پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راهنمای خرید خودرو در بازار ایران-قسمت شانزدهم

رانــا به نقل از مجله تخت گاز پس از گمانه زنی ها و تبلیغات فراوان،سرانجام محصول جدید ایران خودرو راهی خیابان ها شد تا در کلاس خودروهای نسبتا ارزان قیمت گزینه جدیدی پیش روی خریداران قرار بگیرد. رانا را می توان یک ۲۰۶صندوق دار تغییر شکل یافته دانست.فرم پنجره ها و حالت کلی اتاق کاملا […]

javankhodro
جمعه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

رانــا

رانــا

به نقل از مجله تخت گاز

پس از گمانه زنی ها و تبلیغات فراوان،سرانجام محصول جدید ایران خودرو راهی خیابان ها شد تا در کلاس خودروهای نسبتا ارزان قیمت گزینه جدیدی پیش روی خریداران قرار بگیرد.
رانا را می توان یک ۲۰۶صندوق دار تغییر شکل یافته دانست.فرم پنجره ها و حالت کلی اتاق کاملا مشابه ۲۰۶ صندوق دار است.چراغ های جلو و عقب با هم در هماهنگی هستند.سایز کوچک چراغ ها و نبود رینگ الومینیومی در تیپ های پایه به زیبایی بدنه لطمه زده است و اگر در گرافیک چراغ ها دقت بیشتری خرج می شد،ظاهر رانا چشم نوازتر می شد.
با بازکردن درب رانا و ورود به کابین،تصورات خوبی که با دیدن ظاهرش در ذهنتان ایجاد شده بود از بین می رود.کیفیت قطعات کابین پایین است و کمي بالاتر از سطح خودروهای ارزان قیمتی همچون پراید قرار دارد.همچنین طراحی کنسول جلو و رودری ها هم چنگی به دل نمی زند و به هیچ عنوان درخور یک خودرو با برچسب جدیدترین محصول ایران خودرو در سال ۹۱ نیست.
از نظر فضای کابین،هیچ تفاوتی با ۲۰۶ صندوق دار احساس نمی شود.
اگر با رانا رانندگی کنید و قابلیت های فنی آن را لمس کنید،شاید قسمتی از تصورات منفی از این خودرو را در ذهنتان از بین ببرد.رانا از موتور 6/1لیتری TU5 بهره می برد ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را به محور جلو منتقل می کند.گیربکس ۵ دنده دستی به نرمی کارمی کند و مشکلات جعبه دنده ۲۰۶ را ندارد.با فشردن پدال گاز،رانا شتاب خوبی را به نمایش می گذارد و راننده را امیدوار می کند.
وضعیت سواری رانا و مخصوصا تعادل قسمت عقب، مشابه ۲۰۶ صندوق دار بوده و به طور محسوس از ۲۰۶ هاچ بک بهتر است.صداهای اضافی هنگام رانندگی که ناشی از کیفیت پایین قطعات کابین هستند، کمی آزار دهنده است،ولی سواری و قابلیت های فنی مناسب آن،این مشکلات را پوشش می دهد.
رانا در نمونه های فول آپشن نیز عرضه می شود که از نظر طراحی ظاهری و طراحی کابین تفاوت های جزیی با مدل پایه دارند.همچنین رانا عنوان اولین خودروی ایرانی که موفق به کسب استاندارد یورو۴ و یورو۵ شده است را یدک می کشد و از نظر مصرف سوخت خودروی به صرفه ایست.

رانــارانــارانــا

پژو  407

پژو  407

به نقل از مجله تخت گاز

۴۰۷ پس از سالها به عنوان اولین محصول کاملا وارداتی پژو به ایران آمد و با تکیه بر پیشینه خوب پژو در ایران،در پی جذب مشتریان زیادی به سوی خود بود،که این طور نشد.
۴۰۷ از ظاهری ناهماهنگ رنج می​برد و فقط طرفداران متعصب پژو از ظاهر آن به خوبی سخن می گویند.
چراغ های جلو بیش از اندازه بزرگ است و چراغ های عقب بیش از اندازه کوچک و این دو قسمت به هیچ عنوان در هماهنگی نیستند.همچنین سایز بسیار کوچک آیینه ها ،سپر ساده عقب و سپر عجیب وغریب جلو به ظاهر ۴۰۷ لطمه زده اند.
داخل کابین بسیار ساده و به دور از جذابیت های بصری است،ولی ناهمگونی بدنه را ندارد و قابل تحمل تر است.کیفیت پوشش ها و قطعات نه آنچنان پایین است و نه عالی!در حد وسط قرار دارد.فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ بدنه مناسب به نظر می رسد و سرنشینان از این نظر احساس راحتی می کنند.
نقطه ضعف دیگر ۴۰۷ در موتور ۴سیلندر ۲لیتری اش نهفته است که با۱۴۰ اسب بخار قدرت،چندان پاسخگوی بدنه بزرگ و سنگین نیست.
فهرست امکانات ۴۰۷ در زمان خودش رضایت بخش بوده ولی امروز در مقابل رقبای قدرتمند کره ای رنگ می بازد.
۴۰۷ و سیترون C5 دو خودروی بخت برگشته ای بودند که در ایران با استقبال خوبی مواجه نشدند.شاید مهم ترین دلیل این امر وجود رقبای قدرتمندی همچون کیا اپتیما،هیوندای سوناتا و تویوتا کرولا،در زمان ورودشان به ایران بود.

پژو  407پژو  407پژو  407

هيونداي سوناتا 2013 New Face

هيونداي سوناتا 2013 New Face

به نقل از مجله تخت گاز

سوناتا یکی از با سابقه ترین و محبوب ترین سدان های هیوندای در ایران است.به تازگی هیوندای در ظاهر سوناتا تغییرات جزئی ایجاد کرده و آن را تحت عنوان سوناتا YF روانه بازار کرده است.نسل جدید سوناتا همانند مدل های قبلی با استقبال خوبی در ایران مواجه شده و بسیاری را شیفته ظاهر خود کرده است.طراحی سوناتا بسار اغراق آمیز و شلوغ است و با مدل های قبلی هیچ نقطه مشترکی ندارد.همین طراحی بی هویت باعث شده تا پس از مدتی از ظاهر سوناتا خسته شوید.در مدل فیس لیفت گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و جذاب تر شده است.همچنین سقف شیشه ای زیبایی نمای ظاهری را دو چندان کرده است.
فضای داخلی کابین لوکس و شلوغ است.تعداد زیادی دکمه و ابزارک روی کنسول وسط به چشم می خورد که عادت کردن به آنها کمی طول می کشد.دکمه های تنظیم صندلی روی کنسول جلو نمای جالبی را برای این قسمت رقم زده است.کیفیت چرم صندلی ها و پوشش های کابین قابل قبول است و ابعاد بزرگ بدنه،فضایی مناسب را برای کابین به همراه داشته است.
سوناتا از امکاناتی نظیر صندلی های برقی،گرمکن صندلی های جلو،فرمان برقی با قابلیت تنظیم در عمق و ارتفاع،تهویه اتوماتیک دوگانه و ده ها آپشن دیگر بهره می برد که سطحی مناسب از راحتی را برای آن به ارمغان آورده اند.
سواری سوناتا نسبت به رقیب اصلی اش کیا اپتیما نرم تر است،ولی با این وجود برخی تکان های مسیر به وضوح در کابین احساس می شود.موتور ۴سیلندر ۲.۴لیتری سوناتا با توان ۱۷۶ اسب بخار چندان با جثه بزرگش همخوانی ندارد،ولی برای رفت و آمدهای شهری کاملا مناسب است.جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض از طریق پدال های پشت فرمان،از دقت بالایی برخوردار است و لذت رانندگی را دو چندان می کند.همچنین مصرف ۸ لیتری سوناتا کاملا اقتصادی و با صرفه است.

هيونداي سوناتا 2013 New Faceهيونداي سوناتا 2013 New Faceهيونداي سوناتا 2013 New Face

ب ام و سري 6 گرن کوپه

ب ام و سري 6 گرن کوپه

به نقل از مجله تخت گاز

با آزاد شدن ثبت سفارش انواع محصولات ب ام و بعد از دو سال،حالا می توانیم شاهد تردد یکی از لوکس ترین و جدیدترین محصولات ب ام و در ایران باشیم.ب ام و سری۶ گرن کوپه که به تازگی به سبد محصولات ب ام و اضافه شده است و مدت کوتاهی پس از معرفی،راهی بازار کشور شد.گرن کوپه آمده است تا  کار را برای بنز CLS سخت کند و با پورشه پانامرا رقابت کند.
گرن کوپه از نظر ظاهری تفاوت زیادی با سری ۶ کوپه ندارد و فقط دو در در قسمت عقب به آن اضافه شده است.این خودرو از ظاهری زیبا و ساده بهره می برد،ولی هنوز هم راه زیادی تا رسیدن به زیبایی cls در پیش دارد.
به پیروی از طراحی ظاهری،کابین گرن کوپه هم ساده و شکیل است.چرم روی صندلی ها و رودری ها کیفیت قابل توجهی دارند و قطعات آلومینیومی و چوبی با ظرافت تمام در جای خود قرار گرفته اند.تنظیمات سامانه های الکترونیکی توسط ماوس سیستم انحصاری ب ام و i Drive انجام می شوند،از این رو تراکم دکمه ها روی کنسول جلو کم شده است و شلوغی خودرویی مثل پانامرا را ندارد. فضای کابین نسبتا جادار است،ولی با توجه به کلاس خودرو،نباید انتظار کابینی بزرگ از آن داشت و فقط قابلیت گنجاندن ۴نفر را دارد.سیستم مکش درها به بسته شدن درها کمک می کند،هم چنین صندلی های در بر گیرنده و راحت گرن کوپه،به تمام سیستم های رفاهی نظیر گرمکن،سردکن و ماساژور مجهز شده اند.
سری۶ گرن کوپه در مدل ۸سیلندر 650i وارد کشور می شود.پیشرانه ۴/۴لیتری ب ام و ۴۰۷ اسب بخار قدرت تولید می کند.گشتاور ۶۵۰نیوتون متری توسط گیربکس ۸سرعته جدید ب ام و به محور عقب منتقل می شود و این فست بک ۲تنی را ظرف 6/4 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رساند.سواری گرن کوپه در حالت های مختلف قابل تنظیم است،در صورت فعال کردن حالت اسپرت سواری خشک و هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد و در حالت راحت، تکان های مسیر داخل کابین نا محسوس است. هندلینگ گرن کوپه در سطح خوبی قرار دارد،ولی از این نظر به پای پانامرا نمی رسد.چرخ های عقب در این مدل به میزان ۲درجه قابلیت فرمان پذیری دارند تا در پیچ ها به کمک راننده بیایند.
تعداد گرن کوپه های وارد شده به کشور بسیار محدود است،جالب است بدانید تعداد انگشت شماری ب ام و گرن کوپه با تیونینگ Mپاور نیز وارد کشور شده اند،این مدل از نظر قابلیت های فنی و دینامیکی جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارد.

ب ام و سري 6 گرن کوپهب ام و سري 6 گرن کوپهب ام و سري 6 گرن کوپه

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی