پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارکینگ_خودرو

تاثیر توافق هسته ای بر بازار خودرو

بنا به نظر یکی از کارشناسان بازار خودرو ، در صورت انجام شدن توافق، با توجه به تلاطم بازار ارز و احتمال وارد شدن خودروسازان خارجی به ایران کیفیت افزایش خواهد یافت ولی قیمت فدای افزایش کیفیت خواهد بود. یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از توافق هسته‌ای تا پایان سال جاری تغییر خاصی در قیمت […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۴

بنا به نظر یکی از کارشناسان بازار خودرو ، در صورت انجام شدن توافق، با توجه به تلاطم بازار ارز و احتمال وارد شدن خودروسازان خارجی به ایران کیفیت افزایش خواهد یافت ولی قیمت فدای افزایش کیفیت خواهد بود.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از توافق هسته‌ای تا پایان سال جاری تغییر خاصی در قیمت خودروهای داخلی نخواهیم داشت، اما سال آینده قیمت این محصولات تحت تاثیر رشد کیفیت، افزایش خواهد یافت.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی تحت تاثیر دو عامل قیمت و کیفیت قطعات مصرفی و نرخ ارز تعیین می‌شود و با تغییرات قیمتی این دو عامل، قیمت خودروهای داخلی نیز تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مدت کوتاهی پس از توافق هسته‌ای تحت تاثیر جو روانی، قیمت ارز کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با این حال پس از یک دوره کوتاه، به دلیل فعال شدن صنایع داخلی و افزایش واردات مواد اولیه برای کارخانه‌ها و همچنین رشد واردات کالاهای مصرفی، شاهد رشد قیمت ارز خواهیم بود.

محمدقلی یوسفی ادامه داد: در حوزه کیفیت خودروهای داخلی نیز پس از توافق هسته‌ای شاهد حضور خودروسازان خارجی در ایران و تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهیم بود که نتیجه مستقیم آن استفاده از قطعات با کیفیت به‌ویژه از منابع معتبر خارجی و رشد کیفیت خودروهای داخلی خواهد بود.

وی افزود: بنابراین شش ماه تا یک سال پس از توافق هسته‌ای به دلیل رشد نرخ ارز و افزایش کیفیت خودروهای داخلی، قیمت این محصولات افزایش خواهد یافت که البته جهشی نخواهد بود.

یوسفی با بیان اینکه برخلاف خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی پس از توافق هسته‌ای کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: پس از توافی هسته‌ای از یک سو واردات خودرو افزایش یافته و از سوی دیگر واردات از شرکتهای مادر تولیدکننده خودرو و نه واسطه‌ها صورت خواهد گرفت که هر دو این عوامل باعث کاهش قیمت خودروهای وارداتی خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی