پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا دیزل

سایپا دیزل ناوگان حمل و نقل را با تسهیلات ویژه نوسازی می کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو، امروز سایپا دیزل آئين تحويل كاميون هاي ولوو FH به مشريان طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای كشور را برگزار کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت. […]

javankhodro
شنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو، امروز سایپا دیزل آئين تحويل كاميون هاي ولوو FH به مشريان طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای كشور را برگزار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت. از آنجایی که هزینه تمام شده پول در ایران بالاست، و با توجه به عقد قرارداد بين سايپا ديزل و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت، بخش عمده ای از این هزینه ها تقبل شود. بانک توسعه تعاون قرار است 50% قیمت این خودروهای سنگین را در قالب تسهیلات به خریداران اعطا کند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر خودروهای سنگین ناوگان حمل و نقل کشور بالای 35 سال عمر دارند و بنا شده است در فاز اول و طی مدت 5 سال، 65 هزار دستگاه با همکاری سایپا دیزل نوسازی شود. تامین اعتبار هر دستگاه حدود 60 هزار دلار هزینه بردار است.

وی خاطر نشان کرد که ما میزان پیمایش این خودروها را که به طور میانگین سالی 100هزار کیلومتر است به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت اعلام می کنیم و متعهد هستیم که اگر کسی در پرداخت اقساط خود کوتاهی کند با او اقدام قانونی صورت پذیرد.

سپس وکیلی، رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به سخن پرداخت و گفت: تا زمانی که قیمت عرضه سوخت گازوئیل ارزان است مالکان خودروهای فرسوده رغبت نمی کنند که برای خرید خودروهای نو هزینه کنند. گذر کند از حمل و نقل جاده ای به ریلی هم از همین موضوع  بر می آید. اولین گام ایجاد انگیزه اصلاح قیمت سوخت است. گام بعدی هم ایجاد محدودیت برای تردد کامیون های فرسوده است.

وی افزود : ماده ١٢ رفع موانع اعتباري به وزارت نفت اجازه مي دهد سالي ١٠٠ ميليون دلار يارانه جهت مسائل كاهش مصرف سوخت هزينه كند. سايپا ديزل هم باید در حوزه اتوبوسهاي پايه گازسوز اهتمام بیشتری بورزد. همچنین هدايت يارانه ها به سمت توليد، يكي از گامهاي اساسي هدفمندسازی يارانه هاست.

در ادامه مراسم البرزي، مدير امور اعتباري و سرمايه گذاري بانك توسعه تعاون با اشاره به اساسنامه این بانک مبنی بر اختصاص 70% منابع خود به تعاونی ها، گفت: از سال گذشته ١٠٠٠ ميليارد تومان اعتبار به شركتهايي كه وزارت راه اعلام كرده پرداخت شده است و در حال حاضر برای تولید و فروش 600 دستگاه خودروهای سنگین سایپا دیزل اعتبار تامین شده است.

بازدید از خط تولید و مراسم تحویل ولوو FH به اولین خریداران در حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه صورت گرفت.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی