پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکود بازار خودرو

دست به گریبانی رکود با بازار خودرو

روزهای کسالت بار و خواب آلود فروردین ماه به بازار خودرو کشور نیز سرایت کرده و آن طور که فعالان بازار می گویند، خرید و فروش بسیار راکد است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، مشتریان معمولا در این مقطع زمانی (هفته های ابتدایی سال) میلی به خرید و فروش خودرو از خود نشان نمی دهند. […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

روزهای کسالت بار و خواب آلود فروردین ماه به بازار خودرو کشور نیز سرایت کرده و آن طور که فعالان بازار می گویند، خرید و فروش بسیار راکد است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، مشتریان معمولا در این مقطع زمانی (هفته های ابتدایی سال) میلی به خرید و فروش خودرو از خود نشان نمی دهند.

رکود سنگینی که در حال حاضر بر دوش بازار خودرو سنگینی می کند، جدای از رسم هر ساله، تا حدی نیز به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز مربوط می شود.

به اعتقاد کارشناسان، بازار خودرو تا پس از انتخابات موردنظر، در رکود خواهد بود و پس از آن نیز به دلیل فرا رسیدن ماه رمضان، انتظار نمی رود رونقی به این بازار برگردد. این شرایط رکودی اما در حالی است که چند خودرو داخلی و وارداتی طی هفته جاری افزایش قیمت را تجربه کرده اند. در
این بین، پژو 206 در هر دو مدل سدان و صندوقدار خود گران شده است.
بر این اساس، مدل سدان و تیپ 5 این محصول 500 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و پژو 206 صندقدار مدل V8 هم جهشی 400 هزار تومانی را به خود می بیند.
ظاهرا پژو 405 هم بیکار نمانده و 200 هزار تومان افزایش قیمت را در صندوق خود گذاشته است.
سایر خودروهای داخلی اما تغییر قیمت خاصی را طی هفته جاری به خود نمی بینند و بنابراین می توان گفت وضع کلی بازار خودرو در حالت ثبات قیمتی قرار دارد، زیر بیشتر خودروها تثبیت قیمت داشته اند.
این موضوع علاوه بر اینکه از کاهش تقاضا سرچشمه می گیرد، به عرضه مناسب بیشتر خودروها نیز مربوط می شود و این دو اتفاق در کنار هم، تعادلی نسبی را در بازار خودرو برقرار کرده است.
در این شرایط باید منتظر ماند و دید خودروسازان برنامه تولید خود را که اتفاقا برای امسال نیز افزایشی است، به چه شکل پیش خواهند برد و آیا می توانند با توجه به رکود موجود، این برنامه را در پایان سال محقق کنند.

تا اردیبهشت خبری از افزایش قیمت خودرو نیست

آرامش بازار خودروهای داخلی در روزهای نخست سال

در معاملات خودرو این نکات را فراموش نکنید

خودروهای اتوماتیک زیر ۵۰ میلیون تومان را بشناسید

چهره متفاوت بازار خودرو در سال ۹۶

ایران سیزدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی