پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

LRT

فرهنگ ترافیک و طراحی خیابان ها سد راه توسعه LRT

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، فرهنگ ترافیک و طراحی خیابان های پایتخت به شکلی است که امکان توسعه LRT در آن وجود ندارد. به نقل از مهر ، احمد دنیامالی در خصوص سرانجام احداث یک خط LRT در پایتخت گفت: این شکل حمل و نقلی علاوه بر آنکه […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، فرهنگ ترافیک و طراحی خیابان های پایتخت به شکلی است که امکان توسعه LRT در آن وجود ندارد.

به نقل از مهر ، احمد دنیامالی در خصوص سرانجام احداث یک خط LRT در پایتخت گفت: این شکل حمل و نقلی علاوه بر آنکه نسبت به BRT انبوه‌برتر است و عرض کمتری از خیابان را اشغال می کند اما یک عیب بزرگ دارد و آن مشکلاتی است که در تقاطع ها دارد، مگر آنکه این خطوط به صورت ایزوله احداث شود.

وی ادامه داد: سیستم کنترل و ترمز این مد حمل و نقلی مانند خودرو و اتوبوس نیست و مانند خطوط راه آهن در تقاطع ها باید تغییر سوزن دهد. بنابراین حفظ و نگهداری آن مشکلات خاص خود را دارد.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود BRT خط راه آهن-تجریش تبدیل به LRT خواهد شد گفت: ما در این مسیر مصوبه مترو تجریش-فاطمی را داریم بنابراین دو خط انبوه‌بر روی زمین و زیر زمین باید کارشناسی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: احداث LRT باید بر مطالعات کارشناسی و مدل‌سازی ها مورد بررسی قرار گیرد اما به اعتقاد من فرهنگ رانندگی در کشور و طراحی خیابان ها و تقاطع‌ها به شکلی است که امکان فراگیر شدن این مد حمل و نقلی در تهران فراهم نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ابهام در مقاوم بودن پل صدر در برابر زلزله گفت: این موضوع بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یکی از دلایلی که شمع ها و پایه های این پل بسیار بزرگ است، به دلیل مقاومت بودن در برابر زلزله است.

دنیامالی ادامه داد: به اعتقاد ما پایه های این پل از لحاظ منظر شهری زیبا نیست اما مجریان طرح معتقد بودند این پهنا نه به خاطر بار پل بلکه به خاطر مقاوم سازی در برابر زلزله است و در این رابطه محاسبات ویژه ای انجام شده است.

خدمات ویژه مترو به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

نیمی از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده هستند

تمهیدات اتوبوسرانی برای نمایشگاه کتاب

تجهیز تاکسی ها به دستگاه کارتخوان در سال 96

راه اندازی 9 خط اتوبوسرانی برای سی‌امین نمایشگاه کتاب

تجهیز شرکت واحد اتوبوسرانی به نسل جدید اتوبوس های یورو6

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی