پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیات-لوگو

فیات در ایران صاحب نمایندگی رسمی شد

در شرایطی که صحبت ها بر سر تولید محصولات فیات در ایران ادامه دارد، نمایندگی واردات محصولات این شرکت ایتالیایی در ایران به ثبت رسیده است. آن طور که در سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور آمده، شرکتی به نام ” آرتمن موتورکیش” نمایندگی رسمی واردات محصولات فیات را در ایران […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

در شرایطی که صحبت ها بر سر تولید محصولات فیات در ایران ادامه دارد، نمایندگی واردات محصولات این شرکت ایتالیایی در ایران به ثبت رسیده است.

آن طور که در سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور آمده، شرکتی به نام ” آرتمن موتورکیش” نمایندگی رسمی واردات محصولات فیات را در ایران ثبت کرده است.
طبق اعلام این دبیرخانه، نمایندگی شرکت آرتمن موتور کیش از شرکت فیات ایتالیا یازدهم بهمن ماه 95 به مدت پنج سال در ایران معتبر است.

بر این اساس، آرتمن موتور کیش مجاز است در این بازه زمانی (11/11/95 الی 11/11/1400) اقدام به واردات محصولات سواری فیات به ایران کند. البته در سایت این دبیرخانه اشاره ای به نام خودروهای مجاز به واردات، نشده و بنابراین مشخص نیست شرکت مربوطه کدام محصولات این خودروساز ایتالیایی را وارد کشور خواهد کرد.

ثبت این نمایندگی اما در حالی است که به گفته ایران خودرویی ها، این شرکت همچنان مشغول مذاکره با مسوولان فیات برای همکاری مشترک است.

نکته دیگر اینجاست که فیات در حال حاضر سهامدار شرکت آمریکایی کرایسلر به شمار می رود و باید دید این موضوع تا چه حد می تواند بر روند ورود محصولات این شرکت به کشور اثر بگذارد.

به عبارت بهتر، با توجه به مواضع تند دولت ایالات متحده در برابر ایران، باید منتظر ماند و دید ورود محصولات فیات-کرایسلر به ایران عملی خواهد شد یا اینکه شرکت آرتمن موتور کیش در این ماجرا ناکام خواهند ماند.

آیا فیات مهمان سایت ایران خودرو در کرمانشاه می شود؟

گوگل و فیات کرایسلر اعلام همکاری کردند

قرارداد ماموت با فولکس واگن نهایی شد

طلسم ورود لندروور و جگوار به ایران شکست

ایران‌خودرو پل ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی

رنجرور ایووک هامان در شرف ترخیص از گمرک

خواب زمستانی بازار خودرو در روزهای بهاری

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی