پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو ، با همکاری شرکت مدیران خودرو فرصتی فراهم شد تا جمعی از خبرنگاران به تست فنی شاسی بلند جدید چری یعنی تیگو7 در پیست اتومبیلرانی آزادی بپردازند. تیگو 7 را بیشتر بشناسیم: Tiggo7 در کلاس کراس اوورها یا همان شاسی بلندهای جمع و جور جای می‌گیرد و مهم‌ترین […]

javankhodro
پنجشنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو ، با همکاری شرکت مدیران خودرو فرصتی فراهم شد تا جمعی از خبرنگاران به تست فنی شاسی بلند جدید چری یعنی تیگو7 در پیست اتومبیلرانی آزادی بپردازند.

تیگو 7 را بیشتر بشناسیم:

Tiggo7 در کلاس کراس اوورها یا همان شاسی بلندهای جمع و جور جای می‌گیرد و مهم‌ترین تفاوت‌اش با سایر رقبای هم وطن در ایران، ظاهر جذاب و متفاوت آن است که نظر خیلی از خریداران را به خود جلب می‌کند. چری مدت‌هاست که از مرحله کپی برداری طراحی خودروهایش از خودروهای روز دنیا گذر کرده و به لطف همکاری با استدیوهای بزرگ، طراحی متفاوت و جذابی به محصولات‌اش تزریق شده‌اند و اگر بخواهیم طراحی تیگو۷ را توصیف کنیم، باید بگوییم نسبت به هم قطاران خود یک سر و گردن بالاتر است. پیشرانه 4 سیلندر 1498 سی سی مجهز به سیستم توربوشارژ در دل این خودرو جای گرفته که ساخته شرکتAVL  اتریش است. این پیشرانه توان تولیدی 147 اسب بخار  و گشتاور 210 نیوتن متر  را به شما هدیه می‌کند.  این نیرو توسط گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ (DCT) ساخت شرکت گتراگ آلمان به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

تجربه رانندگی در پیست آزادی:

استفاده از گیرباکس دوکلاچه تفاوت فنی زیادی با خودروهایی نظیر تیگو5 ایجاد کرده که از گیرباکس CVT استفاده می کنند. گرچه گیرباکس CVT مورد استفاده در تیگو5 و آریزو5 اقتصادی تر است، اما خب لذت سواری با گیرباکس دوکلاچه چند برابر بیشتر است. دقت تعویض دنده ها و کشش در دورهای میانی (با توجه به موتور توربو) ارتقای چشمگیری نسبت به مدلهای دیگر چری داشته داشته است.

ضمن اینکه چری تیگو7 در عبور از پیچ ها و موانع از لحاظ چسبندگی و مانور پذیری امتیاز قبولی را می گیرد. البته از شاسی بلند نباید انتظار داشته باشید که دچار کم فرمانی (Under Steer) نشود، اما این موضوع در  راندن تیگو 7 در کمترین حد خود مشاهده می شود. پیچ اول پیست آزادی یک پیچ طولانی است که به لطف دستکاری کارشناسان مدیران خودرو، به جای ورود به مسیر 400 متر، سریعا وارد یک پیچ مخالف می شود که لذت تست هندلینگ را بیشتر می کند. با رعایت پیش فرضهای ریس لاین در پیچ اول، ورود به پیچ، طی مسیر و خروج از پیچ موفقیت آمیز و با کمترین میزان انحراف انجام شد و در تمام طول پیچ، توان در دسترس موتور یا همان Available Power کاملا مشهود بود. البته توان ترمزگیری در تست های پایانی اندکی کاهش پیدا کرده بود که ناشی از تست پر فشار چند ساعته آن روز بود و ترمزها داغ کرده بودند.

هنگامی که ایستادیم نگاهی به کابین کردیم، حالا باید گفت که چری واقعا یک حرکت رو به جلو را تجربه کرده است و سعی کرده از لحاظ کیفیت چیزی کم نگذارد. طراحی ساده اما کاربردی کنسول میانی به همراه چیدمان منطقی ادوات و نیز تصویر دوربین 360 درجه و سقف پانارومیک در این خودرو یکی از امتیازات مطلوب به شمار می رود.

باید دید استقبال از این خودرو در بازار داغ کراس اوور های زیر 150 میلیون تومان چگونه خواهد بود.

پخش رونمایی زنده خودرو چری تیگو7

 روز شنبه مورخ 7 مرداد ، راس ساعت 7 رونمایی خودروی چری تیگو7 به عنوان لوکس ترین محصول شرکت مدیران خودرو صورت خواهد پذیرفت.

 

بیشتر بخوانید:

تست جاده ای تیگو7 :

فروش چری تیگو7 به تعداد محدود از فردا آغاز می شود

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

چری تیگو7 نماد تکامل یک برند نوپا

چری تیگو7 در آستانه ورود به بازار

مدیران خودرو و رونمایی از تیگو 7 در نمایشگاه تهران + عکس

چری تیگو5 اولین محصول همکاری مشترک چری با جگوار-لندرور

تجربه رانندگی با چری تیگو5 فیس لیفت در پیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی