پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پارس خودرو

انتشار جدیدترین برنامه راهبردی صنعت خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین ویرایش برنامه راهبردی این وزارتخانه در صنعت خودرو را منتشر کرد. “سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴” دربرگیرنده اهداف و راهکارهای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور در حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی است. این سند در سال ۱۳۹۳ با توجه به […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین ویرایش برنامه راهبردی این وزارتخانه در صنعت خودرو را منتشر کرد.

“سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴” دربرگیرنده اهداف و راهکارهای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور در حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی است.

این سند در سال ۱۳۹۳ با توجه به شرایط روز اصلاح شده و ویرایش دوم آن به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و ابلاغ شد.

اخیرا نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت ویرایش جدید برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنعت‌خودرو را منتشر کرد که دربرگیرنده اهداف و راهکارهای تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور در حوزه صنعت خودرو است.

براساس این سند ایران در سال ۱۴۰۴ باید به مقام اول تولید خودرو در منطقه (شامل خاورمیانه، آسیای میانه، آسیای غربی، قفقاز و کشورهای همسایه)، مقام پنجم تولید خودرو در آسیا و مقاوم یازدهم تولید خودرو در جهان دست یابد.

در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو راهبردهای توسعه صنعت‌خودرو و راهکارهای دست یافتن به اهداف صنعت خودرو در فاصله زمانی باقی مانده تا سال ۱۴۰۴ تعیین شده است.

چین؛ قدرت نوظهور صنعت خودرو جهان

ابزارهای جدید تامین مالی خودروسازان در برنامه راهبردی صنعت خودرو

ایران‌خودرو پل ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی

افزایش 27 درصدی تولید خودرو

کارنامه درخشان سایپا در سال اقتصاد مقاومتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی