پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه هیوندای النترا و کیا سراتو

کیا سراتو فیس‌لیفت بخریم یا هیوندای النترا 2017؟

2 سدان متوسط کیا سراتو و هیوندای النترا که به‌نوعی هم برادر ناتنی یکدیگر به شمار می‌روند، هم به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب یکدیگر در بازار شناخته شده‌اند. به‌تازگی جدیدترین ویرایش النترا و سراتو با مدل 2017 در بازار ایران عرضه‌شده و باتوجه به قیمت نزدیک، باید ببینیم خرید کدام یک منطقی‌تر است و هرکدام به درد […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۶

2 سدان متوسط کیا سراتو و هیوندای النترا که به‌نوعی هم برادر ناتنی یکدیگر به شمار می‌روند، هم به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب یکدیگر در بازار شناخته شده‌اند. به‌تازگی جدیدترین ویرایش النترا و سراتو با مدل 2017 در بازار ایران عرضه‌شده و باتوجه به قیمت نزدیک، باید ببینیم خرید کدام یک منطقی‌تر است و هرکدام به درد کدام دسته از مشتریان می‌خورند.

خودروهای کره‌ای و مخصوصا محصولات کیا و هیوندای بیش‌ترین حجم واردات در میان خودروهای وارداتی به کشور را دارند و با تکیه بر امکانات رفاهی مناسب و طراحی‌ مد روز، بسیار مورد اقبال مشتریان ایرانی قرار گرفته‌اند. حجم قابل‌توجه واردات و خدمات پس‌ازفروش مناسب نیز باعث شده بازار خریدوفروش پررونقی داشته باشند و به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ها در لیست خریداران جای بگیرند. 2 سدان متوسط سراتو و النترا که به‌نوعی برادر ناتنی یکدیگر به شمار می‌روند، هم به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب یکدیگر در بازار شناخته شده‌اند. به‌تازگی جدیدترین ویرایش النترا و سراتو با مدل 2017 در بازار ایران عرضه‌شده و باتوجه به قیمت نزدیک، باید ببینیم خرید کدام یک منطقی‌تر است و هرکدام به درد کدام دسته از مشتریان می‌خورند.

هیوندای النترا 2017

بروزرسانی:

 

کرمان موتور قیمت هیوندای النترا 2018 را افزایش داد

فروش مشارکتی سوناتا هیبرید 2018 (اسفند 96)

فروش نقدی سوناتا هیبرید 2018 (اسفند 96)

فروش اقساطی النترا 2018 وارداتی (اسفند 96)

 

هیوندای النترا 2017

هیوندای النترا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هیوندای در ایران شناخته می‌شود، در سگمنتی استراتژیک و پرطرفدار قرار گرفته و باید با رقبای گردن‌کلفتی مثل کیا سراتو، مزدا۳، تویوتا کرولا، رنو فلوئنس و ام‌جی۶ رقابت کند. نسل ششم هیوندای النترا که در برخی بازارها با نام آوانته شناخته می‌شود برای سال ۲۰۱۷ از نو طراحی شده و در همین مدت کوتاه، به یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های جهان تبدیل شده است. این سدان به تازگی در بازار کشور عرضه شده. طراحی النترای جدید شامل تغییراتی بنیادین در بدنه و کابین می‌شود و می‌توان گفت در مدل ۲۰۱۷ تقریبا هیچ شباهتی با نسل قبلی به چشم نمی‌خورد. همین ویژگی باعث شده نسبت به سراتو جدیدتر به نظر برسد و خریدار حس کند با مبلغ پرداختی تغییرات گسترده‌تری را دریافت می‌کند. هیوندای دیگر متهم به تلاش نکردن نیست. اگر این خودروساز کره‌ای تا چند سال پیش از یک زبان مشترک طراحی در همه محصولات‌اش استفاده می‌کرد، امروزه با استخدام طراحان بنام هم‌چون پیتر شرایر، اقدامات موثری در بهبود طراحی محصولات خود به‌کار بسته است.

هیوندای النترا 2017

طراحی هنری کابین به فضای کابین سوناتا نزدیک‌تر شده و نشستن در این کابین گسترده و پرامکانات، حس سواری با یک خودرو لوکس را تداعی می‌کند. البته دکوراتیو کابین النترا باب‌میل همه سلیقه‌ها نیست و می‌توان گفت در معیار همه‌پسند بودن، به پای سراتو نمی‌رسد. دکمه‌ها و ابزارک‌ها طرحی منطقی دارند و کنترل سیستم صوتی و تهویه راحت‌تر از قبل انجام می‌شود. البته سر کیفیت ساخت کابین بحث فراوان است و خیلی از منتقدین عقیده دارند که از این نظر به پای رقبای ژاپنی نمی‌رسد اما با برادر کره‌ای خود تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرد.

برای النترا از سامانه اطلاعاتی بلولینک استفاده شده که اطلاعات را سریع و خلاقانه سازماندهی می‌کند. هم‌چنین از یک صفحه نمایش لمسی داخل کابین استفاده شده که کار کردن با آن دلچسب است. از امکانات جالب النترا در این کلاس می‌توان به رادیو ماهواره‌ای، تودوزی چرم و گرمکن صندلی‌ها اشاره کرد.

هیوندای النترا 2017

امکانات هیوندای النترا 2017:

پوشش چرمی صندلی ها و فرمان-صندلی های برقی جلو- گرمکن صندلی های جلو (گرمکن صندلی های عقب و فرمان در مدل فول9-استارت دکه ای- ورود بدون کلید- دوربین دید عقب-سیستم حافظه یکپارچه صندلی راننده- نمایشگر 7 اینچی لمسی (8 اینچی در مدل فول آپشن)-کروز کنترل هوشمند-تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان-تهویه مطبوع خودکار- سیستم کنترل پایداری-فرمان سه حالته-گرمکن آیینه ها-ترمز اضطراری-کیسه هوای زانوی راننهده- کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای-هشدار حرکت بین خطوط-سیستم هشدار نقطه کور- سانروف برقی-چراغ های اتوماتیک

هیوندای النترا 2017

علی‌رغم پیشرفت در طراحی، پیشرفت هیوندای در پویایی متوقف شده. النترا یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۷ اسب‌بخاری با نام NU از سری  MPIرا در دل خود جای داده است که می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف‌اش در مقابل رقیبی پرقدرت هم‌چون سراتو باشد. البته برخی شنیده ها نیز از ورود مدل های مجهز به موتور GDI که از نظر توان با کیا سراتو برابر است دارد. در طراحی این موتور جدید افزایش بهره‌وری هدف قرار گرفته و در این راستا استراتژی زمان‌بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها اجرا شده است. این کار گشتاور را قربانی کرده. در کل النترا ضعیف نشان نمی‌دهد اما نسبت به رقیبی هم‌چون کیا سراتو توان کم‌تری را به شما هدیه می‌کند. اما برای خریداران ایرانی، پیشرانه ۲ لیتری النترای جدید نسبت به پیشرانه ۱.۸ لیتری نسل قبلی به‌شمار می‌رود. البته برای مشتریان خوش‌شانس‌تر در دیگر کشورها، النترا با پیشرانه ۲۰۰ اسبی توربو نیز عرضه شده تا جای هیچ گله‌ای از این سدان اقتصادی باقی نماند.

گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز با عملکرد مناسب‌اش، تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت رانندگی دارد. بزرگ‌ترین چالش النترا دقت فرمان است. چراکه فرمان چندین درجه ابهام دارد! موردی که در سراتو نیز کم و بیش حس می‌شود. اگر به سرعت‌سنج نگاه نکنید، از روی نفوذ صدای باد و جاده به کابین به راحتی می‌توانید به میزان سرعت پی ببرید! کیفیت سواری نیز شکننده‌تر و سرسختانه‌تر از قبل است و سیستم تعلیق‌اش چندان کارآمد نیست. در کل این کامپکت بزک‌شده بیش‌تر به درد استفاده کوتاه‌مدت می‌خورد و در مسافت زیاد راننده را خسته می‌‌کند.

مشخصات فنی هیوندای النترا 2017:

کلاس: سدان متوسط
پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 2 لیتر
قدرت: 147 اسب بخار در 6200 دور
گشتاور: 192 پاوند فوت در 4500 دور
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک
وزن: 1355 کیلوگرم
مصرف سوخت: حدود 7.5 لیتر
شتاب:
باک: 62 لیتر

نکات مثبت و منفی هیوندای النترا 2017:

نکات مثبت: پرقدرت تر شدن پیشرانه نسبت به قبل-جذاب تر شدن طراحی ظاهری- اضافه شدن تعدادی آپشن جدید-
نکات منفی:
سواری خشک- صندلی های ردیف عقب نچندان جادار-

کیا سراتو 2017

کیا سراتو 2017

 

کیا سراتو از آن سدان‌های پرطرفدار و خوش‌سابقه در بازار ایران به‌شمار می‌رود. نسل جدید سراتو که در بعضی بازارها با نام فورته نیز شناخته می‌شود، با تکیه بر ظاهر جذاب و قابلیت‌های فنی مناسب، محبوبیت‌های گذشته را دوباره تکرار کرده. این روزها سراتو در بازار ایران رقبای سرسختی مثل نسل جدید هیوندای النترا و مزدا۳ دارد. اما کیا هم بیکار ننشسته و برای سال 2017، ظاهر سراتو را دست‌خوش تغییراتی کرده است. نکته جالب این‌جاست که سراتو فیس‌لیفت هم‌زمان با عرضه در بازار جهانی به ایران آمده. این نسخه در ظاهر دست‌خوش تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب شده است. هم‌چنین فرم جدید سپر جلو با حفره‌های جانبی مشابه نسل جدید اپتیما، جلوپنجره و کاپوت از نو طراحی شده، دیفیوزر و طرح متفاوت شبرنگ‌های عقب، از جمله تغییرات ظاهری سراتو فیس‌لیفت به‌شمار می‌روند. در نسخه فول‌آپشن سراتو فیس‌لیفت، تعداد سنسورهای فاصله‌سنج سپر جلو از ۲ به ۴ عدد رسیده است. در کنار تمام اینها، طراحی رینگ‌ها نیز در مدل ۲۰۱۷ تغییر کرده تا با ظاهر به‌روز شده خودرو هماهنگ باشد. در کل باید گفت در بعضی قسمت‌ها طراحی سراتو از النترا حجومی‌تر است و حس اسپرتی بیش‌تری را منتقل می‌کند.


کیا سراتو 2017

 

داخل کابین اما کیا تقریبا دست به سیاه و سفید نزده و سراتو را بدون تغییر گذاشته. نکته‌ای که می‌تواند در مقابل کابین کاملا متحول‌شده النترا خریدار را به فکر فرو ببرد. البته از اضافه شدن قطعات پیانوبلک و تغییر فرم جالیوانی و جاسیگاری داخل کابین سراتو فیس‌لیفت نباید گذشت. سراتو هم‌چنان به‌عنوان یکی از سدان‌های کیفی این رنج قیمت به‌شمار می‌رود و کابین‌اش ترکیب چشم‌نواز و هماهنگی دارد. البته فضای پا برای افراد قدبلند در ردیف عقب محدود است و ارتفاع کم پنجره‌ها، دقت بیش‌تری در سوار و پیاده شدن طلب می‌کند. از سایر تغییرات جزیی کابین می‌توان به گرافیک متفاوت ال‌سی‌دی میان صفحه پشت‌آمپر اشاره کرد. هم‌چنین در مدل پایه سردکن به صندلی شاگرد نیز اضافه شده و علاوه بر فرمان 3 حالته، شاهد آپشن درایو مود هستیم که راننده می‌توان توسط آن حالت‌های رانندگی را تغییر دهد. کیا به فهرست تجهیزات سراتو جدید آپشن‌هایی نظیر رادار نقطه کور و نمایش‌گر باد تایر را نیز اضافه کرده که البته در بیش‌تر مدل‌های وارد شده به کشور به چشم نمی‌خورند.

کیا سراتو 2017

فروش اقساطی هیوندای النترا 2018 (فروردین 97)

امکانات کیا سراتو 2017:

پدال تعویض دنده پشت فرمان- فرمان سه حالته-دوربین عقب – روکش چرمی فرمان – گرمکن غربالک فرمان – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت – کروز کنترل – چراغ‌های LED برای روز در جلو و چراغ‌های LED در عقب – سیستم – چراغ‌های هوشمند روی دستگیره و آینه‌های جانبی – سنسور پارک در جلو و عقب – حافظه تنظیمات صندلی راننده برای دو نفر – سیستم استارت دکمه‌ای – روکش چرمی صندلی‌ها – تزئینات کربنی – سیستم کمکی در سربالایی (HAC) – سانروف – بال عقب-صندوق بار هوشمند-سردکن صندلی شاگرد-نشان دهنده باد تایر-10 عدد ایربگ-سیستم های کمکی رانندگی ESC – ABS-EBD – VSM

کیا سراتو 2017

پیشرانه سراتو فیس‌لیفت همان پیشرانه پرقدرت ۲ لیتری است که در مدل قبلی نیز استفاده می‌شد. اما در مدل فیس‌لیفت سیستم MPI جای خود را به سیستم GDI یا تزریق مستقیم سوخت داده و باعث شده پیشرانه سراتو قدرت بیش‌تری از قبل داشته باشد. البته این نوع پیشرانه نیازمند استفاده از بنزین باکیفیت‌تری هست. پیشرانه ۲ لیتری که پیش از این کم‌تر از ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد، در نسخه فیس‌لیفت توانایی تولید ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و از این نظر باید گفت یک سروگردن از النترا بالاتر است. البته گیرباکس بدون تغییر باقی مانده و هم‌چنان همان گیرباکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک در سراتو استفاده می‌شود که در پشت فرمان به پدال‌های تعویض دنده نیز مجهز شده است. کیا سراتو جدید خودرویی پرفروش و محبوب در بازار ایران به‌شمار می‌رود و در بحث طراحی ظاهری، امکانات و قابلیت‌های فنی چیزی از رقبایش کم ندارد.

کیا سراتو 2017

مشخصات فنی کیا سراتو 2017:

کلاس: سدان کوچک
پیشرانه:4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور:2 لیتر
قدرت:173 اسب بخار
گشتاور:209 نیوتن متر
گیرباکس:6 سرعته اتوماتیک
وزن:
مصرف:حدود 7 لیتر
شتاب:10.2 تا 10.5
باک:50 لیتر

نکات مثبت و منفی کیا سراتو 2017:

نکات مثبت: پرقدرت تر شدن پیشرانه نسبت به قبل-جذاب تر شدن طراحی ظاهری- اضافه شدن تعدادی آپشن جدید-
نکات منفی: سواری خشک- صندلی های ردیف عقب نچندان جادار-

مقایسه هیوندای النترا و کیا سراتو

سخن آخر:

در بخش مقایسه طراحی کابین و بدنه این 2 سدان متوسط، سلیقه حکم می‌کند و این موضوع نمی‌تواند معیار مناسبی برای برتری هریک از این 2 باشد. اما در مجموع باید گفت طراحی کابین و بدنه سراتو نسبت به النترا اسپرت‌تر است و در کنار این موارد، با پیشرانه پر قدرت‌تر و قابلیت‌های فنی هیجان‌انگیزتر، می‌تواند بیش از النترا نظر خریداران جوان را به خود جلب کند. اما نباید فراموش کرد که طراحی کاملا متحول شده النترا همان چیزی است که افراد مدگرا می‌خواهند و در نظرشان این است که با پرداخت مبلغی بیش‌تر برای نسل جدید یک خودرو، نباید شباهتی با مدل قبلی در ظاهرش یافت شود. با تمام این موارد و نقاط قوت وضعف این 2 سدان کره ای، باید به اختلاف قیمت این دو در بازار خودرو کشور نیز اشاره کنیم. به طوری که قیمت کامل ترین نسخه های النترا از نسخه فول آپشن سراتو حدود 10 میلیون تومان بیشتر است و این مساله می تواند تاثیر قابل توجهی رو انتخاب خریداران داشته باشد.

بروزرسانی:

مقایسه مزدا3 و هیوندای النترا-جنگجوی ژاپنی رو در روی کره ای مظلوم

فروش سراتو 2000 آپشنال با تحویل 5 روزه (ویژه نوروز 97)

فروش نقدی سراتو 2000 آپشنال با قیمت قطعی و تخفیف (اسفند 96)

 

فروش نقدی و اقساطی هیوندای توسط آسان موتور

تست جاده محصولات آرین موتور ، از تهران تا خالد نبی (قسمت دوم: میتسوبیشی)

آزمایش فنی تویوتا پریوس، سامورایی کم مصرف

تست جاده محصولات آرین موتور ، از تهران تا خالد نبی (قسمت اول: DS)

جهش ژنتیکی هیوندای i20 / مقایسه نسخه وارداتی و تولید داخل

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

نبرد سدان‌های کره‌ای – کیا اپتیما بخریم یا هیوندای سوناتا؟

بلوغ هیوندای با النترا جدید

پنجه در پنجه! مقایسه ب ام و سری ۲ و پورشه باکستر

بررسی اختصاصی نسل جدید کیا اپتیما

جدال شاسی بلندهای اسپرت

آلفارومئو میتو بخریم یا هیوندای ولاستر ؟

شاخ به شاخ DS6 و ب ام و X1

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • Ramin | 08/04/1396 در 06:06

    من کمی تعجب میکنم.
    تو تمام سایتهای خارجی و فیلمهای آزمایشی youtube از راحتی و نرمی و بی صدایی النترای جدید تعریف زیاد میکنند.
    در ضمن میگن جای صندلیهای عقب خیلی خوب است.

    من که هنوز خودشو درست حسابی ندیدم ولی خیلی عجیب که فقط آسان موتور و کرمان موتور عنوان میکنند که ۱۵۶ اسب بخار قدرت داره و همه جا میگن ۱۴۷ اسب بخار؟؟؟

کیوسک مطبوعاتی