پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجتبی میرسهیل

صرفه جویی اقتصادی با پیشرانه های کم مصرف سایپا

مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان: استفاده از خانواده پیشرانه های کم مصرف سایپا می تواند سالانه 6 میلیارد دلار صرف جویی اقتصادی برای کشور داشته باشد. مصاحبه خبرنگار جوان خودرو با مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان: مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان در حاشیه مراسم رونمایی از پیشرانه کم مصرف سایپا به جوان خودرو گفت: این پیشرانه  استاندارد آلایندگی […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۶

مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان: استفاده از خانواده پیشرانه های کم مصرف سایپا می تواند سالانه 6 میلیارد دلار صرف جویی اقتصادی برای کشور داشته باشد.

مصاحبه خبرنگار جوان خودرو با مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان:

مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان در حاشیه مراسم رونمایی از پیشرانه کم مصرف سایپا به جوان خودرو گفت: این پیشرانه  استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می کند و می تواند در دره یویور 6 قرار بگیرد. این پیشرانه 3 سیلندر دارد و با توجه به طراحی می تواند تا 4 و 6 سیلندر گسترش یابد. در حال حاضر قدرت آن به 120 اسب بخار می رسد که از همه پیشرانه های تولید شده در کشور بیشتر است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت قطعات سامانه توربو شارژ این پیشرانه ها گفت: این قطعات با توجه به پیچیدی های ساخت از سورس های اروپایی تامین می شوند تا از کیفیت انها اطمینان حاص کنیم.

مجتبی میرسهیل در ادامه افزود: وزارت صنعت، معادن و تجارت به همراه معاونت علم و فناروی رئیس جمهوری با همکاریدانشکاه تهران در ساخت و توسعه پروژه پیشرانه های کم مصرف همکاری داشتند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مالی پیش رو در توسعه این پروژه ادامه داد: تا این مرحله از کار با کمک بخش خصوصی انجام شده است و ما انتظار داریم مصوبه ای که سال قبل شورای اقتصاد در جهت حمایت از کاهش مصرف سوخت به تصویب رسانده، اجرایی شود و منابع ارزی توسط صندوق توسعه ملی به دستمن برسد تا ادامه راه را طی کنیم.

میرسهیل در پایان فت به کارگیری این پیشرانه ها با توجه به کاهش مصرف سوخت می تواند صرفه جوی 6 میلیارد دلاری در سال داشته باشد که معادل 1.2 برابر قرار داد توتال برای گسترش فاز 11 پارس جنوبی است.

این در شرایطی است که سالانه معادل 200 میلیون بشکه بنزین و سی ان جی در کشور مصرف می شود و استفاده از این پیشرانه ها می تواند به اقتصاد، محیط زیست و کاهش مصرف سوخت بسیار کمک کند.

گفتنی است این پیشرانه ها تنها در خودروهای جدید سایپا که در آینده وارد بازار می شوند به کار خواهند رفت.

سایپا از اولین موتور 3 سیلندر رونمایی کرد + عکس

سایپا دیزل ناوگان حمل و نقل را با تسهیلات ویژه نوسازی می کند

کوئیک شهریور ماه به خط تولید می‌آید

گزارش نمایشگاه شیراز (8) / تکمیلی / سایپا با 2 مدل سیتروئن

گزارش نمایشگاه شیراز (9) / پارس خودرو با دست پر به شهر شعر و ادب آمد

حصول جدید سایپا با چه قیمتی عرضه می شود؟/ کوئیک در شیراز قیمت خورد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی