پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تخلفات پشت فرمان

ثبت تخلفات پشت فرمان توسط دوربین‌ها

در راستای طرح جدید پلیس راهور در ثبت تخلفات پشت فرمان ، خوردن و آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی از جمله تخلفاتی هستند که در این طرح و توسط دوربین‌های نظارتی ثبت خواهند شد. به نقل از فارس ، ادریس جعفری رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۶

در راستای طرح جدید پلیس راهور در ثبت تخلفات پشت فرمان ، خوردن و آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی از جمله تخلفاتی هستند که در این طرح و توسط دوربین‌های نظارتی ثبت خواهند شد.

به نقل از فارس ، ادریس جعفری رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات طرح جدید پلیس راهور در ثبت تخلفات پشت فرمان اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با همکاری راهداری و شهرداری روال نصب دوربین ثبت تخلف در معابر درون و برون‌شهری را دنبال می‌کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: هم اینک دوربین‌های معابر برون‌شهری تخلفات سرعت را ثبت کرده و همچنین میانگین سرعت و فاصله طولی خودروها را نیز محاسبه می‌کند.

جعفری به طرح جدید پلیس راهور اشاره و بیان داشت: اخیراً با همکاری شهرداری طرح جدیدی در دستور کار است بدنی صورت که از قابلیت دوربین‌های «نظارتی» موجود در سطح شهر برای ثبت تخلفات ساکن استفاده می‌شود.

وی گفت: در  خیلی از معابر شهری رانندگان در حین رانندگی با موبایل صحبت می‌کنند؛ حتی به امر خوردن و آشامیدن مبادرت کرده و در برخی مواقع نیز با رانندگانی مواجه هستیم که کمربند ایمنی خود را نبسته‌اند که با مکانیزم جدیدی که عملیاتی شده از طریق دوربین‌های نظارتی شهری این دسته از تخلفات ثبت می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: این طرح در یکی از استان‌های کشور به صورت آزمایشی عملیاتی شده و تست آن انجام و جواب مورد نیاز دریافت شده که در آینده‌ای نزدیک در سایر استان‌های کشور عملیاتی خواهد شد.

جعفری در خصوص تخلف‌های ثبت شده توسط این سامانه بیان داشت: در فاز آزمایشی این طرح همان سه تخلف خوردن و آشامیدن، صحبت با موبایل و نبستن کمربند ایمنی لحاظ شده و مکانیزم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با آن پیاده‌سازی شده است. 

وی گفت: این طرح هم اینک در یک استان و در داخل یک شهر به فاز نهایی رسیده و در آینده‌ای نزدیک در سایر شهرها و حتی معابر برون‌شهری نیز اجرایی خواهد شد. 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور ناجا در خصوص نوع و میزان جریمه این دسته از تخلفات اعلام کرد: برابر بر جدول قانونی که مصوب هیأت دولت است، جریمه اعمال و نمرات منفی الصاق خواهد شد.

جعفری در خصوص نقش مؤثر سامانه هوشمند در کنترل معابر درون و برون‌شهری و تأثیر آن در کاهش تصادفات،‌گفت: بسیاری از تخلفات سرعت همچون عبور از چراغ قرمز، سرعت  غیرمجاز، ورود به محدوده طرح ترافیک، خط ویژه و خط اضطرار در تونل‌های شهر تهران توسط دوربین‌ها رصد می‌شود؛ همچنین دوربین‌های سیاری که بر روی خودروها نصب هستند تخلف پارک دوبله و پارک زیر تابلوی پارک‌ممنوع را ثبت می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از سامانه هوشمند و کنترل معابر درون و برون‌شهری حوادث جاده‌ای کاهش یافته و به تبع آن کاهش تصادفات و جان باختن هموطنان را شاهد باشیم.

ابطال بخشنامه پلیس راهنمایی و رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری

جریمه خودروهایی که با تصادف ترافیک ایجاد می کنند

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

حداکثر سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

چگونه المثنی کارت وسیله نقلیه را بگیریم؟

الزام دریافت برگه ماموریت خودروهای دولتی برای تردد در ساعت غیر اداری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی