پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

راهنمای خرید خودرو در بازار ایران-قسمت هفدهم

کيا اپتيما 2012 به نقل از مجله تخت گاز نسل قبلی کیا اپتیما در ایران، علی‌رغم مشخصات خوبش، با اقبال چشمگیری رو به رو نشد، شاید مهمترین دلیل این امر وجود رقیب سرسختی به نام هیوندای سوناتا بود، که به خوبی در دل خریداران ایرانی جا باز کرد. اما نسل جدید کیا اپتیما، که در […]

javankhodro
جمعه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

کيا اپتيما 2012

کيا اپتيما 2012

به نقل از مجله تخت گاز

نسل قبلی کیا اپتیما در ایران، علی‌رغم مشخصات خوبش، با اقبال چشمگیری رو به رو نشد، شاید مهمترین دلیل این امر وجود رقیب سرسختی به نام هیوندای سوناتا بود، که به خوبی در دل خریداران ایرانی جا باز کرد. اما نسل جدید کیا اپتیما، که در واقع نسل سوم این سدان متوسط محسوب می شود، در مدت حضورش در بازار خودروی کشور، خوش درخشیده و بدون اغراق می توان گفت، تعداد طرفدارانش دست کمی از تعداد طرفداران سوناتا ندارد.
اپتیما جدید در بازار اروپا، کانادا و اندونزی با نام Magentis و در کره جنوبی با نام k5 شناخته می شود. طراحی این خودرو کار طراح معروف کیا،پیتر شرایر است،که نسبت به قبل به کلی دگرگون شده و از سبک جدید کیا در طراحی پیروی می کند. چراغ های جلو و عقب از تکنولوژی led بهره می برند، ارتفاع کوتاه، عرض زیاد، جلو پنجره معروف کیا، سقف شیشه ای و طراحی زیبای رینگ ها، از اپتیما جدید یک خودروی مدرن ساخته اند، به طوری که مخالفان سرسخت خودروهای کره ای هم آن را تحسین می کنند.
از ویژگی های مثبت کابین اپتیما، می توان به ارگونومی بالا و کیفیت مطلوب قطعات استفاده شده اشاره کرد. در نگاه اول کنسول جلو شلوغ و گیج کننده به نظر می رسد، ولی ترتیب قرار گیری دکمه ها و ابزارک‌ها و همچنین کنسول مرکزی متمایل به سمت راننده، کار کردن با آن‌ها را راحت ساخته اند.
اپتیما در چهار تیپ مختلف عرضه می شود، که نمونه های فول آپشن از امکاناتی همچون صندلی های برقی مجهز به گرمکن و سردکن و حافظه، شیشه uv جلو با قابلیت فیلتر اشعه های مضر، سیستم صوتی اینفینیتی و چندین آپشن دیگر بهره می برند.
اپتیما از یک پیشرانه ۴ سیلندر 4/2 لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار بهره می برد.شتاب گیری ۱۰ ثانیه ای برای این سدان 5/1 تنی نسبتا قابل قبول است، ولی سنگینی اتاق نسبت به موتور، در شتاب گیری ها و مانورهای ناگهانی کاملا قابل لمس است. همچنین سواری نسبتا خشک اپتیما ذهن سرنشینان را به سوی خودروهای اسپرت می برد. ولی از نظر راحتی فضای سرنشینان و فضای بار مشکلی با اپتیما احساس نمی شود.

 کيا اپتيما 2012کيا اپتيما 2012کيا اپتيما 2012

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی