پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو تلیسمان

آغاز فروش رنو تلیسمان با قیمت قطعی + بررسی اجمالی تلیسمان

فروش رنو تلیسمان ، جدید ترین و محبوب ترین سدان رنو در دنیا، هم اکنون با قیمت قطعی 189 میلیون و 500 هزار تومان توسط نگین خودرو آغاز شده است. در این طرح فروش 16 درصد سود مشارکت و 14 درصد سود انصراف به پیش پرداخت 90 میلیون تومانی رنو تلیسمان تعلق میگیرد و همچنین […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

فروش رنو تلیسمان ، جدید ترین و محبوب ترین سدان رنو در دنیا، هم اکنون با قیمت قطعی 189 میلیون و 500 هزار تومان توسط نگین خودرو آغاز شده است.

در این طرح فروش 16 درصد سود مشارکت و 14 درصد سود انصراف به پیش پرداخت 90 میلیون تومانی رنو تلیسمان تعلق میگیرد و همچنین موعد تحویل خودرو 90 روز کاری می باشد.

 از آنجا که تعداد درنظر گرفته شده برای این طرح ویژه، محدود است و با توجه به نوسانات نرخ ارز و شرایط عدم اطمینان موجود در بازار، به عزیزانی که خواهان خرید این خودروی مدرن و نیمه لوکس اروپائی هستند، پیشنهاد می شود هرچه سریعتر به شعب و نمایندگی های نگین خودرو در سراسر کشور مراجعه فرمایند.

شرایط فروش رنو تلیسمان

بررسی اجمالی رنو تلیسمان :

خودروهای فرانسوی در ذهن خریداران ایرانی، اغلب به عنوان خودروهایی کسل کننده و کم هیجان نقش بسته‌اند. اما به تازگی معادلات بازار خودروهای وارداتی تغییر کرده و سدانی متوسط و نیمه لوکس به اسم تلیسمان که بر پایه پلت فرم مشترک رنو.نیسان CMF.CD شکل گرفته،  با مشخصات قابل قبول و طراحی خیره کننده آمده تا بازار را از دست رقبای کره‌ای پس بگیرد.

 تلیسمان در لغت سحر و جادو معنی می‌شود و با توجه به سبک جدید طراحی رنو در این خودرو، باید گفت این اسم کملا با مسما بوده و ظاهر جذاب تلیسمان هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. این سبک طراحی در نسل جدید رنو کولئوس و رنو مگان نیز به چشم می خورد و از جزییات آن می‌‌توان به جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های روز روشن عمودی کشیده شده روی سپر جلو و چراغ های کشیده عقب اشاره کرد. تلیسمان آنقدر زیرکانه طراحی شده که برای ایراد گرفتن از ظاهرش حسابی به دردسر بیافتید.

رنو تلیسمان

 اما داخل کابین تلیسمان هم از مهر و محبت رنو بی نصیب نمانده و موقع قرارگرفتن روی صندلی‌ها با یک مجموعه کسل کننده فرانسوی روبرو نیستید. کابین تلیسمان آنقدر خوش ترکیب و مرغوب است که به سختی از آن دل می‌کنید. نورپردازی ملایم در کنار چرم مرغوب به کار رفته در تزیین صندلی‌ها با طراحی ارگونومیک و آرامش بخش ترکیب می‌شود و حس متفاوتی از سواری با یک خودرو فرانسوی را برای سرنشینان رقم می‌زند. درهای بزرگ سوار و پیاده شدن از کابین را آسان می‌کنند و عایق بندی مناسب و شیشه‌های چند لایه باعث شده‌اند تا هیچ صدای اضافه‌ای داخل کابین به گوش نرسد. به لطف ابعاد مشابه هیوندای سوناتا و فاصله بین دو محور ۲۸۱۰ میلی‌متر، مشکلی از نظر تنگی و ناراحتی فضای کابین وجود ندارد و صنددوق بار ۶۰۸ لیتری تلیسمان همان چیزی است که خانواده‌های چند نفره در سفرهای دست جمعی به دنبال آن هستند. برای تلیسمان‌های عرضه شده در ایران دو تیپ پایه و فول در نظر گرفته شده که در حال حاضر نگین خودرو تنها نسخه فول آپشن را به فروش می‌رساند.

رنو تلیسمان

تنظیمات صندلی‌های جلو در نسخه فول آپشن مشکل پسندان را راضی می‌کند. گرمکن، ماساژور و تنظیمات برقی مواردی هستند که رنو برای صندلی‌های جلوی تلیسمان در نظر گرفته. عملکرد سیستم صوتی BOSE با ۱۱ بلندگو و ۲ ساب ووفر نیز قابل توجه است و تنظیمات آن از طریق مانتیور ۸.۷ اینچی تبلت مانند روی کنسول مرکزی انجام می‌شود. گرافیک صفحه کیلومتر شمار جذاب است و با تغییر حالات رانندگی، رنگبندی آن نیز تغییر پیدا می‌کند و در کنار سامانه هد آپ دیسپلی، تجربه‌ای جالب از رانندگی با تلیسمان رقم می‌زند. سیستم اطلاعات و سرگرمی تلیسمان با نام R.LINK شناخته می‌شود. این سامانه سرعت عمل مناسبی دارد و کار کردن با آن راحت است.

رنو تلیسمان

تلیسمان بر خلاف هیکل بزرگش، یک پیشرانه کوچک ۴ سیلندر را در دل خود جای داده که تنها ۱.۶ لیتر حجم دارد. اما بهره گیری از سیستم توربو توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار را برای تلیسمان به ارمغان آورده. نکته جالب اینجاست که در دور ۱۵۰۰ بیش از ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود و ماکزیمم گشتاور ۲۶۰ نیوتن متری در دور ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ به دست می‌آید. این سدان ۱۴۴۴ کیلویی کمتر از ۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون خودش را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. پیشرانه تلیسمان با یک گیرباکس ۷ سرعته دو کلاچه جفت می‌شود که عملکرد بهتری از رقبای کره‌ای دارد و جای هیچ ایرادی را باقی نمی‌گذارد. البته سیستم توربو در موتور تلیسمان خریداران را از کیفیت پایین بنزین داخلی و عدم مطابقت آن با توربوشارژر حساس نگران می‌کند. اما به گفته مسئولان نگین خودرو جای هیچ گونه نگرانی با توربو تلیسمان نیست چرا که موتور این خودرو اختصاصی برای شرایط ایران تنظیم شده. البته باید دید در طول زمان پیشرانه تلیسمان امتحانش را چگونه پس می‌دهد. همچنان تلیسمان در اروپا با سیستم فرمان پذیری هر چهار چرخ نیز عرضه می‌شود که متاسفانه تلیسمان‌های عرضه شده در ایران از این سیستم بی بهره‌اند.

مشخصات فنی رنو تلیسمان :

کلاس: سدان متوسط
پیشرانه: 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر
حجم موتور: 1618 سی سی
قدرت: 190 اسب بخار در 5750 دور
گشتاور: 260 نیوتن متر در 2500 دور
گیرباکس: 7 سرعته خودکار دبل کلاچ
وزن: 1444 کیلوگرم
مصرف سوخت: 7.5 لیتر
شتاب: 7.7 ثانیه
باک: 51 لیتر

امکانات رنو تلیسمان :

سنسور پارک جلو، سیستم هشدار نقطه کور، کارت هندزفری، صفحه نمایش روی شیشه جلو (HUD)، روکش چرمی صندلی ها، سانروف برقی پانوراما، آیینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک، نور پردازی محیط داخل، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه ماساژور، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، مانیتور ۸.۷ اینچی کنسول وسط و سیستم صوتی BOSE با ۱۳ بلندگو (که دو عدد از آنها ساب ووفر است

آغاز فروش محصولات جدید نگین خودرو (تلیسمان_کولئوس_فروردین 96)

تست فنی جامع رنو کولئوس جدید در کویر و کوهستان (گزارش)

هاکی روی برف با رنو کولئوس جدید (2017)


شرایط فروش محصولات رنو در جشنواره نوروزی نگین خودرو

آغاز فروش رنو کولئوس با قیمت قطعی (اسفند 95)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی