پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امضا قرارداد ١٠ جانبه طراحي و توليد پلت فرم محصولات جديد ايران خودرو

امضا قرارداد ١٠ جانبه طراحي و توليد پلت فرم محصولات جديد ايران خودرو

قرارداد ١٠ جانبه بين ايران خودرو، شركاي آلماني، كره ايي، ايتاليايي و دانشگاه هاي كشور و در حضورنعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، مديران ايران خودرو و شريكان طرف قرار داد امضا شد. در این برنامه مدیر گسترش پلت فرم ایران خودرو (مهندس سپهری) رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو (مهندس رضایی)، […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

قرارداد ١٠ جانبه بين ايران خودرو، شركاي آلماني، كره ايي، ايتاليايي و دانشگاه هاي كشور و در حضورنعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، مديران ايران خودرو و شريكان طرف قرار داد امضا شد.

در این برنامه مدیر گسترش پلت فرم ایران خودرو (مهندس سپهری) رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو (مهندس رضایی)، مدیرعامل شرکت هیوندای پاورتک (آقای کوانگ یون لی)، نماینده شرکت پینین فارینا (آقای سلیویو آنگوری)، مدیرعامل شرکت ماهله (آقای مارتین برگر)، مدیرعامل شرکت ایران خودرو (مهندس یکه زارع)، وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری (دکتر فرهادی)، رئیس کمیسیون صنایع و معادن (آقای اکبریان)، وزیر صنعت، معدن و تجارت (مهندس نعمت زاده) حضور دارند.

در سخنرانی های انجام شده هدف از این قرارداد تولید دو پلتفرم خواهد بود که به واسطه همکاری 5 طرف ایرانی و 5 طرف خارجی انجام خواهد شد. بنا به سخنان رئیس انجمن قطعه سازان خودرو، اعضای این کنسرسیوم جز بهترین های جهان هستند که با وجود برجام شرایط بهتر از گذشته شده است و توانمدی تولید افزایش پیدا کرده است. وی اعلام کرد توان داخلی سازی 40 درصدی هم اکنون فراهم است که با وجود همکاری امیدواریم به 80 درصد نیز برسد.

مدیران شرکت های خارجی این کنسرسیوم ضمن اعلام توانایی های خود در زمینه تولید باتری، الکترونیک خودرو، انتقال قدرت و طراحی پلت فرم عنوان کردند و نسبت به شرایط موجود نسبت به آینده ایران خودرو و تولیدات منطقه ابراز امیدواری کردند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز درباره نقش هدایتگر صنعت خودرو در کشور صحبت کرد و اعلام کرد علاوه بر شرکت های فوق ذکر شرکت های دیگری به صورت غیر مستقیم با همکاری خواهند کرد. و طی 10 سال آینده 23 محصول مبتنی بر این پلت فرم ساخته خواهد شد.
وی عنوان کرد هدف بعدی افزایش کیفیت خدمات پس از فروش است.

وزیر صنعت و معدن نیز به اهمیت صنعت خودرو صنایع هوایی و پتروشیمی در بین صنایع تاکید کرد و گفت صنعت خودرو با تلاش همگانی میتواند بین المللی شود. وی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برای رشد الزامی دانست و گفت ما بابد از فرصتی که برجام برای ما فراهم کرده است استفاده کنیم.

اعضای کنسرسیوم ده جانبه در مورد این قرار داد چه گفتند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی