 213 هزار پوند از تابستان در دسترس خواهد بود و هیچ گونه محدودیتی در زمینه تعداد و تیراژ تولید برای آن در نظر گرفته نشده است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس:

 

 

میتسوبیشی اکلیپس کراس-نمایشگاه ژنو

شاسی بلند کاملا جدید میتسوبیشی Eclipse Cross در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

البته با توجه به الهام گیری این خودرو از محصولات مفهومی PHEVII و RX – PHEV که به ترتیب در سال های 2013 تا 2015 رونمایی شدند می توان آن را کمی قدیمی توصیف کرد.

الکیپس کراس از لحاظ ابعادی بزرگتر از ASX / Outlander  است و دارای ظاهر یک شاسی بلند کوپه می باشد.  در قسمت های جلویی و میانی این خودرو از ساختار طراحی Dynamic Shield میتسوبیشی شامل جلو پنجره بزرگ، تزئینات کرومی و چراغ های جلوی متفاوت استفاده شده است. همچنین در قسمت های سقف، چراغ های عقبی LED و طراحی شیشه ها نیز شاهد تغییراتی با الهام از هوندا سیویک هستیم.

اگر چه این محصول شباهت ظاهری زیادی به اوتلندر اسپرت دارد اما دارای  یک موتور 1.5 لیتری جدید توربو شارژ بنزینی است که در کنار جعبه دنده های هشت سرعته دستی یا اتومات نصب می شود. نیروی این موتور به محور عقب منتقل میشود ولی  امکان استفاده از ساختار حرکتی دو دیفرانسیل نیز موجود است.

به علاوه سامانه Active Yaw Control آن گشتاور و نیروی ترمز را به صورت متوازنی میان چرخ ها توزیع می کند الکیپس کراس با موتور 2.2 لیتری نیز عرضه میشود که البته فقط در اروپا قابل سفارش است.

ولوو XC60 جدید:

 

 

xc60 جدید-نمایشگاه ژنوولوو

گروه ولوو در راستای به‌سازی مدلهایش تحت مالکیت شرکت جیلی چین، مدل جدید شاسی بلند XC60 را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد.

با وجود اینکه نخستین مدل XC۶۰ تقریبا یک دهه قبل عرضه شد، این مدل همچنان میان خریداران محبوب مانده و از سال ۲۰۰۹ پرفروش‌ترین خودروی ولوو بوده است.

این خودرو حدود یک سوم از فروش ولوو را تشکیل می‌دهد و در شرایطی که این خودروساز تلاش می کند حضور خود در بازار خودروهای گران قیمت که در دست شرکتهایی مانند مرسدس بنز و ب ام و است را گسترش دهد، انتظارات بالایی از مدل جدید وجود دارد.

ولوو سال گذشته بیش از ۱۶۱ هزار دستگاه XC۶۰ فروخت.

این شرکت طی چند سال گذشته تحویل مدلهای جدید شامل شاسی بلند بزرگتر XC۶۰ و یک ۹۰-series جدید را که تحت مالکیت شرکت ژیجیانگ جیلی هولدینگ طراحی کرده بود، آغاز کرد. ولوو در سال ۲۰۱۰ از سوی فورد موتور به جیلی فروخته شد.

ولوو روی یک پلتفرم مشترک که تحت مالکیت جیی برای همه مدل‌ها بجز مدل‌های کوچکتر طراحی شده است، حساب می‌کند. این پلتفرم برای پایین آوردن هزینه‌ها و بهبود انعطاف پذیری برای خودروساز کوچکی مانند ولوو کلیدی است.

ولوو اواخر امسال شاسی بلند کامپکت XC۴۰ را که برای بهره برداری از بازار پرطرفدار شاسی بلندها طراحی کرده است، عرضه خواهد کرد.

این خودروساز که در زمان مالکیت فورد دچار کشمکش بود، با افزایش فروش و کارکنانش روبرو شده که سال گذشته به رکورد ۵۴۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه رسید.

این شرکت فروش سالانه ۸۰۰ هزار خودرو در میان مدت را هدف‌گذاری کرده است و انتظار دارد  در سال ۲۰۱۷ به یک رکورد فروش دیگر دست پیدا کند.

ولوو همچنین گامهایی برای حضور در بازار سهام برداشته و با فروش سهام ترجیحی که به تازگی منتشر کرده است، ۵ میلیارد کرون (۵۵۷ میلیون دلار) تهیه کرده است.

مدل جدید XC۶۰ با نیرومحرکه‌های مختلف از جمله مدل پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد و تولید این مدل در اواسط آوریل در کارخانه این خودروساز در تورس لاندا در حومه گوتنبرگ در غرب سوئد آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، یک سیستم دستیار راننده نیمه اتوماتیک که در سرعت حداکثر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند فرمان، شتاب و ترمز را کنترل کند، به صورت آپشن موجود خواهد بود.

جگوار I-PACE :

 

 

جگوار i-pace -نمایشگاه ژنو

جگوارI-Pace کانسپت در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 با یک رنگ بدنه قرمز فوتون رونمایی شد.

 این کانسپت که اوایل سال 2018 به فروش خواهد رسید برای اولین بار با رنگ بدنه نقره ای در نمایشگاه لس آنجلس سال قبل معرفی شد. این خودروساز اکنون 350 پیش فروش برای این کراس اوور تمام برقی ثبت کرده است که رقم بسیار کمی در مقایسه با پیش فروش 373 هزار دستگاهی مدل 3 تسلا است اما در عین حال نشانه مثبتی برای جگوار محسوب می شود.

نیروی I-Pace از یک جفت موتور الکتریکی با قدرت کلی 395 اسب بخار و گشتاور 516 فوت پوند به همراه باطری یون لیتیومی 90 کیلووات ساعت تامین می شود. جگوار ادعا می کند این کراس اوور دارای شتاب صفر تا صد 4 ثانیه و بیشینه طیف حرکتی تقریبا 482 کیلومتر است. یک شارژر 50 کیلوواتیDC می تواند باطری این خودرو را در مدت 90 دقیقه تا 80 درصد و در مدت کم تر از 2 ساعت تا 100 درصد شارژ کند.

I-Pace از پلتفرم آلومینیومی جدیدی بهره می برد که با F-Pace مشابه است. بسته باطرییونلیتیومی این خودرو در زیر آن و بین محورهای جلو تعبیه شده و مرکز ثقل کوتاه و توزیع وزن تقریبا 50/50 را تضمین می کند.

جگوار اعلام کرده که مدل تولیدی I-Pace حدود 10 تا 15 درصد گران تر از F-Pace خواهد بود که قیمت پایه 41990 دلار در ایالات متحده دارد.

مک لارن 720S :

 

 

مک لارن 720 اس-نمایشگاه ژنو (1)

نسل دوم مدل سوپر سریز (Super Series) مک لارن 720S در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، از ویژگی های این خودرو می توان به رینگ های جدید، ترمزهای سرامیکی کربنی و اسپویلر عقب اکتیو که در صورت باز نشدن با رنگ بدنه تطبیق می شود اشاره کرد که مشابه اسپویلر مک لارن P1 است.

نیروی 720S از موتور 4.0 لیتری تواین توربوشارژ V8 با قدرت 720 اسب بخار تامین می شود.

مک لارن 720 اس-نمایشگاه ژنو (2)

مرسدس بنز E کلاس کابریولت:نمایشگاه خودرو

 

 

مرسدس بنز e کلاس کابریولت-نمایشگاه خودرو ژنو

مکمل خط تولید کلاس E جدید، مرسدس بنز کلاس E کابریولت مدل 2018 خواهد بود که در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 رونمایی شد و اواخر سال جاری وارد نمایندگی های فروش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، کلاس E کانورتیبل که شبیه به مدل کوپه کلاس E با سقفی تاشو است، 0.6 اینچ کوتاه تر از سدان کلاس E بوده و به صورت استاندارد با رینگ های آلیاژی 18 اینچی اسپرت عرضه می شود.

سقف پارچه ای تمام خودکار این خودرو به صورت استاندارد با رنگ های قهوه ای تیره، آبی تیره، قرمز یا مشکی عرضه شده و از کلاس S کابریولت گرفته شده است. سقف این خودرو در مدت 20 ثانیه و تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت به طور کامل باز و بسته می شود. سقف تاشوی این خودرو پس از باز شدن در صندوق عقب جمع می شود. یک روکش قابل جمع شدن نیز سقف پارچه ای را از دیگر فضاهای صندوق عقب مجزا می کند.

در کابین این خودرو نمایشگر 12.3 اینچیCOMAND به صورت استاندارد تعبیه شده است در حالی که یک پانل تجهیزات دیجیتال 12.3 اینچی به صورت آپشن برای آن ارائه می شود. همچون دیگر مدل های کانورتیبل مرسدس، راحتی این خودرو با سقف باز به واسطه سیستم های گرمایش تا گردن Airscarf و Aircap تامین می شود.

مرسدس بنز کلاس E کابریولت مدل 2018 در مقایسه با مدل قبلی خود 5 اینچ کشیده تر، 2.9 اینچ عریض تر و 1.4 اینچ بلندتر است.

این مدل برای اولین بار به صورت استاندارد با ساختار چهار چرخ فعال 4Matic عرضه شده و به موتور 3.0 لیتری بای توربو V6 و گیربکس اتوماتیک 9 سرعته مجهز می شود. این موتور قدرت 329 اسب بخار و گشتاور 354 فوت پوند دارد.

تویوتا و لکسوس پرچمدار مطمئن ترین خودروهای جهان

نگاهی به تغییر و تحولات رنو کپچر 2018

بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان آلمانی از برند میتسوبیشی

DS7 کراس بک ، کابوس جدید شاسی‌بلندهای لوکس

ظهور یک قهرمان در عرصه خودروسازی با خرید اوپل توسط PSA

شتاب فوق‌العاده تسلا مدل S P100D

اوروس لامبورگینی شاسی بلند هیبریدی

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی