پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات پس از فروش ایران خودرو

کاهش شکایت مشتریان حاصل نوآوری در ارائه خدمات ایران خودرو

اگر نگاهی به نتایج ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران داشته باشیم، با رشد چشمگیر رضایت مشتریان از شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در سال 95 مواجه می شویم. پرشین خودرو: مدیرعامل ایساكو گفت: بنابرنتایج ارزشیابی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران، ‌شاخص رضایت مشتریان ایساكو در سال 95 رشد چشمگیری […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ تیر ۱۳۹۶

اگر نگاهی به نتایج ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران داشته باشیم، با رشد چشمگیر رضایت مشتریان از شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در سال 95 مواجه می شویم.

پرشین خودرو: مدیرعامل ایساكو گفت: بنابرنتایج ارزشیابی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران، ‌شاخص رضایت مشتریان ایساكو در سال 95 رشد چشمگیری داشته، به گونه ای كه در پایان سه ماه چهارم سال گذشته 26 نمره ارتقای رضایت مشتریان نسبت به آخرین نتایج سال 94 كسب شده است.

سیدرضا حسینی افزایش شاخص رضایت مشتری را حاصل اجرای برنامه های بهبود در ایساكو دانست و گفت: مطابق مطالعات صورت گرفته، ارایه خدمات پس از فروش به شکل استاندارد و مرسوم، در بهترین شرایط حدود 23درصد نرخ وفاداری ایجاد می‌کند. راهکار افزایش میزان وفاداری، طراحی و ارایه خدمات نوین بر اساس نیاز مشتریان است.

در مجموعه شرکت ایساکو به صورت متمرکز به نوآوری نحوه ارایه هر خدمت و طراحی خدمات مبدعانه پرداخته شده است.اتوکلیک، پذیرش شبانه‌روزی مشتریان ، ارایه خدمات در شیفت دوم؛ بهره‌برداری از فناوری الکترونیک در پذیرش مشتری، سیستم یکپارچه کسب و کار و خدماتی که مبتنی بر نیاز مشتری و تکنولوژی‌های روز اعم از تکنولوژی‌های اطلاعات، عیب‌یابی، ردیابی و رهگیری و … طراحی و ارایه می شوند.

وی درباره طرح های نظارتی بر عملكرد نمایندگی های ایساكو اظهار كرد: طرح بازدید سرزده از نمایندگی‌ها و دفاتر منطقه‌ای به منظور تعامل بهتر بین ستاد و نمایندگی‌ها با رویکرد جدید، از ابتدای سال 96 آغاز شده و به دنبال شناسایی مشکلات اجرایی و گفت و گویی بی واسطه با مجریان فرآیندها برای رفع موانع خدمت رسانی مطلوب به مشتریان است. ما در مجموعه ایساکو موظف به بررسی نحوه ارایه خدمات به مشتریان و پاسخگویی به مسائل نمایندگی و متعاقبا مشتریان هستیم و در این بازدیدها موارد مطرح شده با جدیت پیگیری و اصلاح می‌شود.

مدیرعامل ایساكو اجرای پروژه های زیرساختی را از دیگر اقدامات مهم اخیر در این شركت عنوان كرد و یادآور شد: تمرکز بر کسب خروجی بیشتر به ازای منابع مصرف شده( افزایش بهره وری) موجب افزایش سطح درآمد برای سازمان بوده و مانعی بر اتلاف مواد، انرژی و زمان است و اما برقراری انضباط مالی در تمامی ابعاد از اعتبارسنجی و نحوه تراکنش‌های مالی ایساکو با فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ها، از بهینه‌سازی مصارف عملیاتی، بهینه‌سازی و برقراری نظم در پرداخت‌های خرید قطعات و آورده نقدینگی به ازای فروش آن‌ها اصل مهم در تحقق اهداف ایساکو به شمار می‌آید.

وی از اجرای سیستم جامع بازرگانی و خدمات در دست كم 80 درصد شبکه خدمات تا پایان خرداد 96 خبر داد و گفت: این سیستم برای مدیریت و بهینه سازی موجودی قطعه یدكی، زمان تعمیرات، جزئیات فرآیند پذیرش تا ترخیص، برگشتی و… با استفاده از اطلاعات آنلاین تا پایان آذرماه به صورت فراگیر در كلیه نمایندگی های ایساكو اجرا خواهد شد.

حسینی آگاهی سازی جامعه و مشتریان از خدمات متفاوت و مبدعانه ایساكو را از دیگر برنامه های این شركت عنوان كرد و گفت: افزایش سطح آگاهی مشتریان محصولات ایران‌خودرو از تفاوت بین خدمات و قطعات ایساکویی با سایرین و همچنین حقوق و مطالبات به حق ایشان از ایساکو از وظایف ماست. لذا در سال گذشته با اجرای طرح تبلیغات و اطلاع رسانی پر فشار به این وظیفه پرداخته شد. برای سال 1396 نیز درنظر داریم با تقویت محتوای اطلاعات و تبلیغات، جامعه را هر چه بیشتر نسبت به تمایز خدماتمان آگاه سازیم.

مدیرعامل ایساكو جلب اعتماد مشتریان و ارتقای برند ایران خودرو،‌ “هوشمندی” در فروش، كیفیت و افزایش بهره وری در فرآیندها و «شناسایی» نیاز مشتریان،‌ طراحی و توسعه نوآورانه در خدمات پس از فروش را سرفصل های برنامه ای در سال 96 تحت عنوان ” جهش” نامگذاری کرده است.

وی در پایان با اشاره به سخت گیرانه شدن شاخص های ارزیابی شركت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: با تمرکز بر نتایج این ارزیابی‌ها برنامه‌های بهبود وسیعی در تمامی حوزه‌های پذیرش تا ترخیص، ارتباط با مشتریان، گارانتی، تامین قطعات، زیرساخت‌های تجهیزاتی، منابع انسانی و البته خدمات نوین در دست طرح‌ریزی و اجرا است که در نتیجه انجام کامل این برنامه‌ها امیدواریم علاوه بر تثبیت مقام اولی در بین شرکت‌های خودرویی کشور، اولین شرکتی باشیم که موفق به کسب رتبه اول در ارزیابی منطبق با ویرایش جدید باشیم.

کارنامه مثبت ایران خودرو حاصل نگاه معتدل مدیریتی

ایران خودرو در مسير بهره وري و سود آوري

دوره آموزشی پژو های جدید ایران خودرو برای مدیران ایساکو

گزارش نمایشگاه خودرو البرز (1)- دست پر ایران خودرو در نمایشگاه

جلسه مدیران ارشد شرکت پژو-سیتروئن (PSA)، ایکاپ و ایساکو برگزار شد

فراخوان ایران خودرو برای هایما S7 توربوشارژ

برنامه ایران خودرو برای اصلاح سبد دارایی ها

دنا پلاس چقدر گران شد؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی