پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جریمه موتورسیکلت

جریمه و توقیف موتورسیکلت هایی که در پیاده روها تردد می کنند

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اقدامات و طرح هایی که تاکنون اجرایی شده در خصوص تخلفات موتورسیکلت سواران بازدارنده نبوده است. به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سرگرد شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه اینکه قانونگذار حرمت زیادی برای عابران قائل است، به  […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اقدامات و طرح هایی که تاکنون اجرایی شده در خصوص تخلفات موتورسیکلت سواران بازدارنده نبوده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سرگرد شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه اینکه قانونگذار حرمت زیادی برای عابران قائل است، به  همین منظور تردد موتورسیکلت در پیاده‌روها ممنوع اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: برابر ماده 20 در صورتی که موتورسواری از پیاده‌روها تردد کند علاوه بر اینکه 650 هزار ریال جریمه خواهد شد، به مدت یک هفته و در صورت تکرار در دفعات بعدی به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد:‌ در کنار توقیف و جریمه موتورسیکلت برای راکب 5 نمره منفی در سوابق وی درج خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کار گروهی با شهرداری در خصوص برخورد با تخلفات موتورسواران به خصوص تردد در پیاده‌روها تشکیل و جلسات متعددی در این راستا برگزار شده و همچنان ادامه دارد و به زودی خروجی آن اعلام عمومی خواهد شد؛ این درحالی است که تاکنون اقدامات و طرح‌هایی که اجرا شده بازدارندگی نداشته است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه پیاده رو جلوی درب منازل جزء ملک شخصی مالکان خانه‌ها نیست عنوان کرد: خودروهای سواری حق توقف در پیاده‌رو را ندارند و در صورت پارک کردن در پیاده‌رو حتی اگر مقابل درب منزل شان باشد، خودرو توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود و 400 هزار ریال جریمه توقف در پیاده‌رو برای متخلف در نظر گرفته شده است و برای ترخیص خودرو منتقل شده به پارکینگ باید کل خلافی خودرو پرداخت شود تا امکان ترخیص خودرو فراهم شود.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای شماره گذاری موتورسیکلت ها

واردات موتورسیکلت‌های بنزینی به چه شکل است؟

برخورد پلیس با بارگیری نامتعارف موتورسیکلت ها

راه‌های جلوگیری از تصادف زنجیره‌ای

عدم ترخیص موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث

مراحل و مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال سند خودرو

ارسال پیامک تخلفات رانندگی

بررسی موتور سیکلت آپاچی در بازار ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی